Biomedical bases of developmnet of persons
General data
Course ID: | WS-SOZ-PS-BPRC |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Biomedical bases of developmnet of persons |
Name in Polish: | Biomedyczne podstawy rozwoju człowieka |
Organizational unit: | Institute Sociology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1.Doleżych B., Łaszczyca P. (red.), Biomedyczne podstawy rozwoju z elementami higieny szkolnej, Toruń 2004. 2.Jaczewski A. (red.), Biologiczne i medyczne podstawy rozwoju i wychowania, Warszawa 2001. 3.Malinowski A., Auksologia. Rozwój osobniczy człowieka w ujęciu biomedycznym, Zielona Góra 2004. 4.Mięsowicz I. (red.), Auksologia. Rozwój biologiczny człowieka i metody jego oceny od narodzin do dorosłości, Warszawa 2001. 5.Tobiasz-Adamczyk B., Wybrane elementy zdrowia i choroby., Kraków 2000. 6.Krawczyński M. (red.), Propedeutyka pediatrii, Warszawa 2003. 7.Woynarowska B., Kowalewska A., Izdebski Z., Komosińska K., Biomedyczne Podstawy Kształcenia i Wychowania, Warszawa 2010. 8.Weil G., Marden D., (przełożył Środa J.), Wychowaj szczęśliwe dziecko. Praktyczne porady dla rodziców, Warszawa 2010. Literatura uzupełniająca: 1.Kozierkiewicz A., Zdrowie 21: zdrowie dla wszystkich w XXI wieku, Kraków 2001. 2.Piątkowski W., Barański J. (red.), Zdrowie i choroba. Wybrane problemy socjologii medycyny, Wrocław 2002. 3.Wolański N., Rozwój biologiczny człowieka, Warszawa 2004. 4.Woynarowska B. (red.), Profilaktyka w pediatrii, Warszawa 2008. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: - Ma wiedzę o człowieku jako podmiocie rozwijającym się wśród innych i przekształcającym rzeczywistość, zna i rozumie koncepcję zmiany i wzmocnienia w pracy socjalnej oraz zasady projektowania i generowania zmiany w położeniu jednostek, grup i środowisk. - Zna i rozumie koncepcję bio-socjo-kulturową rozwoju posiada wiedzę o źródłach i naturze różnorodnych człowieka (sytuacje trudne, kryzysowe, krytyczne). Umiejętności: - Potrafi identyfikować i wzmacniać czynniki chroniące, wskazywać i promować zachowania prozdrowotne. Kompetencje społeczne: - Kooperuje oraz efektywnie współpracuje z innymi specjalistami, celem skutecznego udzielania pomocy. Opis ECTS: udział w wykładach - 16 godzin przygotowanie się do wykładów - 18 godzin przygotowanie się do kolokwium - 18 godzin konsultacje -11 godzin |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.