Working with people with disabilities
General data
Course ID: | WS-SO-PS-PzONspec. |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Working with people with disabilities |
Name in Polish: | Praca z osobami niepełnosprawnymi |
Organizational unit: | Institute Sociology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Student/studentka w toku zajęć zdobywa wiedzę o źródłach i naturze różnorodnych problemów człowieka, zwłaszcza o sytuacjach trudnych, kryzysowych, krytycznych związanych z codziennym funkcjonowaniem osób z niepełnosprawnością Potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów socjalnych osób z niepełnosprawnością. Umie przygotować klienta do opracowania rozwiązywania z uwzględnieniem skutków planowanych działań. Umie przeprowadzić wywiad motywujący Potrafi doskonalić swój warsztat pracy jako przyszłego pracownika socjalnego. |
Full description: |
(in Polish) Student/studentka w toku zajęć zdobywa wiedzę o różnorodnych źródłach i naturze licznych problemów człowieka. Tematyka zajęć skoncentrowana jest na analizie sytuacji trudnych, kryzysowych, krytycznych związanych z codziennym funkcjonowaniem osób z niepełnosprawnością Poprzez udział w zajęciach oraz pracę własną nabywa umiejętność generowania rozwiązania konkretnych problemów socjalnych osób z niepełnosprawnością. Umie przygotować klienta do opracowania rozwiązywania z uwzględnieniem skutków planowanych działań. W tym celu posiada umiejętność prowadzenia wywiadu motywującego. Dzięki tej umiejętności będzie potrafi zmotywować potencjalnego klienta do samodzielnego poszukiwania optymalnego dla niego rozwiązania problemu. Potrafi doskonalić swój warsztat pracy jako przyszłego pracownika socjalnego. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Agata Siwek-Szczepanik, Przykład Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach, Praca socjalna nr 6/2011 2. Józef Młyński, Obowiązki pracownika socjalnego wobec rodziny, Praca Socjalna nr 5/2010 3. Katarzyna Wasilewska-Ostrowska, Coaching – jako alternatywna technika pracy socjalnej, Praca Socjalna nr 4/2013 4. Praca socjalna nr 4/2011 5. Monika Parchomiuk, Rodzice z niepełnosprawnością intelektualną 6. Przemysław Eugeniusz Kaniok, Udział ojców w opiece i wychowaniu dziecka niepełnosprawnego – wyniki badań, Praca Socjalna nr 1/2012 7. Joanna Borowiec, Zastosowanie muzyki i wibracji w terapii dzieci z uszkodzonym słuchem,Praca Socjalna nr 1/2012 8. Agnieszka Górska, Jakiej muzyki słuchają osoby niepełnosprawne intelektualnie w stopniu umiarkowanym?, Praca Socjalna nr 1/2012 9. Barbara Grzyb, Nie tylko nauka i zabawa – rola komputera w rewalidacji osób niepełnosprawnych,Praca Socjalna nr 1/2012 10.William R. Miller, Stephen Rollnick, Wywiad motywujący, Kraków 2010 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) PS1_W09; E 1; Student/studentka posiada wiedzę o źródłach i naturze różnorodnych problemów człowieka sytuacjach trudnych, kryzysowych, krytycznych, związanych z codziennym funkcjonowaniem osób z niepełnosprawnością PS1_U10, E2, Potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów socjalnych osób z niepełnosprawnością. Umie przygotować klienta do opracowania rozwiązywania z uwzględnieniem skutków planowanych działań. PS1_U11; E 3; Umie przeprowadzić dialog motywujący PS1_K10; E 4; Potrafi doskonalić swój warsztat pracy pracownika socjalnego. udział w zajęciach - 30 godzin przygotowanie referatu i prezentacji - 25 godzin konsultacje - 5 godzin |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena końcowa: 1. PS1_W09; E 1; Ocena bardzo dobra Student/studentka posiada wiedzę o źródłach i naturze różnorodnych problemów człowieka sytuacjach trudnych, kryzysowych, krytycznych, związanych z codziennym funkcjonowaniem osób z niepełnosprawnością Ocena dostateczna Student/studentka posiada wiedzę o niektórych źródłach i naturze wybranych problemów człowieka sytuacjach trudnych, kryzysowych, krytycznych, związanych z codziennym funkcjonowaniem osób z niepełnosprawnością Ocena niedostateczna - student nie posiada wiedzy źródłach i naturze problemów człowieka sytuacjach trudnych, kryzysowych, krytycznych, związanych z codziennym funkcjonowaniem osób z niepełnosprawnością PS1_U10, E2, Ocena bardzo dobra Potrafi generować rozwiązania różnorodnych problemów socjalnych osób z niepełnosprawnością. Umie przygotować klienta do opracowania rozwiązywania z uwzględnieniem skutków planowanych działań. Ocena dobra - Potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów socjalnych osób z niepełnosprawnością. Umie przygotować klienta do opracowania rozwiązywania z uwzględnieniem skutków planowanych działań. Ocena dostateczna Potrafi generować rozwiązania wybranych problemów socjalnych osób z niepełnosprawnością. Umie przygotować klienta do opracowania rozwiązywania z uwzględnieniem skutków planowanych działań. Ocena niedostateczna Nie potrafi generować rozwiązania różnorodnych problemów socjalnych osób z niepełnosprawnością. Nie umie przygotować klienta do opracowania rozwiązywania z uwzględnieniem skutków planowanych działań. PS1_U11; E 3; Umie przeprowadzić dialog motywujący PS1_K10; E 4; Potrafi doskonalić swój warsztat pracy pracownika socjalnego. |
Practical placement: |
(in Polish) Do uzgodnienia z osobą odpowiedzailną za praktyki na kierunku praca socjalna |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.