Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Social communication

General data

Course ID: WS-PO-EU-KS
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Social communication
Name in Polish: Komunikowanie społeczne
Organizational unit: Institute of Political Science
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

communication and media studies

Subject level:

intermediate

Learning outcome code/codes:

E1_U11, E1_K02

Preliminary Requirements:

knowledge of basic ICT tools

Short description:
Full description:

Goals of the course:

1.To acquire students' knowledge of the basics of communication sciences, to master the basic concepts of social communication sciences and the principles of using these concepts to scientifically analyze communication situations at different levels (interpersonal, political and mass).

2.Students' understanding of the peculiarities and peculiarities of the basic systems of social communication, the rules determining the course of communication processes and the mechanisms governing the media market.

3.Acquisition by students of the ability to consciously and deliberately apply communication techniques, increase students' communication competence, develop the ability to independently and critically assess the reality co-created by the media.

4.Knowledge of basic methods and tools of analysis of communication phenomena (content and content analysis, conversation analysis, case study)

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Bibliography: (in Polish)

LITERATURA PODSTAWOWA:

B. Dobek-Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne, PWN, 2011

T. Goban-Klas, Cywilizacja medialna, WSiP, 2005.

D.C. Hallin, P. Mancini, Systemy medialne. Trzy modele mediów i polityki w ujeciu

porównawczym, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellonskiego, Kraków 2007.

M. McCombs, Ustanawianie agendy. Media masowe i opinia publiczna, Wydawnicwo

Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008.

E. Goffman, Rytuał interakcyjny, PWN, Warszawa 2006.

D. McQuail, Teoria komunikowania masowego, PWN, 2008.

D. Rancew-Sikora, Analiza konwersacyjna jako metoda badania rozmów codziennych, Wyd. Trio, Warszawa 2007.

J. Szmatka, Małe struktury społeczne: Wstęp do mikrosocjologii strukturalnej, PWN, Warszawa 2008.

M. Tokarz, Argumentacja, perswazja, manipulacja: wykłady z teorii komunikacji, Gdańskie wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

M. Chylinski, S. Russ-Mohl, Dziennikarstwo, PolskaPresse, Warszawa 2008.

M. Kunczik, A. Zipfel, Wprowadzenie do nauki o dziennikarstwie i komunikowaniu, Scholar,

Warszawa 2000.

W. Pisarek, Nowa retoryka dziennikarska, Universitas, Kraków 2002.

J. Sobczak, Prawo prasowe. Podręcznik akademicki, Muza SA, Warszawa 2000.

A. Pratkanis, E. Aronson, Wiek propagandy. Używanie i nadużywanie perswazji na co dzien,

Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.

G. Ritzer, McDonaldyzacja społeczeństwa, Muza SA, Warszawa 1997.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

PEK_W01 Student posiada wiedzę na temat podstawowych procesów komunikowania społecznego.

PEK_W02 Student posiada wiedzę na temat możliwości praktycznego wykorzystania kluczowych elementów komunikacyjnych takich jak spostrzeganie, słuchanie, język, czy mowa ciała.

PEK_W03 Student posiada wiedzę na temat społecznych, kulturowych i psychologicznych motywacji korzystania z komunikacji zapośredniczonej przez komputer (CMC).

PEK_W04 Student posiada wiedzę na temat metod skutecznego komunikowania i wpływania na decyzje odbiorców.

PEK_U01 Student posiada umiejętność rozpoznawania znaczenia i roli kompetencji komunikacyjnych, w tym spostrzegania i aktywnego słuchania.

PEK_U02 Student posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy podczas ćwiczeń przeprowadzanych w ramach zajęć.

PEK_K01 Student posiada zdolności komunikacyjne służące właściwemu artykułowaniu komunikatów werbalnych i niewerbalnych.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)