Social studies in practice
General data
Course ID: | WS-SO-BSwP |
Erasmus code / ISCED: |
14.2
|
Course title: | Social studies in practice |
Name in Polish: | Badania społeczne w praktyce |
Organizational unit: | Institute Sociology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | intermediate |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) SO2_W07; SO2_U01; SO2_U02; SO2_U03, SO2_K02; SO2_K03; SO2_K05; SO2_K07 |
Short description: |
(in Polish) Poziom przedmiotu:średnio-zaawansowany Cele przedmiotu: Zajęcia mają charakter praktyczny, studenci poznają metody badań społecznych wykorzystywane w badaniach nad komunikowaniem społecznym, student przygotowuje projekt badań dotyczący procesu komunikowania Wymagania wstępne: Podstawowa znajomość metod i technik badawczych stosowanych w badaniach społecznych; znajomość podstawowych pojęć socjologicznych, podstawowa znajomość procesu badawczego |
Full description: |
(in Polish) 1.Proces komunikacji – charakterystyka 2.Proces komunikacji – charakterystyka 3.Analiza zawartości – charakterystyka metody badawczej (rozwój metody badawczej, jej zastosowanie, analiza zawartości a analiza treści) 4.Analiza zawartości – charakterystyka metody badawczej (jednostki analizy i kategoryzacji, badanie cech formy i cech treści przekazu) 5.Analiza zawartości – charakterystyka metody badawczej (modele aktów komunikacji, badanie związku przyczynowo-skutkowego przy zastosowaniu analizy zawartości) 6.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań 7.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań 8.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań 9.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań 10.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań 11.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań 12.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań 13.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań 14.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań 15.Ocena i omówienie przygotowanych przez studentów projektów badań Metody oceny:przygotowanie projektu badawczego w oparciu o wybrany przez studenta problem |
Bibliography: |
(in Polish) Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003. Fiske J., Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Wrocław 1999. Gackowski T. [et al.], Skrypt do analizy zawartości prasy, Warszawa 2007. Goban-Klas T., Analiza zawartości przekazów masowych, [w:] Badania empiryczne w socjologii, t. 2, red. M. Malikowski, M. Niezgoda, Tyczyn 1997. Lisowska-Magdziarz M. Analiza zawartości mediów. Przewodnik dla studentów. Wersja 1.1., Kraków 2004. Pisarek W., Analiza zawartości, Kraków 1983, Pisarek W., Wstęp do nauki o komunikowaniu, Warszawa 2008. Szpunar M., Badania Internetu vs. badania w Internecie, czyli jak badać nowe medium – podstawowe problemy metodologiczne, „Studia Medioznawcze” 2007, nr 2. Zawartość mediów, czyli rozważania nad metodologią badań medioznawczych, red. T. Gackowski, Warszawa 2011. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: a) Student charakteryzuje metody i narzędzia badań procesu komunikacji. b) Student opisuje techniki pozyskiwania danych w badaniach nad komunikowaniem. c) Student charakteryzuje procesy komunikowania kształtujące struktury społeczne. Umiejętności: a) Student analizuje proces komunikacji społecznej i analizuje jego konteksty. b) Student formułuje wnioski, stawia hipotezy na temat procesu komunikacji. Kompetencje społeczne: Student nabywa kompetencji pracy zespołowej. Udział w zajęciach 30h Przygotowanie do zaliczenia 20h Czas na napisanie pracy 20h 3 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Obecność podczas zajęć (możliwe dwie nieusprawiedliwione obecności), prezentacja podczas zajęć projektu badawczego, przygotowanie na koniec semestru kolejnego projektu badawczego (odrębnego niż prezentowany podczas zajęć). |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.