Social support institutions
General data
Course ID: | WS-SO-PS-3-IWS |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Social support institutions |
Name in Polish: | Instytucje wsparcia społecznego |
Organizational unit: | Institute Sociology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) W toku udziału w zajęciach student/studentka pozyskuje wiedzę, kształtuje umiejętności kompetencje konieczne w racy pracownika socjalnego. Wie jakiego typu instytucje wsparcia społecznego są adekwatne w procesie wsparcia osób zgłaszających się z konkretnym problemem/problemami. |
Full description: |
(in Polish) W toku udziału w zajęciach student/studentka pozyskuje wiedzę, kształtuje umiejętności kompetencje konieczne w racy pracownika socjalnego. Wie jakiego typu instytucje wsparcia społecznego są adekwatne w procesie wsparcia osób zgłaszających się z konkretnym problemem/problem. Potrafi wskazać i uzasadnić znaczenie konkretnych instytucji. Zna zasady organizacji , zakres funkcjonowania i potrafi określić beneficjentów. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Z praktyki pracy socjalnej, red. D. M. Piekut-Brodzka, Kielce 2011 2. Podręcznik streetworkera, red. M. Dębski, A. Michalska, Gdańsk 2012 3. Rodzinne i instytucjonalne środowiska opiekuńczo-wychowawcze, red. D. Wosik-Kawala, Lublin 2011 4. W stronę aktywnych służb społecznych,red. T. Kazimierczak, M. Rymsza, Warszawa 2012 5. Krajewska B., 2009: Instytucje wsparcia dziecka i rodziny: zagadnienia podstawowe, Kraków. 6. Kasperczyk A., 2006: Wsparcie społeczne w instytucjach opieki paliatywnej i hospicyjnej, Łódź. 7. Hajduk B., Hajduk E., 2006: O rodzajach pomocy, Kraków. 8.Sęk H., Cieślak R. (red.), 2004: Wsparcie społeczne, stres i zdrowie, Warszawa. 9.Renata Szczepanik, Joanna K. Wawrzyniak, Opieka i wychowanie w instytucjach wsparcia społecznego. Diagnoza i kierunki rozwoju, 2012 Czasopismo Praca Socjalna |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) PS1_W03 E1 Student/studentka rodzaje instytucji społecznych, zna zakres oddziaływania PS1_W13; E2 Zna zasady organizacji i funkcjonowania instytucji wsparcia społecznego PS1_U01,E3 Potrafi połączyć problem z konkretnym typem/ typami instytucji wsparcia społecznego PS1_U02; E4 Potrafi uzasadnić formy pracy z klientem realizowane w instytucji . PS1_K01 E 5 Na podstawie różnorodnych źródeł potrafi opracować wykaz i uzasadnić dobór instytucji wsparcia dla konkretnego przypadku udział w wykładzie 30 godzi kwerenda biblioteczna - 10 godzin konsultacje - 5 godzin opracowanie wykazu i uzasadnienie doboru instytucji wsparcia 45 == 3 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wykład problemowy. Egzamin - Debata E1 ocena bardzo dobra Student/studentka różne rodzaje instytucji społecznych, zna zakres oddziaływania, wie do jakiego rodzaju wsparcia zostały utworzone, uzasadnia wskazanie ocena dobra Student/studentka różne rodzaje instytucji społecznych, zna zakres oddziaływania, wie do jakiego rodzaju wsparcia zostały utworzone ocena dostateczna Student/studentka rodzaje instytucji społecznych, zna zakres oddziaływania ocena niedostateczna - student s/ studentka nie zna instytucji społecznych E 2 ocena bardzo dobra Zna zasady organizacji i funkcjonowania licznych instytucji wsparcia społecznego, wie do jakiego rodzaju problemy są przedmiotem działania ocena dobra Zna zasady organizacji i funkcjonowania kliku instytucji wsparcia społecznego, wie do jakiego rodzaju problemy są przedmiotem działania ocena dostateczna Zna zasady organizacji i funkcjonowania instytucji wsparcia społecznego ocena niedostateczna nie zna zasad organizacji i funkcjonowania instytucji wsparcia społecznego E3 ocena bardzo dobra Potrafi połączyć problem z konkretnym typem/ typami instytucji wsparcia społecznego, wskazać na rodzaj wsparcia jaki powinien być udzielany, potrafi uzasadnić wskazanie ocena dobra Potrafi połączyć problem z konkretnym typem/ typami instytucji wsparcia społecznego, wskazać na rodzaj wsparcia jaki powinien być udzielany ocena dostateczna potrafi połączyć problem z konkretnym typem/ typami instytucji wsparcia społecznego ocena niedostateczna nie potrafi połączyć problemu z konkretnym typem/ typami instytucji wsparcia społecznego E4 ocena bardzo dobra Potrafi uzasadnić różne formy pracy z klientem realizowane w instytucji, sugeruje innowacyjne rozwiązania . ocena dobra Potrafi uzasadnić różne formy pracy z klientem realizowane w instytucji. ocena dostateczna Potrafi uzasadnić wybrane formy pracy z klientem realizowane w instytucji. ocena niedostateczna nie potrafi uzasadnić form pracy z klientem realizowanych w instytucji. E 5 ocena bardzo dobra Na podstawie różnorodnych źródeł potrafi opracować wykaz i uzasadnić doór instytucji wsparcia, określa innowacyjność ocena dobra Na podstawie różnorodnych źródeł potrafi opracować wykaz i uzasadnić doór instytucji wsparcia, uzasadnia wybór ocena dostateczna Na podstawie różnorodnych źródeł potrafi opracowaćwykaz i uzasadnić dobór instytucji wsparcia ocena niedostateczna nie potrafi opracować wykazu i uzasadnić doboru instytucji wsparcia kwerenda biblioteczna -35 godzin konsultacje-7 godzin opracowanie wykazu - 20 godzin przygotowanie do debaty - 10 Przygotowanie do egzaminu 10 Udział w debacie -3 |
Practical placement: |
(in Polish) Do uzgodnienia z osobą odpowiedzialną za praktyki na kierunku praca socjalna |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.