Social communication
General data
Course ID: | WS-PO-EU-KS |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Social communication |
Name in Polish: | Komunikowanie społeczne |
Organizational unit: | Institute of Political Science |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | communication and media studies |
Subject level: | intermediate |
Learning outcome code/codes: | E1_U11, E1_K02 |
Preliminary Requirements: | knowledge of basic ICT tools |
Short description: | |
Full description: |
Goals of the course: 1.To acquire students' knowledge of the basics of communication sciences, to master the basic concepts of social communication sciences and the principles of using these concepts to scientifically analyze communication situations at different levels (interpersonal, political and mass). 2.Students' understanding of the peculiarities and peculiarities of the basic systems of social communication, the rules determining the course of communication processes and the mechanisms governing the media market. 3.Acquisition by students of the ability to consciously and deliberately apply communication techniques, increase students' communication competence, develop the ability to independently and critically assess the reality co-created by the media. 4.Knowledge of basic methods and tools of analysis of communication phenomena (content and content analysis, conversation analysis, case study) Translated with www.DeepL.com/Translator (free version) |
Bibliography: |
(in Polish) LITERATURA PODSTAWOWA: B. Dobek-Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne, PWN, 2011 T. Goban-Klas, Cywilizacja medialna, WSiP, 2005. D.C. Hallin, P. Mancini, Systemy medialne. Trzy modele mediów i polityki w ujeciu porównawczym, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellonskiego, Kraków 2007. M. McCombs, Ustanawianie agendy. Media masowe i opinia publiczna, Wydawnicwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008. E. Goffman, Rytuał interakcyjny, PWN, Warszawa 2006. D. McQuail, Teoria komunikowania masowego, PWN, 2008. D. Rancew-Sikora, Analiza konwersacyjna jako metoda badania rozmów codziennych, Wyd. Trio, Warszawa 2007. J. Szmatka, Małe struktury społeczne: Wstęp do mikrosocjologii strukturalnej, PWN, Warszawa 2008. M. Tokarz, Argumentacja, perswazja, manipulacja: wykłady z teorii komunikacji, Gdańskie wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: M. Chylinski, S. Russ-Mohl, Dziennikarstwo, PolskaPresse, Warszawa 2008. M. Kunczik, A. Zipfel, Wprowadzenie do nauki o dziennikarstwie i komunikowaniu, Scholar, Warszawa 2000. W. Pisarek, Nowa retoryka dziennikarska, Universitas, Kraków 2002. J. Sobczak, Prawo prasowe. Podręcznik akademicki, Muza SA, Warszawa 2000. A. Pratkanis, E. Aronson, Wiek propagandy. Używanie i nadużywanie perswazji na co dzien, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004. G. Ritzer, McDonaldyzacja społeczeństwa, Muza SA, Warszawa 1997. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) PEK_W01 Student posiada wiedzę na temat podstawowych procesów komunikowania społecznego. PEK_W02 Student posiada wiedzę na temat możliwości praktycznego wykorzystania kluczowych elementów komunikacyjnych takich jak spostrzeganie, słuchanie, język, czy mowa ciała. PEK_W03 Student posiada wiedzę na temat społecznych, kulturowych i psychologicznych motywacji korzystania z komunikacji zapośredniczonej przez komputer (CMC). PEK_W04 Student posiada wiedzę na temat metod skutecznego komunikowania i wpływania na decyzje odbiorców. PEK_U01 Student posiada umiejętność rozpoznawania znaczenia i roli kompetencji komunikacyjnych, w tym spostrzegania i aktywnego słuchania. PEK_U02 Student posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy podczas ćwiczeń przeprowadzanych w ramach zajęć. PEK_K01 Student posiada zdolności komunikacyjne służące właściwemu artykułowaniu komunikatów werbalnych i niewerbalnych. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.