Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Preparation and implementation of a research project

General data

Course ID: WS-SO-PiRPB
Erasmus code / ISCED: 14.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Preparation and implementation of a research project
Name in Polish: Przygotowanie i realizacja projektu badawczego
Organizational unit: Institute Sociology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

K_W05; K_W06; K_U02; K_U08; K_K05

Short description: (in Polish)

Cele przedmiotu:Głównym celem przygotowania i realizacji projektu badawczego jest wykształcenie umiejętności identyfikowania i analizy kwestii społecznych w nawiązaniu do określonego paradygmatu heurystycznego. Zakres projektu obejmuje: opracowanie bibliografii tematu, postawienie pytania głównego i hipotez badawczych, opis założeń metodologicznych, zebranie i analizę danych empirycznych, sformułowanie wniosków i konkluzji.

Studenci w toku realizacji projektu zdobywają umiejętności w zakresie kolejnych etapów procedury badawczej, zespołowego przygotowania i opracowania wyników. W rezultacie, powinni opanować teoretyczny dorobek dyscypliny, umieć analizować dane empiryczne w nawiązaniu do pojęć i modeli teoretycznych, a także projektować, monitorować i ewaluować programy służące rozwiązywaniu problemów społecznych.

Wymagania wstępne:metodologia badań społecznych

Full description: (in Polish)

W trakcie zajęć omawiane są kolejne etapy realizacji projektu badawczego:

- wybór tematu projektu i jego uzasadnienie;

- zdefiniowanie problemu badawczego oraz celu planowanych badań;

- osadzenie problematyki badań w odpowiednim paradygmacie teoretycznym;

- sformułowanie hipotez badawczych;

- wybór metody badawczej;

- analiza merytoryczna zebranych danych w trakcie badań własnych;

Omówienie każdego z etapów realizacji projektu badawczego wiążę się z przygotowaniem przez studentów poszczególnych etapów ich własnych projektów badawczych;

udział w ćwiczeniach i przygotowanie projektu badawczego 60 godzin

badania własne 30 godzin

napisanie raportu z badań własnych 30 godzin

Bibliography: (in Polish)

Babbie Earl, 2003, Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa

Silverman David, 2009, Interpretacja danych jakościowych, PWN, Warszawa

Silverman David, 2009, Prowadzenie badań jakościowych, PWN, Warszawa

Nowak Stefan, 2008, Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa

Oppenheim, 2004, Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Zysk i s-ka, Poznań

Gibbs Graham, 2011, Analizowanie danych jakościowych, PWN, Warszawa;

Angrosino Michael, 2010, Badania etnograficzne i obserwacyjne, PWN, Warszawa;

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Research and analysis of the social behaviours, the knowledge of the resources of data and methods of measures of the social processes, the practical interpretation of the social phenomenon, skill in the scope of working out of the research projects in the field on social issues.

participation in the exercise and working-out of the project 60 h

research work 30 h

writing the research report 30 h

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

efekt kształcenia - wiedza:

- na ocenę ndst. student nie potrafi analizować postaw społecznych, korzystać ze źródeł informacji i metod pomiaru procesów społecznych;

- na ocenę dst. student potrafi analizować postawy społeczne oraz w ograniczonym stopniu potrafi korzystać ze źródeł informacji i metod pomiaru procesów społecznych;

- na cenę db. student potrafi analizować postawy społeczne oraz korzystać ze źródeł informacji i metod pomiaru procesów społecznych;

- na ocenę bdb. student potrafi analizować postawy społeczne oraz korzystać ze źródeł informacji i metod pomiaru procesów społecznych oraz interpretuje zjawiska społeczne;

efekt kształcenia umiejętności:

- na ocenę ndst. student nie potrafi opracować w zespole projektu społecznego w zakresie problemów społecznych;

- na ocenę dst. student potrafi opracować w zespole projekt badawczy, jednak w stopniu umiarkowanym korzysta z dostępnej w wybranej przez niego problematyce literatury oraz potrafi przedstawić "suche" wyniki badań własnych bez ich analizy;

- na ocenę db. student potrafi opracować w zespole projekt badawczy z wykorzystaniem literatury dotyczącej omawianego przez niego problemu badawczego oraz potrafi przedstawić wyniki badań a także dokonać ich analizy;

- na ocenę bdb. student potrafi opracować w zespole projekt badawczy z wykorzystaniem literatury dotyczącej omawianego przez niego problemu badawczego oraz potrafi przedstawić wyniki badań własnych a także dokonać ich analizy oraz prowadzić dyskusję osiągniętych wyników prowadzonych badań, proponować dalsze projekty badawcze w wybranej problematyce;

Na ocenę końcową składa się:

a) Raport końcowy z badań (około 15 str. plus załączniki w postaci kwestionariusza ankiety lub wywiadu)

Struktura raportu:

1. Temat

2. Uzasadnienie wyboru tematu

3. Zdefiniowanie problemu badawczego

4. Cel badania

5. Paradygmat badawczy

6. Hipotezy badawcze

7. Metoda badawcza

8. Literatura przedmiotu

9. Analiza merytoryczna z przeprowadzonego badania

10. Wnioski

b) aktywny udział w zajęciach;

c) obecność na zajęciach;

d) zaliczenie I semestru zajęć - przygotowanie części teoretycznej raportu (punkty 1-8);

zaliczenie II semestru - oddanie kompletnego raportu - przeprowadzenie badań i ich analiza merytoryczna;

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)