Political marketing
General data
Course ID: | WS-PO-MP |
Erasmus code / ISCED: |
14.1
|
Course title: | Political marketing |
Name in Polish: | Marketing polityczny |
Organizational unit: | Institute of Political Science |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu praktyczne przedstawienie studentom teorii marketingu politycznego, zasad budowania strategii wyborczej, technik kreowanie wizerunku i komunikowania politycznego. |
Full description: |
(in Polish) W ramach zajęć zostaną poruszone następujące zagadnienia. Wstęp do marketingu politycznego Marketing polityczny w Europie i USA Kampanie wyborcze i kampanie polityczne Systemy polityczny i system wyborczy Wyborcy i zachowania wyborcze Strategia w kampanii wyborczej Analiza środowiska politycznego Budowanie wierunku partii politycznej, liderów i kandydatów Komunikacja w kampanii wyborczej Kampania bezpośrednia Negatywne kampanie wyborcze Marketing Polityczny w Internecie Metody dydaktyczne: - ćwiczeniowa - metoda projektu - studium przypadku - giełda pomysłów - e-learning |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura obowiązkowa: 1. Marek Mazur, Marketing polityczny. Studium porównawcze prezydenckich kampanii wyborczych USA i w Polsce, PWN, Warszawa 2002 2. Robert Wiszniowski, Marketing wyborczy, PWN, Warszawa 2000. 3. Wojciech Cwalina, Andrzej Falkowski, Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, GWP, Gdańsk 2005. 4. Sergiusz Trzeciak, Marketing polityczny w Internecie, Muza SA, Warszawa 2010. 5. B. Dobek‐Ostrowska (red.), Kampania wyborcza: marketingowe aspekty komunikowania politycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005. 6. Bogusława Dobek-‐Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne, PWN, Warszawa 2012. 7. Sylwia Wilkos, Witold Ferenc, Kampania Wyborcza, Strategia, Taktyka, Komunikacja, Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 2001. 8. Andrzej W. Jabłoński i Leszek Sobkowiak, Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002. Literatura dodatkowa: B. Ociepka (red.), Kształtowanie wizerunku, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005. A. R. Faucheux, Winning elections: Political Campaing Management. Strategy & Tactics, M. Evans and Company, New York 2003. R. Siemieńska (red.), Płeć, wybory, władza, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2005. K. Skarżyńska (red.), Psychologia polityczna, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1999. M. Karwat, Teoria prowokacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EK 1 - ma wiedzę na temat podstaw marketingu politycznego oraz jego relacji z narzędziami komunikowania politycznego EK 2 - zna zastosowanie marketingu politycznego w kampaniach politycznych i wyborczych w Polsce i na świecie Umiejętności: EK 3 - potrafi wymienić czynniki decydujące o skutecznym zastosowaniu marketingu politycznego w środowisku kampanii politycznych EK 4 - potrafi analizować zjawiska w politycznej sferze życia i jej otoczeniu EK 5 - potrafi analizować i oceniać działania marketingowe a także ich potencjalny wpływ na wyborcę. Kompetencje społeczne: EK 6 - jest przygotowany do uczestnictwa do budowania różnych form aktywności obywatelskiej EK 7 - potrafi przyjmować rożne role w grupie dzięki zaangażowaniu w projekty grupowe |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunki zaliczenia przedmiotu: - 2 kolokwia - aktywność na zajęciach - praca zaliczeniowa Student może być nieobecny na zajęciach bez usprawiedliwienia 2 razy. Następne nieobecności wymagają zwolnienia lekarskiego lub wiarygodnego wyjaśnienia. Brak wymaganej liczby obecności na zajęciach oznacza jego niezaliczenie. Kryteria: ocena 2 (ndst) - student nie zna podstawowej terminologii z zakresu marketingu politycznego, nie ma wiedzy na temat podstawowych elementów i narzędzi marketingu politycznego i nie potrafi wyróżnić i opisać ich wykorzystania w środowisku kampanii politycznych i wyborczych ocena 3 (dst) - student zna w ograniczonym stopniu podstawową terminologię z zakresu marketingu politycznego; posiada znacznie ograniczoną wiedzę na temat elementów i narzędzi marketingu politycznego i z trudem wyróżnia i opisuje ich wykorzystanie w kampaniach politycznych i wyborczych ocena 4 (db) - student zna w pełni podstawową terminologię z zakresu marketingu politycznego; ma średnio uporządkowaną wiedzę na temat rożnych narzędzi marketingu politycznego oraz czynników wpływających na jego skuteczne wykorzystanie w środowisku kampanii politycznych i wyborczych ocena 5 (bdb) - student zna w pełni podstawową podstawową terminologię z zakresu marketingu politycznego; posiada kompletną i w pełni uporządkowaną w wiedzę na temat wykorzystania narzędzi oraz czynników wpływających na ich skuteczne wykorzystanie w środowisku kampanii politycznych i wyborczych |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.