Europeans and their beliefs. Introduction to public opinion analysis
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WS-PO-EU-EATB |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Europeans and their beliefs. Introduction to public opinion analysis |
Jednostka: | Instytut Politologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://www.pawelmatuszewski.com |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia |
Skrócony opis: |
Ogólna tematyka zajęć dotyczy opinii Europejczyków na ważne kwestie polityczne, społeczne i gospodarcze. Studenci będą mieli okazję poznania oraz porównania opinii przedstawicieli różnych krajów europejskich na takie tematy jak stosunek do gospodarki wolnorynkowej i demokracji, podatków, eutanazji, aborcji itp. Celem zajęć jest przede wszystkim przekazanie podstawowych umiejętności analizowania opinii publicznej. Zakres tematyczny obejmuje następujące zagadnienia: cechy dobrych badań sondażowych, podstawowe zasady analizy odpowiedzi, determinanty opinii i postaw, zastosowanie tabel kontyngencji. Poza wiedzą i twardymi kompetencjami studenci będą mieli szanse rozwijać także kompetencje miękkie. Dotyczy to poszerzania swojej wiedzy i zrozumienia innych ludzi, umiejętności introspekcji, zwiększania świadomości występowania różnic między ludźmi i umiejętności wyjaśniania tych różnic. |
Pełny opis: |
Ogólna tematyka zajęć dotyczy opinii Europejczyków na ważne kwestie polityczne, społeczne i gospodarcze. Studenci będą mieli okazję poznania oraz porównania opinii przedstawicieli różnych krajów europejskich na takie tematy jak stosunek do gospodarki wolnorynkowej i demokracji, podatków, eutanazji, aborcji itp. W zajęciach wykorzystywane będą ogólnodostępne dane pochodzące z European Social Survey oraz World Value Survey. W obu przypadkach realizatorzy udostępniają online narzędzia analityczne, dzięki czemu studenci będą mogli samodzielnie poszukiwać interesujących ich informacji. Celem zajęć jest przede wszystkim przekazanie podstawowych umiejętności analizowania opinii publicznej. Zakres tematyczny obejmuje następujące zagadnienia: cechy dobrych badań sondażowych, podstawowe zasady analizy odpowiedzi, determinanty opinii i postaw, zastosowanie tabel kontyngencji. Poza wiedzą i twardymi kompetencjami studenci będą mieli szanse rozwijać także kompetencje miękkie. Dotyczy to poszerzania swojej wiedzy i zrozumienia innych ludzi, umiejętności introspekcji, zwiększania świadomości występowania różnic między ludźmi i umiejętności wyjaśniania tych różnic. |
Literatura: |
Glynn C., Herbst S., O’Keefe G., Shapiro R., Lindeman M. (1999), Public Opinion. Boulder: Westview Press Dalton, Russell, (2014), Citizen Politics. London: SAGE Publications Ltd. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
E1 - student potrafi wskazać cechy poprawnie przeprowadzonego badania opinii publicznej E2 - student zna i potrafi wyjaśnić trendy zmian w zakresie europejskiej opinii publicznej E3 - student potrafi analizować opinię publiczną na podstawie ogólnodostępnych danych |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa: 50% test 50% projekt zaliczeniowy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.