Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Mediation

General data

Course ID: WS-SO-Me
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Mediation
Name in Polish: Mediacje
Organizational unit: Institute Sociology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Punkty ECTS:

(in Polish) 3


Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

S02_W06

S02_W07

S02_W09

S02_W11


S02_U01

S02_U02

S02_U05

S02_U06

S02_U07

S02_U08


S02_K01

S02_K02

S02_K03

S02_K04

S02_K06

S02_K07

Short description:

Level of course: basic.

Objectives: The course aims to prepare students to conduct mediation. After completing the course, students should have knowledge about mediation - their types and techniques, as well as the legal basis for mediation. Moreover, as a result of practical case studies, the student should develop the skills necessary to conduct the mediation.

Full description:

Contents:

social conflicts - the concept, typologies, causes, dynamics, solving strategies, functions.

Mediation - notion and kinds.

The scope of matters subject to mediation.

Contraindications to conduct mediation.

The history and development of mediation in Poland.

Legal basis for mediation in Poland.

The rules of mediation.

Stages of the mediation proceedings.

Mediation techniques.

Interpersonal communication in mediation.

Mediator - personality, skills.

Ethical dimension of the mediation.

The effectiveness of mediation - examples of research results.

Bibliography: (in Polish)

Balawajder K., Konflikty interpersonalne, Katowice 1992.

Bobrowicz M., Mediacje gospodarcze - jak mediować i przekonywać, Warszawa 2004.

Czakon D., Margasiński A. (red.), Konflikty i mediacje we współczesnej rzeczywistości społecznej, Częstochowa 2007.

Deutsch M., Coleman P.T., Rozwiązywanie konfliktów. Teoria i praktyka, Kraków 2005.

Gmurzyńska Ewa, Morek Rafał (red.), Mediacje. Teoria i praktyka, Warszawa 2014.

Morek R., Mediacja i arbitraż. Komentarz, Warszawa 2006.

Mediacje w polskim systemie prawa, Ministerstwo Sprawiedliwości, Warszawa 2011.

Przybyła-Basista H., Mediacje rodzinne w konflikcie rozwodowym. Gotowość i opór małżonków a efektywność procesu mediacji, Katowice 2002.

Stanik J.M., Wybrane metody diagnostyki i interwencji psychologicznej w sądowych sprawach rodzinnych, Katowice 1994.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

S02_W06

Student posiada wiedzę dotyczącą technik mediacji - ich rodzajów, specyfiki, możliwości zastosowania;

Zna techniki komunikacyjne niezbędne do prowadzenia mediacji.

S02_W07

Posiada wiedzę na temat konfliktów społecznych - ich rodzajów, dynamiki, strategii rozwiązywania;

Ma wiedzę na temat rodzajów mediacji i zakresu spraw im podlegających;

Zna i rozumie zasady prowadzenia mediacji;

Zna podstawy prawne prowadzenia mediacji w Polsce;

Zna i rozumie zasady dotyczące procesu komunikacji w mediacjach.

S02_W09

Posiada wiedzę na temat historii mediacji w Polsce.

S02_W11

Posiada wiedzę na temat możliwości prowadzenia własnej działalności mediacyjnej w Polsce.

S02_U01

Potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać przyczyny konfliktów społecznych, ich złożoność i wpływ na zachowanie ludzi;

S02_U02

Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu konfliktu interpersonalnego. Potrafi formułować własne opinie oraz dobierać adekwatne techniki mediacyjne i komunikacyjne

S02_U05

Posługuje się normami prawnymi, zawodowymi i etycznymi w celu rozwiązywania konkretnych problemów podlegających mediacjom;

S02_U06

Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w zakresie rozwiązywania sporów metodą mediacji, rozszerzoną o analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy;

S02_U07

Posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i prowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć w tym zakresie;

S02_U08

Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych takich jak konflikty, komunikacja, mediacja, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem wybranej metody mediacyjnej.

S02_K01

Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób;

Rozumie potrzebę dalszego kształcenia się w celu pełnienia roli mediatora.

S02_K02

Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role;

S02_K03

Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania.

S02_K04

Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu mediatora;

S02_K06

Potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny;

S02_K07

Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.

Opis ects:

udział w zajęciach: 30 godz. (1ects)

przygotowanie do zajęć i konsultacje: 25 godz (1 ects)

przygotowanie do zaliczenia: 30 godz (1 ects)

suma: 85 godz. (3 ects)

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Podczas zajęć obejmujących treści ujmujące mediacje z praktycznego punktu widzenia studenci przygotowują zadania zespołowe bezpośrednio związane z prowadzeniem postępowania mediacyjnego.

Zaplanowanych jest 6 ćwiczeń. Skala punktów za każde ćwiczenie jest od 0 do 3.

O - brak wiedzy i umiejętności

1 - część zadania wykonana jest poprawnie,jest jednak jakiś istotny błąd lub kilka drobnych.

2 - zadanie generalnie wykonane jest poprawnie, ale są pojedyncze drobne błędy.

3 - zadanie wykonane jest bezbłędnie.

W sytuacji usprawiedliwionej nieobecności na zajęciach student indywidualnie uzupełnia zadanie.

Ponadto, na koniec semestru studenci piszą test.

Kryterium oceny stanowi więc wynik testu i punkty za zadania.

Punktacja: Ćwiczenia max. 18p. + Test max. 18p = 36p.

20-23 dst

24-26 dst+

27-29 db

30-32 db+

33-36 bdb

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)