Political Marketing
General data
Course ID: | WS-SO-MPol |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Political Marketing |
Name in Polish: | Marketing polityczny |
Organizational unit: | Institute Sociology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) K_W05 ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka K_W04 ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych K_U06 posiada umiejętnośd wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy K_U03 potrafi właściwie analizowad przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułowad własne opinie na ten temat oraz stawiad proste hipotezy badawcze i je weryfikować K_K06 potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniad wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny |
Short description: |
(in Polish) Poziom przedmiotu:specjalizacyjny Cele przedmiotu: Celem kursu jest wprowadzenie w problematykę marketingu politycznego, formułowania postaw wyborczych i politycznych oraz konstruowania opinii publicznej interpretowanej jako zbiorowa świadomość frakcji społecznych. Wprowadzenie w teorię i empirię marketingu politycznego ma na celu identyfikację kluczowych dla badań z zakresu socjologii polityki zagadnień i pól problemowych. Umiejętnością analityczna kursu jest krytyczna interpretacja instytucji oraz działań politycznych. Wymagania wstępne: Akces do specjalizacji Badania Opinii Publicznej, Polityki i Rynku. |
Full description: |
(in Polish) Treści merytoryczne: KONSPEKT ZAJĘĆ: I. Marketing polityczny - założenia wstępne (czyli co, jak, kiedy i przede wszystkim dlaczego?); II. Determinanty zachowań wyborczych w interpretacji psychospołecznej; III. Marketing polityczny jako źródło władzy – teoretyczne podstawy inżynierii społecznej; IV. Indywidualne techniki wpływu społecznego – reguły R. Cialdiniego; V. Strategie kampanii wyborczej: o uwarunkowaniach sukcesu wyborczego; VI. Planowanie i organizacja kampanii wyborczej; VII. Lebenswelt – wizje politycznego przywództwa; VIII. Komunikacja polityczna i publiczna; IX. Komunikacja wyborcza; X. Marketing polityczny w Internecie oraz funkcje „propagandy szeptanej”; XI. Metaforyka i nominacja w retoryce politycznej; XII. Polskie Generalne Studium Wyborcze – analiza; XIII. Lobbing polityczny. Metody oceny: Na ocenę końcową składały się będą trzy elementy: 1. Punktowe rezultaty z 6 kolokwiów 2. Punkty za aktywność uzyskane w części spotkania poświęconej analizie tekstów (możliwość uzyskania 0-1 punktu na spotkaniu - max. 15 punktów z całości zajęć). 3. Punkty za 100% frekwencję |
Bibliography: |
Andreasen I. A. (ed.), Ethics in Social Marketing, Washington 2000. Baines, P., Brennan, R., Egan, J., Structure and Strategy in Political Markets, na: http://mubs.mdx.ac.uk/Research/Disc... Bloom P. N., Gundlach G. T. (eds.), Handbook of Marketing and Society, Washington 2000. Brenan, R., Does Political Marketing Need the Concept of Consumer Value, na: http://mubs.mdx.ac.uk/Research/Disc... Chaukas M., Propaganda Comes of Age, Washington 1965. Chomsky N., Media Control. The spectacular achievements of propaganda, Washington 1997. Ellul J., Propaganda, Paryż 1990. Ellul J., Propaganda: The Formation of Men's Attitudes, New York 1965. Henneberg, S., Political marketing and the relationship management paradigm, na: http://www.psa.ac.uk/cps/2004/Henne... Kotler Ph., Andreasen I. A., Strategic marketing for non-profit organizations, New Jersey 2003. Kotler Ph., Roberto E. L., Social Marketing - Strategies for Changing Public Behavior, The Free Press 1989. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Procesy formowania społeczeństwa obywatelskiego w Polsce wraz z powstawaniem europejskiej polityki konsolidacji kapitału społecznego czynią zasadnym podjęcie socjologicznej interpretacji problematyki form kształtowania świadomości społecznej. Opinia publiczna stanowi zasadniczy element konstytuowania i podtrzymywania nowych tożsamości zbiorowych, jest czynnikiem mobilizacji społecznej oraz gwarantem ładu systemowego. W społeczeństwach nowoczesnych funkcjonalność wpływu społecznego ujawnia się w konstruowaniu kanałów komunikacyjnych stanowiących podstawowe źródło instytucjonalnych wzorców aksjonormatywnych przekazywanych tzw. opinii publicznej. Socjologia opinii publicznej to subdyscyplina akademickiego pogranicza, integrująca płaszczyznę teoretyczną socjologii polityki z politycznym praxis. Innowacyjność przedmiotu formalnego socjologii opinii publicznej wynika nie z akceptacji metodologicznego multiperspektywizmu, ale przede wszystkim z klarownego określenia procedury działania politycznego, która poddana być może analizie socjologicznej. w ramach kursu zaprezentowane zostaną klasyczne oraz współczesne koncepcje opinii publicznej i propagandy traktowanej jako stosowana teoria komunikacji społecznej (zgodnie z globalną interpretacją J. Ellul’a); przedstawione zostaną różnorodne formy działań politycznych na przykładzie projektów opracowanych w instytucjach polskich oraz międzynarodowych, a także praktyczne konsekwencje, wyzwania i korzyści związane z wprowadzaniem poszczególnych rozwiązań. uczestnicy kursu zdobędą wiedzę niezbędną do zrozumienia i przygotowania autorskich strategii propagandowych z obszaru polityki oraz relacji instytucji społecznych i politycznych ze środowiskiem zewnętrznym. Wiedza: student wie czym jest dyscyplina, zna genezę dyscypliny, siatkę pojęciową oraz typologie w kluczowych zjawisk i procesów, zna fundamentalne dla dyscypliny teorie oraz szkoły badań. Student zna teoretyczne podstawy i praktyczne znaczenia zjawisk społecznych. Umiejętności: student czyta i interpretuje teksty z zakresu dyscypliny. Posiada umiejętność analizy powiązań zjawisk oraz ich wzajemnych relacji, zapoznaje się z funkcjonowaniem instytucji społecznych, reguł ich funkcjonowania oraz ich różnorodnych aspektów tak w wymiarze powstawania i zmiany, jak i skutków oddziaływania. Kompetencje: student dzięki konwersatorium posiada kompetencje w zakresie umożliwiającym prowadzenie samodzielnej analizy kontekstualnej, ale przede wszystkim ma wiedzę i umiejętności praktycznej analizy opisanych zjawisk i zastosowania ich do konkretnych empirycznych sytuacji. udział w zajęciach - 18 konsultacje – 15 interaktywna gra zespołowa - 12 przygotowanie do testu - 15 SUMA GODZIN 60 |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.