Europeans and their beliefs. Introduction to public opinion analysis
General data
Course ID: | WS-PO-EiIP |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Europeans and their beliefs. Introduction to public opinion analysis |
Name in Polish: | Europejczycy i ich przekonania. Wprowadzenie do analizy opinii publicznej |
Organizational unit: | Institute of Political Science |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
The course is designed for students who are interested in the way people form and update their beliefs and to what social phenomena it leads. The aim of the course is mainly the transfer of basic skills of analysing public opinion. Course content includes the following topics: characteristics of good surveys, basic principles of survey responses analysis, determinants of opinions and attitudes, usage of contingency tables. During the course, students will have an opportunity to develop knowledge, analytical and soft skills. This applies to the understanding of other people, improving introspection skills, raising awareness of the presence of differences between people and obtaining skills to explain these differences. |
Full description: |
(in Polish) Kurs jest skierowany do studentów, którzy są zainteresowani tym, w jaki sposób ludzie formułują i aktualizują swoje przekonania oraz do jakich zjawisk społecznych to prowadzi. Głównym celem kursu jest przekazanie podstawowych umięjętności analizowania opinii publicznej. Na kursie poruszona zostanie następująca problematyka: właściwości dobrze zaprojektowanych badań sondażowych, podstawowe zasady interpretacji odpowiedzi w badaniach sondażowych, determinanty opinii i postaw, interpretacja tabel krzyżowych. Podczas kursu studenci będą mieli okazję pogłębienia wiedzy a także umiejętności analitycznych. Dotyczy to rozumienia innych ludzi, poprawienia umiejętności introspekcji, podniesienia świadomości istnienia różnic między ludźmi i ich źródeł. |
Bibliography: |
(in Polish) Donsbach, Wolfgang, Michael W. Traugott (eds). The SAGE Handbook of Public Opinion Research. SAGE Publications Ltd, 2008. Glynn, Carroll J., Susan Herbst, Robert Shapiro, Garrett O’Keefe. Public Opinion. Boulder: Westview Press, 1999. Page, Benjamin I., Robert Y. Shapiro. The Rational Public: Fifty Years of Trends in Americans’ Policy Preferences. Chicago: University Of Chicago Press, 1992. The Oxford Handbook of American Public Opinion and the Media. Oxford; New York: Oxford University Press, 2013. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
1. Knowledge about main mechanisms of public opinion 2. Ability to find data about public opinion 3. Ability to interpret public opinion data |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Test, 20 pytań zamkniętych |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.