Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Qualitative methods in marketing research

General data

Course ID: WS-SO-MJwBM
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Qualitative methods in marketing research
Name in Polish: Metody jakościowe w badaniach marketingowych
Organizational unit: Institute Sociology
Course groups:
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a58b7c971c3694178b51afd0a1b8b6841%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=c0489db3-68a8-4eaf-95ce-5e3ad1d62281&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Konwersatorium obejmuje zagadnienia z zakresu jakościowych badań marketingowych. Wiedza zdobyta w trakcie zajęć umożliwia studentom sprawne konstruowanie schematów badań marketingowych, scenariuszy wywiadów oraz pozwala prawidłowo analizować i interpretować wyniki badań.

Full description: (in Polish)

Konwersatorium obejmuje omówienie następujących zagadnień:

1. Istota i rodzaje badań marketingowych

2. Porównanie metod jakościowych i ilościowych w badaniach marketingowych

3. Ewolucja w rozumieniu konsumenta, utajone postawy konsumenckie

4. Fazy procesu badawczego

5. Planowanie schematu badania

6. Techniki projekcyjne

7. Konstruowanie scenariusza wywiadu, prowadzenie wywiadu

8. Analiza i interpretacja wyników

Bibliography: (in Polish)

Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010

Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001

Maison D., Utajone postawy konsumenckie. Analiza możliwości wykorzystania metody IAT, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004

Maison D., Stasiuk K., Psychologia konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017

Nikodemska-Wołowik A., Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa 1999

Mazurek-Łopacińska K., Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunki zaliczenia:

1. Obecność obowiązkowa. Posiadanie więcej niż dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności skutkuje niezaliczeniem konwersatorium.

2. Dyskusja sprawdzająca znajomość zadanych przez prowadzącego lektur - możliwość uzyskania max 1 pkt. na wybranych zajęciach (max. do zdobycia 5 pkt. w trakcie semestru)

3. Przygotowanie prac zaliczeniowych – 3 x 5 pkt.

Razem do uzyskania 20 pkt.

Kryteria oceniania:

19 - 20 pkt. - bardzo dobry

17 - 18 pkt. - dobry +

15 - 16 pkt. - dobry

13 - 14 pkt. - dostateczny +

11 - 12 pkt. - dostateczny

10 pkt. i mniej – niedostateczny

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)