Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Biomedical bases of developmnet of persons

General data

Course ID: WS-SOZ-PS-BPRC
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Biomedical bases of developmnet of persons
Name in Polish: Biomedyczne podstawy rozwoju człowieka
Organizational unit: Institute Sociology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

1.Doleżych B., Łaszczyca P. (red.), Biomedyczne podstawy rozwoju z elementami higieny szkolnej, Toruń 2004.

2.Jaczewski A. (red.), Biologiczne i medyczne podstawy rozwoju i wychowania, Warszawa 2001.

3.Malinowski A., Auksologia. Rozwój osobniczy człowieka w ujęciu biomedycznym, Zielona Góra 2004.

4.Mięsowicz I. (red.), Auksologia. Rozwój biologiczny człowieka i metody jego oceny od narodzin do dorosłości, Warszawa 2001.

5.Tobiasz-Adamczyk B., Wybrane elementy zdrowia i choroby., Kraków 2000.

6.Krawczyński M. (red.), Propedeutyka pediatrii, Warszawa 2003.

7.Woynarowska B., Kowalewska A., Izdebski Z., Komosińska K., Biomedyczne Podstawy Kształcenia i Wychowania, Warszawa 2010.

8.Weil G., Marden D., (przełożył Środa J.), Wychowaj szczęśliwe dziecko. Praktyczne porady dla rodziców, Warszawa 2010.

Literatura uzupełniająca:

1.Kozierkiewicz A., Zdrowie 21: zdrowie dla wszystkich w XXI wieku, Kraków 2001.

2.Piątkowski W., Barański J. (red.), Zdrowie i choroba. Wybrane problemy socjologii medycyny, Wrocław 2002.

3.Wolański N., Rozwój biologiczny człowieka, Warszawa 2004.

4.Woynarowska B. (red.), Profilaktyka w pediatrii, Warszawa 2008.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

- Ma wiedzę o człowieku jako podmiocie rozwijającym się wśród innych i przekształcającym rzeczywistość, zna i rozumie koncepcję zmiany i wzmocnienia w pracy socjalnej oraz zasady projektowania i generowania zmiany w położeniu jednostek, grup i środowisk.

- Zna i rozumie koncepcję bio-socjo-kulturową rozwoju

posiada wiedzę o źródłach i naturze różnorodnych

człowieka (sytuacje trudne, kryzysowe, krytyczne).

Umiejętności:

- Potrafi identyfikować i wzmacniać czynniki chroniące, wskazywać i promować zachowania prozdrowotne.

Kompetencje społeczne:

- Kooperuje oraz efektywnie współpracuje z innymi specjalistami, celem skutecznego udzielania pomocy.

Opis ECTS:

udział w wykładach - 16 godzin

przygotowanie się do wykładów - 18 godzin

przygotowanie się do kolokwium - 18 godzin

konsultacje -11 godzin

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)