Contemporary social conflicts
General data
Course ID: | WS-POZ-BW-WKS |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Contemporary social conflicts |
Name in Polish: | Współczesne konflikty społeczne |
Organizational unit: | Institute of Political Science |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Konwersatorium którego zasadniczym celem jest zdobywanie wiedzy nt. analizy i zarządzania konfliktami społecznymi. |
Full description: |
(in Polish) Trwające 12 godzin zajęcia podzielone są na dwie części. Część pierwsza trwa ok. 6 godzin ma charakter konwersatoryjny i poświęcona jest nabywaniu podstawowej wiedzy na temat konfliktów społecznych. W jej trakcie studenci czytają oraz omawiają na zajęciach teksty na temat definicji konfliktu społecznego, źródeł i przyczyn jego powstawania, przykładów konfliktów społecznych we współczesnym społeczeństwie oraz sposobów zarządzania konfliktami. Część druga zajęć (6 godzin) ma charakter warsztatowy. W jej trakcie studenci podzieleni wcześniej na 5-6 osobowe grupy prezentują analizy wybranych ( z listy zaproponowanej przez prowadzącego) konfliktów społecznych. W swej analizie studenci - obok genezy i przedmiotu konfliktów - prezentują także ich przebieg, dynamikę, oraz możliwe sposoby zarządzania konfliktami. |
Bibliography: |
(in Polish) E.W. Lipiński, Socjologia życia publicznego, Warszawa 2005 s. 242 - 263 A. Dylus, S. Sowiński (red.), Bunt mas czy kryzys elit, Wrocław 2018 A. Słaboń, Konflikt społeczny i negocjacje, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 1995 D. Długosz, A. Garbacik, Podstawy zarządzania konfliktami społecznymi, Poznań 2000 W. Ury, Odchodzenie od Nie. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji, Warszawa 2009 R. Dahrendorf, Nowoczesny konflikt społeczny, Warszawa 1993 R. Dahrendorf, Teoria konfliktu w społeczeństwie przemysłowym, w: A. Jasińska – Kania i inni (red.), Współczesne teorie socjologiczne, Warszawa 2006, 454 - 477 L. A. Coser, Społeczne funkcje konfliktu , w: A. Jasińska – Kania i inni (red.), Współczesne teorie socjologiczne, Warszawa 2006, 478-481 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) - umiejętność współpracy w grupie, podziału zadań, koordynacji działań - znajomość wybranych teorii nt. analizy i zarządzania kryzysami społecznymi - umiejętność stosowania wiedzy nt. konfliktów społecznych w odniesieniu do wybranych ich przypadków. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) W pierwszej części zajęcia mają charakter konwersatoryjny. Na początku 2. zajęć jest kartkówka ze znajomości, zadanego do czytania, tekstu. Potem następuje omówienie tekstu. W drugiej części zajęcia mają charakter warsztatowy. W ich trakcie studenci prezentują przygotowaną w grupach analizę wybranych konfliktów społecznych. Warunkiem zaliczenia zajęć jest: a.obecność na zajęciach b.zaliczenie kartkówki c.wystąpienie w grupie prezentującej wybrany konflikt. Ocena jest pochodną: a. oceny wystąpienia grupy – proponuje prowadzący (50%) b. wyniku testu końcowego ze znajomości tekstów (50%) Aby ocena była pozytywna, obie składowe oceny muszą być pozytywne. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.