Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Political Marketing

General data

Course ID: WS-SO-MPol
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Political Marketing
Name in Polish: Marketing polityczny
Organizational unit: Institute Sociology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Learning outcome code/codes:

(in Polish) K_W05 ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka


K_W04 ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych


K_U06 posiada umiejętnośd wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy


K_U03 potrafi właściwie analizowad przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułowad własne opinie na ten temat oraz stawiad proste hipotezy badawcze i je weryfikować


K_K06 potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniad wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny


Short description: (in Polish)

Poziom przedmiotu:specjalizacyjny

Cele przedmiotu:

Celem kursu jest wprowadzenie w problematykę marketingu politycznego, formułowania postaw wyborczych i politycznych oraz konstruowania opinii publicznej interpretowanej jako zbiorowa świadomość frakcji społecznych. Wprowadzenie w teorię i empirię marketingu politycznego ma na celu identyfikację kluczowych dla badań z zakresu socjologii polityki zagadnień i pól problemowych. Umiejętnością analityczna kursu jest krytyczna interpretacja instytucji oraz działań politycznych.

Wymagania wstępne:

Akces do specjalizacji Badania Opinii Publicznej, Polityki i Rynku.

Full description: (in Polish)

Treści merytoryczne:

KONSPEKT ZAJĘĆ:

I. Marketing polityczny - założenia wstępne (czyli co, jak, kiedy i przede wszystkim dlaczego?);

II. Determinanty zachowań wyborczych w interpretacji psychospołecznej;

III. Marketing polityczny jako źródło władzy – teoretyczne podstawy inżynierii społecznej;

IV. Indywidualne techniki wpływu społecznego – reguły R. Cialdiniego;

V. Strategie kampanii wyborczej: o uwarunkowaniach sukcesu wyborczego;

VI. Planowanie i organizacja kampanii wyborczej;

VII. Lebenswelt – wizje politycznego przywództwa;

VIII. Komunikacja polityczna i publiczna;

IX. Komunikacja wyborcza;

X. Marketing polityczny w Internecie oraz funkcje „propagandy szeptanej”;

XI. Metaforyka i nominacja w retoryce politycznej;

XII. Polskie Generalne Studium Wyborcze – analiza;

XIII. Lobbing polityczny.

Metody oceny:

Na ocenę końcową składały się będą trzy elementy:

1. Punktowe rezultaty z 6 kolokwiów

2. Punkty za aktywność uzyskane w części spotkania poświęconej analizie tekstów (możliwość uzyskania 0-1 punktu na spotkaniu - max. 15 punktów z całości zajęć).

3. Punkty za 100% frekwencję

Bibliography:

Andreasen I. A. (ed.), Ethics in Social Marketing, Washington 2000.

Baines, P., Brennan, R., Egan, J., Structure and Strategy in Political Markets, na: http://mubs.mdx.ac.uk/Research/Disc...

Bloom P. N., Gundlach G. T. (eds.), Handbook of Marketing and Society, Washington 2000.

Brenan, R., Does Political Marketing Need the Concept of Consumer Value, na: http://mubs.mdx.ac.uk/Research/Disc...

Chaukas M., Propaganda Comes of Age, Washington 1965.

Chomsky N., Media Control. The spectacular achievements of propaganda, Washington 1997.

Ellul J., Propaganda, Paryż 1990.

Ellul J., Propaganda: The Formation of Men's Attitudes, New York 1965.

Henneberg, S., Political marketing and the relationship management paradigm, na: http://www.psa.ac.uk/cps/2004/Henne...

Kotler Ph., Andreasen I. A., Strategic marketing for non-profit organizations, New Jersey 2003.

Kotler Ph., Roberto E. L., Social Marketing - Strategies for Changing Public Behavior, The Free Press 1989.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Procesy formowania społeczeństwa obywatelskiego w Polsce wraz z powstawaniem europejskiej polityki konsolidacji kapitału społecznego czynią zasadnym podjęcie socjologicznej interpretacji problematyki form kształtowania świadomości społecznej. Opinia publiczna stanowi zasadniczy element konstytuowania i podtrzymywania nowych tożsamości zbiorowych, jest czynnikiem mobilizacji społecznej oraz gwarantem ładu systemowego. W społeczeństwach nowoczesnych funkcjonalność wpływu społecznego ujawnia się w konstruowaniu kanałów komunikacyjnych stanowiących podstawowe źródło instytucjonalnych wzorców aksjonormatywnych przekazywanych tzw. opinii publicznej. Socjologia opinii publicznej to subdyscyplina akademickiego pogranicza, integrująca płaszczyznę teoretyczną socjologii polityki z politycznym praxis. Innowacyjność przedmiotu formalnego socjologii opinii publicznej wynika nie z akceptacji metodologicznego multiperspektywizmu, ale przede wszystkim z klarownego określenia procedury działania politycznego, która poddana być może analizie socjologicznej.

 w ramach kursu zaprezentowane zostaną klasyczne oraz współczesne koncepcje opinii publicznej i propagandy traktowanej jako stosowana teoria komunikacji społecznej (zgodnie z globalną interpretacją J. Ellul’a);

 przedstawione zostaną różnorodne formy działań politycznych na przykładzie projektów opracowanych w instytucjach polskich oraz międzynarodowych, a także praktyczne konsekwencje, wyzwania i korzyści związane z wprowadzaniem poszczególnych rozwiązań.

 uczestnicy kursu zdobędą wiedzę niezbędną do zrozumienia i przygotowania autorskich strategii propagandowych z obszaru polityki oraz relacji instytucji społecznych i politycznych ze środowiskiem zewnętrznym.

Wiedza:

student wie czym jest dyscyplina, zna genezę dyscypliny, siatkę pojęciową oraz typologie w kluczowych zjawisk i procesów, zna fundamentalne dla dyscypliny teorie oraz szkoły badań. Student zna teoretyczne podstawy i praktyczne znaczenia zjawisk społecznych.

Umiejętności:

student czyta i interpretuje teksty z zakresu dyscypliny. Posiada umiejętność analizy powiązań zjawisk oraz ich wzajemnych relacji, zapoznaje się z funkcjonowaniem instytucji społecznych, reguł ich funkcjonowania oraz ich różnorodnych aspektów tak w wymiarze powstawania i zmiany, jak i skutków oddziaływania.

Kompetencje:

student dzięki konwersatorium posiada kompetencje w zakresie umożliwiającym prowadzenie samodzielnej analizy kontekstualnej, ale przede wszystkim ma wiedzę i umiejętności praktycznej analizy opisanych zjawisk i zastosowania ich do konkretnych empirycznych sytuacji.

udział w zajęciach - 18

konsultacje – 15

interaktywna gra zespołowa - 12

przygotowanie do testu - 15

SUMA GODZIN 60

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)