Fundamentals of Clinical Psychology
General data
Course ID: | WS-SO-PS-2-PPK |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Fundamentals of Clinical Psychology |
Name in Polish: | Podstawy psychologii klinicznej |
Organizational unit: | Institute Sociology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Full description: |
(in Polish) 1.Funkcjonowanie człowieka w warunkach choroby, reakcje na chorobę, postawy wobec choroby chorego i jego otoczenia 2.Sposoby rozumienia normalnosci i zdrowia 3.Choroby przewlekłe i nieuleczalne, opieka paliatywna. Problemy chorego z afazja. 4.Zaburzenia procesów poznawczych (spostrzegania, myslenia, pamieci, uwagi, swiadomosci, orientacji) i procesów emocjonalno-motywacyjnych 5.Psychologia kliniczna dziecka. 6.Psychologiczne uwarunkowania chorób somatycznych (WZA, WZB) 7.Nerwice i ich geneza. 8.Zaburzenia nastroju 9.Zaburzenia wczesnodzieciece 10.Zaburzenia osobowosci i schizofrenia 11.Psychologiczne aspekty starzenia sie i starosci, psychologiczne problemy rehabilitacji osób starych, zaburzenia póznego okresu dorosłosci 12.Zaburzenia wywołane zazywaniem srodków psychoaktywnych 13.Uzaleznienie od Internetu 14.Współczesne zagrozenia zdrowia: anoreksja, bulimia, otyłość, choroby serca 15.Podstawy oddziaływania psychologicznego. Metody psychokorekcyjne (interwencja, psychoterapia, rehabilitacja) |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1.Harwas-Napierała B., Trempała J. (2002). Psychologia rozwoju człowieka Tom 2. Warszawa: PWN 2.Kowalik S. Psychologia rehabilitacji Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. 3.Sek H. (2007) Psychologia kliniczna Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, tom I i II 4.Strelau J. (2008). Psychologia Tom1 i 3, Gdansk: GWP 5.Wallen R. (1964) Psychologia kliniczna Warszawa: PWN, r.5,6 Literatura uzupełniajaca: 1.Antonowsky A.(1995) Rozwikłanie tajemnicy zdrowia Fundacja IP-N, Warszawa 2.Józefik B.(red) (1996) Anoreksja i bulimia psychiczna. Wyd. CMUJ .Kraków 3.Sek H. (2001) Wprowadzenie do psychologii klinicznej. Warszawa: Wyd.Naukowe Scholar. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Knowledge: - Defines the basic concept in clinical psychology - Describes funkcjowanie sick man ( destruction of physical, mental , personality , addictions ) - Shows and describes the problems in the functioning of the sick , elderly , people with mental health problems Skills: - Uses acquired knowledge of human mental processes of the patient in the analysis of individual cases - Recognizes the differences in the functioning of the various disorders - Potrfi indicate the method of interaction aid to individual health problems Social competence : - Know your own possibilities in the field of knowledge and understands the need for further education - Able to independently search for information in the literature - Understands and appreciates the importance of honesty in the activities of their own cognitive and others , presents ethical conduct ECTS credits: participation in the lecture : 30 Consultations : 5 be prepared to discuss : 5 point analysis of literature : 10 prepare for the exam : 30 ECTS: 3 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wiedza: Na ocene 2 (ndst.): student nie posiada podstawowej wiedzy o funkcjonowaniu osób w sytuacji choroby, nie potrafi wskazac i opisac metod pomocy wobec osób chorych, nie zna podstawowych pojec z zakresu psychologii klinicznej Na ocene 3 (dst.) - posiada jedynie elementarna wiedze o funkcjonowaniu osób chorych, zna niektóre pojecia z zakresu psychologii klinicznej, wskazuje niektóre z metod pomocy Na ocene 4 (db) - posiada znaczna czesc wiedzy o funkcjonowaniu osób chorych, zna wiele pojec z zakresu psychologii klinicznej, potrafi wskazac liczne metody oddziaływan pomocowych, potrafi je porównac Na ocene 5 (bdb) - posiada pełna wiedze o funkcjonowaniu osób chorych, zna wszystkie omówione pojecia z psychologii klinicznej i potrafi je zdefiniowac, prawidłowo wskazuje metody oddziaływan pomcowych, wykorzystuje zdobyta wiedze do proponowania nowych form pomocy Umiejetnosci: Na ocene 2 (ndst.): student nie potrafi zastosowac wiedzy na temat funkcjonowania osób chorych w analizie indywidualnych przypadków, nie umie wskazac róznic pomiedzy poszczególnymi rodzajami zaburzen Na ocene 3 (dst.) - potrafi jedynie wybiórczo zastosowac posiadana wiedze w analizie przypadków, wskazuje niektóre róznice miedzy zaburzeniami Na ocene 4 (db) - potrafi w wiekszosci przypadków stosowac wiedze w analizie przypadków, wskazuje wiekszosc róznic miedzy zaburzeniami Na ocene 5 (bdb) - w kazdej analizie przypadku potrafi zastosowac zdobyta wiedze na temat funkcjonowania osób chorych Kompetencje społeczne: Na ocene 2 (ndst.): student nie potrafi własciwie ocenic własnych mozliwosci poznawczych, nie jest samodzielny z posługiwaniu sie literatura Na ocene 3 (dst.) - mało poprawnie ocenia własne mozliwosci, ma mała umiejetnosc samodzielnego posługiwania sie literatura Na ocene 4 (db) - potrafi ocenic własne mozliwosci, samodzielny Na ocene 5 (bdb) - samodzielnie korzysta ze wskazanej literatury, wykorzystuje ja jako źródło problemów do dyskusji Egzamin pisemny - pytania otwarte |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.