Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Political marketing

General data

Course ID: WS-PO-MP
Erasmus code / ISCED: 14.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Political marketing
Name in Polish: Marketing polityczny
Organizational unit: Institute of Political Science
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Zajęcia mają na celu praktyczne przedstawienie studentom teorii marketingu politycznego, zasad budowania strategii wyborczej, technik kreowanie wizerunku i komunikowania politycznego.

Full description: (in Polish)

W ramach zajęć zostaną poruszone następujące zagadnienia.

Wstęp do marketingu politycznego

Marketing polityczny w Europie i USA

Kampanie wyborcze i kampanie polityczne

Systemy polityczny i system wyborczy

Wyborcy i zachowania wyborcze

Strategia w kampanii wyborczej

Analiza środowiska politycznego

Budowanie wierunku partii politycznej, liderów i kandydatów

Komunikacja w kampanii wyborczej

Kampania bezpośrednia

Negatywne kampanie wyborcze

Marketing Polityczny w Internecie

Metody dydaktyczne:

- ćwiczeniowa

- metoda projektu

- studium przypadku

- giełda pomysłów

- e-learning

Bibliography: (in Polish)

Literatura obowiązkowa:

1. Marek Mazur, Marketing polityczny. Studium porównawcze prezydenckich kampanii wyborczych USA i w Polsce, PWN, Warszawa 2002

2. Robert Wiszniowski, Marketing wyborczy, PWN, Warszawa 2000.

3. Wojciech Cwalina, Andrzej Falkowski, Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, GWP, Gdańsk 2005.

4. Sergiusz Trzeciak, Marketing polityczny w Internecie, Muza SA, Warszawa 2010.

5. B. Dobek‐Ostrowska (red.), Kampania wyborcza: marketingowe aspekty komunikowania politycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005.

6. Bogusława Dobek-­‐Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne, PWN, Warszawa 2012.

7. Sylwia Wilkos, Witold Ferenc, Kampania Wyborcza, Strategia, Taktyka, Komunikacja, Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 2001.

8. Andrzej W. Jabłoński i Leszek Sobkowiak, Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002.

Literatura dodatkowa:

B. Ociepka (red.), Kształtowanie wizerunku, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005.

A. R. Faucheux, Winning elections: Political Campaing Management. Strategy & Tactics, M. Evans and Company, New York 2003.

R. Siemieńska (red.), Płeć, wybory, władza, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2005.

K. Skarżyńska (red.), Psychologia polityczna, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1999.

M. Karwat, Teoria prowokacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

EK 1 - ma wiedzę na temat podstaw marketingu politycznego oraz jego relacji z narzędziami komunikowania politycznego

EK 2 - zna zastosowanie marketingu politycznego w kampaniach politycznych i wyborczych w Polsce i na świecie

Umiejętności:

EK 3 - potrafi wymienić czynniki decydujące o skutecznym zastosowaniu marketingu politycznego w środowisku kampanii politycznych

EK 4 - potrafi analizować zjawiska w politycznej sferze życia i jej otoczeniu

EK 5 - potrafi analizować i oceniać działania marketingowe a także ich potencjalny wpływ na wyborcę.

Kompetencje społeczne:

EK 6 - jest przygotowany do uczestnictwa do budowania różnych form aktywności obywatelskiej

EK 7 - potrafi przyjmować rożne role w grupie dzięki zaangażowaniu w projekty grupowe

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunki zaliczenia przedmiotu:

- 2 kolokwia

- aktywność na zajęciach

- praca zaliczeniowa

Student może być nieobecny na zajęciach bez usprawiedliwienia 2 razy. Następne nieobecności wymagają zwolnienia lekarskiego lub wiarygodnego wyjaśnienia. Brak wymaganej liczby obecności na zajęciach oznacza jego

niezaliczenie.

Kryteria:

ocena 2 (ndst) - student nie zna podstawowej terminologii z zakresu marketingu politycznego, nie ma wiedzy na temat podstawowych elementów i narzędzi marketingu politycznego i nie potrafi wyróżnić i opisać ich wykorzystania w środowisku kampanii politycznych i wyborczych

ocena 3 (dst) - student zna w ograniczonym stopniu podstawową terminologię z zakresu marketingu politycznego; posiada znacznie ograniczoną wiedzę na temat elementów i narzędzi marketingu politycznego i z trudem wyróżnia i opisuje ich wykorzystanie w kampaniach politycznych i wyborczych

ocena 4 (db) - student zna w pełni podstawową terminologię z zakresu marketingu politycznego; ma średnio uporządkowaną wiedzę na temat rożnych narzędzi marketingu politycznego oraz czynników wpływających na jego skuteczne wykorzystanie w środowisku kampanii politycznych i wyborczych

ocena 5 (bdb) - student zna w pełni podstawową podstawową terminologię z zakresu marketingu politycznego; posiada kompletną i w pełni uporządkowaną w wiedzę na temat wykorzystania narzędzi oraz czynników wpływających na ich skuteczne wykorzystanie w środowisku kampanii politycznych i wyborczych

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)