Logic
General data
Course ID: | WS-POZ-BW-LO |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Logic |
Name in Polish: | Logika |
Organizational unit: | Institute of Political Science |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Poziom przedmiotu: podstawowy Cele przedmiotu: Celem zajęć jest przekazanie słuchaczom podstawowych zagadnień z zakresu logiki. Podstawowym założeniem przy konstrukcji programu zajęć było przekonanie, że nieocenioną wartością w pracy naukowej jest umiejętność precyzyjnego, poprawnego logicznie myślenia jak również komunikowania swoich myśli innym ludziom. Zajęcia te dostarczają ponadto aparatury pojęciowej, która jest niezbędna podczas studiów humanistycznych. Efekt kształcenia: postawa - ukształtowanie postawy krytycznego myślenia. Kompetencja - znajomość dyscyplin - logika klasyczna. Wymagania wstępne: Podstawowa wiedza dotycząca języka. |
Full description: |
(in Polish) 1. Zagadnienia wstępne: historia logiki, jej przedmiot i cel nauczania. 2. Syntaktyczne kategorie wyrażeń. 3. Klasyczny Rachunek Zdań: budowa języka. 4. Klasyczny Rachunek Zdań: tautologie logiczne, metoda zerojedynkowa. 5. Metoda zerojedynkowa cd. 6. Pojęcie wynikania logicznego. 7. Klasyfikacja rozumowań. |
Bibliography: |
(in Polish) Logika w pigułce, Wyd. C.H.Beck, Warszawa 2014 E. Nieznański, Logika. Podstawy - język - uzasadnianie, Warszawa 2000. Stanosz B., Wprowadzenie do logiki formalnej. Podręcznik dla humanistów, PWN, Warszawa 1999. Ziembiński Z., Logika praktyczna, Warszawa 1999. Wajszczyk, Wstęp do logiki, Olsztyn 2001. Ziembiński, Logika praktyczna, Warszawa 1992. A. Malinowski, Przewodnik do ćwiczeń z logiki dla prawników, Warszawa 2008. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceniania: Wiedza: - na ocenę 2 (ndst.): nie wie czym jest logika, nie zna jej przedmiotu ani metody. - na ocenę 3 (dst.): wie czym jest logika, zna podziały logiki, zna działy logiki - na ocenę 4 (db.): oprócz wiadomości wstępnyh, student opanował wiedzę z semiotyki logicznej, zna KRZ i KRP (zna słownik i składnię tych rachunków). - na ocenę 5 (bdb.): potrafi swobodnie scharakteryzować przedmiot imetodę logiki klaycznej, bardzo dobrze opanował wiadomości z zakresu semiotyki logicznej, zna KRZ i KRP oraz zna różne rodzaje dedukcji. Umiejętności - na ocenę 2 (ndst.): student nie potrafi scharakteryzować logiki jako jednej z dyscyplin naukowych. - na ocenę 3 (dst.): student słabo orientuje się w poszczególnych działach logiki. - na ocenę 4 (db.): student dobrze zna działy logiki, opanował terminologię z zakresu logiki, zna zwykłą i skróconą metodę 0-1. - na ocenę 5 (bdb.): student doskonale opanował nie tylko wiedzę z zakresu logiki ogólnej, ale swobodnie posługuje się terminologią logiczną, potrafi korzystać ze zwykłej i skróconej metody 0-1. Kompetencje: Oceniana jest umiejętność posługiwania się narzędziami logicznymi prezentowanymi w trakcie wykładu. Ocena końcowa wystawiana jest na podstawie kolokwium końcowego. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.