Media and society – persuasion and propaganda
General data
Course ID: | WS-PO-MiSPP |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Media and society – persuasion and propaganda |
Name in Polish: | Media i społeczeństwo - perswazja i propaganda |
Organizational unit: | Institute of Political Science |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z zagadnieniem perswazji i propagandy w przestrzeni społecznej i medialnej. W czasie zajęć poruszymy kwestie związane z budowaniem przekazu propagandy w oparciu o używanie nowomowy , kategorię "kozła ofiarnego" czy metod weryfikowania informacji (fact-checking). Głównym celem jest uwrażliwienie studentów na konieczność oddzielania faktów od opinii. |
Full description: |
(in Polish) . |
Bibliography: |
(in Polish) m.in. Dezinformacja w sieci - Analiza wiarygodności kanałów informacyjnych Lipiec 2018 M. Karwat, Manipulacja w polityce czyli niezbędnik wyborcy, PWN. Portal Konkret24 M. Głowiński, Nowomowa i ciągi dalsze, Kraków 2009. J. Bralczyk, O języku propagandy i polityki, Warszawa 2007. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie przedmiotu odbywa się poprzez: 1. obecność na zajęciach (warunek konieczny); 2. aktywność na zajęciach; 3. wybranie i opracowanie jednego przykładu "fake-news" oraz przedstawienie go grupie na ostatnich zajęciach (forma prezentacji). |
Practical placement: |
(in Polish) Zajęcia zdalne, synchroniczne, prowadzone poprzez platformę MS Teams. W trakcie zajęć obowiązkowe korzystanie z kamery. Możliwe wykorzystanie platformy MOODLE. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.