Qualitative methods in marketing research
General data
Course ID: | WS-SO-MJwBM |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Qualitative methods in marketing research |
Name in Polish: | Metody jakościowe w badaniach marketingowych |
Organizational unit: | Institute Sociology |
Course groups: | |
Course homepage: | https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a58b7c971c3694178b51afd0a1b8b6841%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=c0489db3-68a8-4eaf-95ce-5e3ad1d62281&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Konwersatorium obejmuje zagadnienia z zakresu jakościowych badań marketingowych. Wiedza zdobyta w trakcie zajęć umożliwia studentom sprawne konstruowanie schematów badań marketingowych, scenariuszy wywiadów oraz pozwala prawidłowo analizować i interpretować wyniki badań. |
Full description: |
(in Polish) Konwersatorium obejmuje omówienie następujących zagadnień: 1. Istota i rodzaje badań marketingowych 2. Porównanie metod jakościowych i ilościowych w badaniach marketingowych 3. Ewolucja w rozumieniu konsumenta, utajone postawy konsumenckie 4. Fazy procesu badawczego 5. Planowanie schematu badania 6. Techniki projekcyjne 7. Konstruowanie scenariusza wywiadu, prowadzenie wywiadu 8. Analiza i interpretacja wyników |
Bibliography: |
(in Polish) Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010 Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001 Maison D., Utajone postawy konsumenckie. Analiza możliwości wykorzystania metody IAT, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004 Maison D., Stasiuk K., Psychologia konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017 Nikodemska-Wołowik A., Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa 1999 Mazurek-Łopacińska K., Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunki zaliczenia: 1. Obecność obowiązkowa. Posiadanie więcej niż dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności skutkuje niezaliczeniem konwersatorium. 2. Dyskusja sprawdzająca znajomość zadanych przez prowadzącego lektur - możliwość uzyskania max 1 pkt. na wybranych zajęciach (max. do zdobycia 5 pkt. w trakcie semestru) 3. Przygotowanie prac zaliczeniowych – 3 x 5 pkt. Razem do uzyskania 20 pkt. Kryteria oceniania: 19 - 20 pkt. - bardzo dobry 17 - 18 pkt. - dobry + 15 - 16 pkt. - dobry 13 - 14 pkt. - dostateczny + 11 - 12 pkt. - dostateczny 10 pkt. i mniej – niedostateczny |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.