Homelessness
General data
Course ID: | WS-SO-PS-3-Pb |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Homelessness |
Name in Polish: | Problematyka bezdomności |
Organizational unit: | Institute Sociology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Student powinien posiadać wiedzę na temat przyczyn i skutków bezdomności, powinien znać instytucje wspierające człowieka w tej sytuacji. |
Full description: |
(in Polish) Istotne jest, aby posiał umiejętności diagnozowania zjawiska, planowania pomocy ludziom bezdomnym, aby posiadł znajomość instrumentów nowego zarządzania publicznego oraz rozumienia uwarunkowań decydujących o skuteczności ich stosowania, prowadzących do wpisywania się na trwałe w pejzaż lokalnych partnerstw publiczno-prywatnych. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Białobrzeska K., Kawula S., Człowiek w obliczu wykluczenia i marginalizacji 2. Dębska-Cenian A., Retowski S., Drogi przebiegu bezdomności a charakterystyka psychologiczna osób bezdomnych, w: Dębski M., Retowski S., Psychospołeczny profil osób bezdomnych w Trójmieście, Wyd. Uniwersytet Gdański, Gdańsk 2008. 3. Dębski M., Michalska A., Podręcznik streetworkera bezdomności, Wyd. Pomorskie Forum na Rzecz Wychodzenia z Bezdomności, Gdańsk 2012. 4. Dębski M., W kierunku zmiany życiowej czyli o przestrzeganiu szans wyjścia z własnej bezdomności, w: Dębski M., Retowski S., Psychospołeczny profil osób bezdomnych w Trójmieście, Wyd. Uniwersytet Gdański, Gdańsk 2008. 5. Piekut-Brodzka D. M., Bezdomność na Mazowszu, Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, Warszawa 2013. 6. Piekut-Brodzka D., O bezdomności. Aspekty fenomenologiczne, Starzyński M., Współpraca organizacji pozarządowych i administracji publicznej w systemie pomocy dla osób bezdomnych (red.), Stowarzyszenie Klon/Jawor 2002. 7. Podgórska-Jachnik D., Praca z osobami bezdomnymi, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Warszawa 2014. 8. Przymeński A., Bezdomność jako kwestia społeczna w Polsce współczesnej, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2000. społecznej: wokół zagadnień teoretycznych, Wydawnictwo Edukacyjne „Akapit”, Toruń 2006. 9. Starzyński M., Współpraca organizacji pozarządowych i administracji publicznej w systemie pomocy dla osób bezdomnych (red.), Stowarzyszenie Klon/Jawor 2002. 10. Ustawa z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. 2004 nr 64 poz. 593), (Dz. U. 2008 r. nr 115), (Dz. U. 2009 r. nr 6 poz. 33). |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę ndst (2) - student nie posiadał wiedzy, umiejętności oraz kompetencji zawartych w minimalnym zakresie 50%. Na ocenę dst (3)/ dst+ (3+) - student posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje zawarte w przedziale 51%-70%. Na ocenę db (4)/ db+ (4+) - student posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje zawarte w przedziale 71%-90%. Na ocenę bdb (5) - student posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje zawarte w przedziale 91%-100%. Weryfikacja efektów w toku ćwiczeń będzie prowadzona permanentnie poprzez ocenę przygotowania studenta do zajęć. Ocena formująca z toku ćwiczeń będzie wynikała z zaangażowania studenta w zajęcia i poziomu przygotowania oraz wykonanie i omówienie prezentacji. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.