INTRODUCTION TO SOCIAL WORK
General data
Course ID: | WS-SO-PS-1-WdPS |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | INTRODUCTION TO SOCIAL WORK |
Name in Polish: | Wprowadzenie do pracy socjalnej |
Organizational unit: | Institute Sociology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Punkty ECTS: | (in Polish) 5 |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Wykład poświęcony jest prezentacji podstawowych zagadnień z zakresu pracy socjalnej: jej genezy, ewolucji oraz współczesnych form realizacji. Zapoznaje słuchaczy ze specyfiką profesjonalnej działalności pomocowej, przy szczególnym uwzględnieniu praktyki pracy socjalnej w Polsce. |
Full description: |
(in Polish) Treść zajęć obejmuje omówienie: - historycznych źródeł pracy socjalnej i jej ewolucji od filantropii do działalności zawodowej - charakterystyki profesjonalnego wymiaru pracy socjalnej, jej metod, technik interwencji i obszarów praktyki - problematyki kształcenia do pracy socjalnej - współczesnych wyzwań stojących przed pracą socjalną - stanu i perspektyw pracy socjalnej w Polsce - etycznych aspektów pracy socjalnej |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EK_W 1 - student zna genezę i kolejne etapy ewolucji działalności pomocowej EK_W 2 - charakteryzuje pracę socjalną jako działalność profesjonalną EK_W 3 - identyfikuje podstawowe metody pracy socjalnej EK_W 4 - wymienia i opisuje różne obszary praktykowania pracy socjalnej EK_W 5 - charakteryzuje sytuację pracowników socjalnych w współczesnej Polsce EK_W 6 - definiuje podstawowe problemy etyczne w pracy socjalnej Umiejętności: EK_U 1 - posługuje się terminologią z zakresu pracy socjalnej EK_U 2 - przyporządkowuje właściwe instytucje i formy wsparcia do określonych kategorii osób potrzebujących Kompetencje: Formuła wykładu nie służy kształtowaniu kompetencji społecznych. Opis ECTS: Udział w wykładzie: 30 godzin Przygotowanie do egzaminu: 30 godzin Razem: 60 godzin = 2 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) EK_W 1-4 Ocena 2 (ndst) - student nie zna genezy i kolejnych etapów ewolucji działalności pomocowej, nie umie scharakteryzować pracy socjalnej jako działalności zawodowej, nie potrafi zidentyfikować podstawowych metod pracy socjalnej, nie umie wymienić i opisać obszarów praktyki pracy socjalnej, nie potrafi scharakteryzować sytuacji pracowników socjalnych we współczesnej Polsce, nie umie zdefiniować podstawowych problemów etycznych w pracy socjalnej. Ocena 3 (dst) - student zna niektóre fakty z zakresu genezy i ewolucji działalności pomocowej, pobieżnie charakteryzuje pracę socjalną jako działalność zawodową, potrafi bardzo ogólnie zidentyfikować podstawowe metody pracy socjalnej, umie wymienić i pobieżnie opisać kilka obszarów praktyki pracy socjalnej, potrafi w stopniu ogólnym scharakteryzować sytuację pracowników socjalnych we współczesnej Polsce, umie zdefiniować kilka podstawowych problemów etycznych w pracy socjalnej. Ocena 4 (db) - student zna istotne fakty z zakresu genezy i ewolucji działalności pomocowej, poprawnie charakteryzuje pracę socjalną jako działalność zawodową, potrafi zidentyfikować podstawowe metody pracy socjalnej, umie wymienić i opisać obszary praktyki pracy socjalnej, potrafi samodzielnie scharakteryzować sytuację pracowników socjalnych we współczesnej Polsce, umie poprawnie zdefiniować podstawowe problemy etyczne w pracy socjalnej. Ocena 5 (bdb) - student swobodnie porusza się w faktach z zakresu genezy i ewolucji działalności pomocowej, wyczerpująco charakteryzuje pracę socjalną jako działalność zawodową, bezbłędnie identyfikuje podstawowe metody pracy socjalnej, wymienia i opisuje tradycyjne i nowe obszary praktyki, charakteryzuje aktualną sytuację polskich pracowników socjalnych oraz bezbłędnie definiuje podstawowe problemy etyczne w pracy socjalnej. EK_U 1-2 Ocena ndst (2) - student nie umie posługiwać się terminologią z zakresu pracy socjalnej, nie potrafi przyporządkować właściwych instytucji i form wsparcia do określonych kategorii osób potrzebujących. Ocena dst (3) - student posługuje się podstawowymi terminami z zakresu pracy socjalnej i potrafi przyporządkować niektóre instytucje i formy wsparcia do wybranych kategorii osób potrzebujących. Ocena db (4) - student poprawnie posługuje się większością terminów fachowych z zakresu pracy socjalnej, a także w większości przypadków umie właściwie przyporządkować instytucje i formy wsparcia do określonych kategorii osób potrzebujących. Ocena bdb (5) - student biegle posługuje się całą poznaną na zajęciach terminologią z zakresu pracy socjalnej i potrafi bezbłędnie przyporządkować instytucje i formy wsparcia do określonych kategorii osób potrzebujących. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.