Community leader
General data
Course ID: | WS-SO-PS-3-LSL |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Community leader |
Name in Polish: | Lider społeczności lokalnej |
Organizational unit: | Institute Sociology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | intermediate |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Krzysztof Dzieńdziura, Teoretyczno-metodologiczna problematyka społeczności lokalnych, w: Tegoż, Liderzy w społecznościach lokalnych, Lubuskie Towarzystwo Naukowe, Zielona Góra 1994, s. 7-16. 2. Krzysztof Dzieńdziura, Metody identyfikacji i charakterystyki liderów w społecznościach lokalnych, w: Tegoż, Liderzy w społecznościach lokalnych, Lubuskie Towarzystwo Naukowe, Zielona Góra 1994, s. 17-48. 3. Agnieszka Naumiuk, Aktywizowanie grup i jednostek w środowisku lokalnym, w: Tejże, Edukacja i aktywizacja społeczna w organizacjach pozarządowych. Przykład ruchu United Way, s. 37-44. 4. Bogusław Kotarba, Liderzy społeczni w gminie wiejskiej, w: Lider społeczny w XXI wieku, Andrzej K. Piasecki (red.), Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2013, s. 342-358. 5. Krzysztof Mikołajewski, Samorząd terytorialny wobec lokalnych liderów i procesów partycypacji obywatelskiej. Studium przypadku na podstawie doświadczeń dzielnicy Targówek m.st. Warszawy, w: Lider społeczny w XXI wieku, Andrzej K. Piasecki (red.), Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2013, s. 269-287. 6. Zuzanna Osmólska, Kompetencje obywatelskie jako czynnik niezbędny do pełnienia roli lidera społecznego, w: Lider społeczny w XXI wieku, Andrzej K. Piasecki (red.), Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2013, s. 68-79. 7. Agnieszka Szczudlińska-Kanoś, Reprezentacja czy partycypacja? - rola współczesnego lidera społecznego, w: Lider społeczny w XXI wieku, Andrzej K. Piasecki (red.), Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2013, s. 99-110. 8. Artur Laska, Innowacyjność jako wyróżnik lidera w sferze publicznej, w: Lider społeczny w XXI wieku, Andrzej K. Piasecki (red.), Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2013, s. 11-127. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Opis ECTS: Aktywność studenta - nakład pracy w godz. udział w konwersatorium - 30 g. przygotowanie do konwersatorium - 30 g. konsultacje - 15 g. Suma godz. - 75 g. Liczba ECTS - 75 g./30 g. (25 g.) = 3 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) 1. Podczas konwersatorium studenci zapoznają stopniowo - poprzez studium tekstów i dyskusję - z problematyką roli liderów w społeczności lokalnych. Konwersatorium odbywa się w wymiarze 30 g. w semestrze zimowym. 2. Każde zajęcia poprzedzone są krótkim sprawdzianem z zadanego tekstu (10-15 minut), z którego każdorazowo student może otrzymać od 0 do 3 p. 3. W semestrze odbywa się 10 sprawdzianów z przeczytanych tekstów, tak więc student może otrzymać od 0 do 30 p. w semestrze. 4. Prowadzący do sumy punktów za sprawdziany dodaje liczbę punktów za aktywność podczas zajęć i za pracę w małych zespołach roboczych. Każdorazowo student może zdobyć 0-1,5 p. 5. Na podstawie otrzymanych punktów za sprawdziany i aktywność na zajęciach student otrzymuje zaliczenie na ocenę, przy czym minimalna liczba zdobytych punktów wynosi 18 p. (czyli 60%): na ocenę ndst - 0-17,99 p. na ocenę dst - 18,00-20,40 na ocenę dst+ - 20,41-22,80 na ocenę db - 22,81-25,20 na ocenę db+ - 25,21-27,60 na ocenę bdb - 27,61-30,00 p. 6. Student ma prawo napisać zaległe sprawdziany i poprawić sprawdziany, które napisał na niedostateczną liczbę punktów. Poprawy odbywają się na przedostatnich zajęciach w semestrze. 7. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa - dopuszczalne są 2 nieobecności w semestrze. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.