Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Social studies in practice

General data

Course ID: WS-SO-BSwP
Erasmus code / ISCED: 14.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Social studies in practice
Name in Polish: Badania społeczne w praktyce
Organizational unit: Institute Sociology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

intermediate

Learning outcome code/codes:

(in Polish) SO2_W07; SO2_U01; SO2_U02; SO2_U03, SO2_K02; SO2_K03; SO2_K05; SO2_K07


Short description: (in Polish)

Poziom przedmiotu:średnio-zaawansowany

Cele przedmiotu: Zajęcia mają charakter praktyczny, studenci poznają metody badań społecznych wykorzystywane w badaniach nad komunikowaniem społecznym, student przygotowuje projekt badań dotyczący procesu komunikowania

Wymagania wstępne: Podstawowa znajomość metod i technik badawczych stosowanych w badaniach społecznych; znajomość podstawowych pojęć socjologicznych, podstawowa znajomość procesu badawczego

Full description: (in Polish)

1.Proces komunikacji – charakterystyka

2.Proces komunikacji – charakterystyka

3.Analiza zawartości – charakterystyka metody badawczej (rozwój metody badawczej, jej zastosowanie, analiza zawartości a analiza treści)

4.Analiza zawartości – charakterystyka metody badawczej (jednostki analizy i kategoryzacji, badanie cech formy i cech treści przekazu)

5.Analiza zawartości – charakterystyka metody badawczej (modele aktów komunikacji, badanie związku przyczynowo-skutkowego przy zastosowaniu analizy zawartości)

6.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań

7.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań

8.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań

9.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań

10.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań

11.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań

12.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań

13.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań

14.Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań

15.Ocena i omówienie przygotowanych przez studentów projektów badań

Metody oceny:przygotowanie projektu badawczego w oparciu o wybrany przez studenta problem

Bibliography: (in Polish)

Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003.

Fiske J., Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Wrocław 1999.

Gackowski T. [et al.], Skrypt do analizy zawartości prasy, Warszawa 2007.

Goban-Klas T., Analiza zawartości przekazów masowych, [w:] Badania empiryczne w socjologii, t. 2, red. M. Malikowski, M. Niezgoda, Tyczyn 1997.

Lisowska-Magdziarz M. Analiza zawartości mediów. Przewodnik dla studentów. Wersja 1.1., Kraków 2004.

Pisarek W., Analiza zawartości, Kraków 1983,

Pisarek W., Wstęp do nauki o komunikowaniu, Warszawa 2008.

Szpunar M., Badania Internetu vs. badania w Internecie, czyli jak badać nowe medium – podstawowe problemy metodologiczne, „Studia Medioznawcze” 2007, nr 2.

Zawartość mediów, czyli rozważania nad metodologią badań medioznawczych, red. T. Gackowski, Warszawa 2011.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

a) Student charakteryzuje metody i narzędzia badań procesu komunikacji.

b) Student opisuje techniki pozyskiwania danych w badaniach nad komunikowaniem.

c) Student charakteryzuje procesy komunikowania kształtujące struktury społeczne.

Umiejętności:

a) Student analizuje proces komunikacji społecznej i analizuje jego konteksty.

b) Student formułuje wnioski, stawia hipotezy na temat procesu komunikacji.

Kompetencje społeczne:

Student nabywa kompetencji pracy zespołowej.

Udział w zajęciach 30h

Przygotowanie do zaliczenia 20h

Czas na napisanie pracy 20h

3 ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Obecność podczas zajęć (możliwe dwie nieusprawiedliwione obecności), prezentacja podczas zajęć projektu badawczego, przygotowanie na koniec semestru kolejnego projektu badawczego (odrębnego niż prezentowany podczas zajęć).

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)