Theories of Social Work
General data
Course ID: | WS-SO-PS-2-TPS |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Theories of Social Work |
Name in Polish: | Teorie pracy socjalnej |
Organizational unit: | Institute Sociology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem kształcenia w ramach kursu Teorii pracy socjalnej jest przekazanie wiedzy studentom dotyczącej interdyscyplinarnego ujęcia pracy socjalnej. Wskazanie na różnorodność i wielość teorii wspierających pracownika socjalnego w toku pracy z klientem. Podkreślenie rangi znajomości teorii w procesie wsparcia. |
Full description: |
(in Polish) W toku kursu z zakresu teorii pracy socjalnej studenci zapoznają się z kwestią interdyscyplinarności samej pracy socjalnej. Poznają teoretyczne wyjaśnienia zachowań jednostek i grup w różnych życiowych, niejednokrotnie kryzysowych sytuacjach. Poznają zasady interpretacji zjawisk społecznych oraz ich powiązania z różnorodnymi obszarami działalności socjalnej. Kształcą umiejętność wskazywania korelacji między zachowaniami a teoretycznymi ich wyjaśnieniami. |
Bibliography: |
(in Polish) Beckett Ch., Podstawy teorii dla praktyków pracy socjalnej, Warszawa 2010. Grey M., Webb S.A., Praca socjalna. Teorie i metody, Warszawa 2013. Howe D., Krótkie wprowadzenie do teorii pracy socjalnej, Warszawa 2011. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student zalicza przedmiot przygotowując uzasadnienie sposbu pracy z klientem z uwzględnieniem doboru różnych ujęć teoretycznych do konkretnego przykładu. PS1_W01, Ocena bardzo dobra -Student/studentka wie, dlaczego praca socjalna ma interdyscyplinarny charakter, potrafi w sposób szeroki wskazać powiązania Ocena dobra -Student/studentka wie, dlaczego praca socjalna ma interdyscyplinarny charakter,potrafi wskazać kilka powiązań Ocena dostateczna - wie, dlaczego praca socjalna ma interdyscyplinarny charakter,potrafi wskazać niewiele powiązań Ocena niedostateczna - student nie potrafi wykazać interdyscyplinarności pracy socjalnej PS1_W06; Ocena bardzo dobra- Student/studentka zna modele pracy socjalnej i ich teoretyczne źródła potrafi uzasadnić dobór Ocena dobra -Student/studentka zna modele pracy socjalnej i ich teoretyczne źródła Ocena dostateczna - Student/studentka zna modele pracy socjalnej i niektóre ich teoretyczne źródła Ocena niedostateczna - Student nie zna modeli pracy socjalnej PS1_U01, Ocena bardzo dobra Potrafi nazwać i zinterpretować zjawiska społeczne; analizować ich powiązania z różnymi obszarami działalności socjalnej.Potrafi uzasadnić dobór. Ocena dobra - Potrafi nazwać i zinterpretować zjawiska społeczne; analizować ich powiązania z różnymi obszarami działalności socjalnej. Ocena dostateczna -Potrafi nazwać i zinterpretować niektóre zjawiska społeczne; analizować ich powiązania z niektórymi obszarami działalności socjalnej. Ocena niedostateczna - Nie potrafi zinterpretować zjawisk społecznych PS1_U04; Ocena bardzo dobra - Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznym i w celu analizowania ludzkich zachowań i wskazać możliwe konotacje Ocena dobra - Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznym i w celu analizowania ludzkich zachowań, Ocena dostateczna Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznym i w celu analizowania niektórych ludzkich zachowań, PS1_K01 - Ocena bardzo dobra, dobra, dostateczna - Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności ocena niedostateczna - Nie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Student zalicza przedmiot przygotowując uzasadnienie sposobu pracy z klientem z uwzględnieniem doboru różnych ujęć teoretycznych do konkretnego przykładu. |
Practical placement: |
(in Polish) do uzgodnienia z koordynatorem praktyk |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.