Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Counseling

General data

Course ID: WS-SOZ-PS-P
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Counseling
Name in Polish: Poradnictwo
Organizational unit: Institute Sociology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Student/ studentka w toku studiów pozyskuje wiedzę, kształtuje umiejętności i kompetencje w zakresie poradnictwa charakterystycznego dla pracy socjalnej. Zna specyfikę różnych środowisk życia klientów pracowników socjalnych. Potrafi dokonać diagnozy sytuacji problemowej w jakiej znalazł się klient. W toku rozmowy poradniczej pozyskuje informacje na temat różnorodnych zasobów klienta (doświadczeń, wiedzy, umiejętności).Umie opracować wraz z potencjalnym klientem program wsparcia, będący logiczną konsekwencją procesu wsparcia.

Full description: (in Polish)

Student/ studentka w toku studiów pozyskuje wiedzę, kształtuje umiejętności i kompetencje w zakresie poradnictwa charakterystycznego dla pracy socjalnej.Poznaje różne modele poradnictwa, zarówno tradycyjne jak i nowatorskie. Pozyskuje wiedzę na temat różnic i przydatności poszczególnych modeli w konkretnych sytuacjach problemowych.

Zna specyfikę różnych środowisk życia klientów pracowników socjalnych. Potrafi dokonać diagnozy sytuacji problemowej w jakiej znalazł się klient.Zna i rozumie potrzebę profesjonalizacji działań w tym także samodoskonalenia i poszukiwania nowej wiedzy. W toku rozmowy poradniczej pozyskuje informacje na temat różnorodnych zasobów klienta (doświadczeń, wiedzy, umiejętności).Umie opracować wraz z potencjalnym klientem program wsparcia, będący logiczną konsekwencją procesu wsparcia.

Bibliography: (in Polish)

+ Milner J., O` Byrne P.; Poradnictwo krótkoterminowe: narracje i rozwiązania, Wydawnictwio Zysk i s-ka, Poznań 2007

+ Weissbrot-Koziarska A., Poradnictwo socjalne dla rodzin. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2012

+ Kulesza E.; Prawo człowieka do samostanowienia a obowiązek udzielania pomocy przez instytucje pomocy społecznej, w: Praca Socjalna, nr 3, Instytut Rozwoju Służb Społecznych Warszawa 2013

+ Białas A., Pomoc wbrew woli? Rozterki pracownika socjalnego, w: Praca Socjalna, nr 3, Instytut Rozwoju Służb Społecznych Warszawa 2013

+ Lewandowska B., Zdrowe i niezdrowe oblicza bierności, w: Bierność społeczna. Studia interdyscyplinarne, (red.) A. Keplinger, Wydawnictwo Psychologii i Kultury, Warszawa 2008

+ Kargulowa A., O teorii i praktyce poradnictwa. Podręcznik akademicki, Warszawa 2007

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

PS1_W07, PS1_W11; PS1_U06, PS1_U07, PS1_K11

Opis ECTS

udział w wykładach - 16 godzin

konsultacje 15 godzin

Przygotowanie się do egzaminu - 45 godzin

Kwerenda biblioteczna 30godzin

Przygotowanie do dyskusji 30 godzin

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

PS1_W07, E1 Posiada wiedzę o głównych środowiskach życia klienta pracy socjalnej jak rodzina grupa, sąsiedztwo, organizacje społeczne, środowisko pracy, społeczność lokalna),oraz ich roli w procesie wsparcia

PS1_W11; E2 Zna metody diagnozowania i ewaluowania wykorzystywane w procesie poradnictwa stosowanego w pracy z klientem w sytuacji problemowej

PS1_U06 E3 ,Diagnozuje i analizuje przyczyny i przebieg procesów i zjawisk destrukcyjnych dla klientów pracownika socjalnego oraz wskazuje na możliwe rozwiązania

PS1_U07, E4, Potrafi opracowywać z osobą w potrzebie plan w wsparcia

PS1_K11 E5, Ma przekonanie o wadze zachowywania się w sposób profesjonalny.

E 1;

ocena bardzo dobra Posiada rozległą wiedzę środowiskach życia klienta pracy socjalnej jak rodzina grupa, sąsiedztwo, organizacje społeczne, środowisko pracy, społeczność lokalna),oraz ich roli w procesie wsparcia

ocena dobra Posiada wiedzę o głównych środowiskach życia klienta pracy socjalnej jak rodzina grupa, sąsiedztwo, organizacje społeczne, środowisko pracy, społeczność lokalna),oraz ich roli w procesie wsparcia

ocena dostateczna- Posiada podstawową wiedzę o głównych środowiskach życia klienta pracy socjalnej jak rodzina grupa, sąsiedztwo, organizacje społeczne, środowisko pracy, społeczność lokalna),oraz ich roli w procesie wsparcia

ocena niedostateczna Nie posiada wiedzy o głównych środowiskach życia klienta pracy socjalnej jak rodzina grupa, sąsiedztwo, organizacje społeczne, środowisko pracy, społeczność lokalna),oraz ich roli w procesie wsparcia

E 2;

ocena bardzo dobra - Zna metody diagnozowania i ewaluowania wykorzystywane w procesie poradnictwa stosowanego w pracy z klientem w sytuacji problemowej, potrafi uzasadnić dobór

ocena dobra - Zna metody diagnozowania i ewaluowania wykorzystywane w procesie poradnictwa stosowanego w pracy z klientem w sytuacji problemowej

ocena dostateczna -Zna niektóre metody diagnozowania i ewaluowania wykorzystywane w procesie poradnictwa stosowanego w pracy z klientem w sytuacji problemowej

ocena niedostateczna Nie zna metod diagnozowania i ewaluowania wykorzystywanych w procesie poradnictwa stosowanego w pracy z klientem w sytuacji problemowej

E3; E5;

ocena bardzo dobra -Diagnozuje i analizuje przyczyny i przebieg procesów i zjawisk destrukcyjnych dla klientów pracownika socjalnego oraz wskazuje na możliwe rozwiązania, uzasadnia wybór w toku pracy nad przypadkiem wykazuje przekonanie o konieczności działania w sposób profesjonalny

ocena dobra -,Diagnozuje i analizuje przyczyny i przebieg procesów i zjawisk destrukcyjnych dla klientów pracownika socjalnego oraz wskazuje na możliwe rozwiązania, w toku pracy nad przypadkiem wykazuje przekonanie o konieczności działania w sposób profesjonalny

ocena dostateczna Diagnozuje i analizuje niektóre przyczyny i przebieg procesów i zjawisk destrukcyjnych dla klientów pracownika socjalnego oraz wskazuje na możliwe rozwiązania, w toku pracy nad przypadkiem wykazuje przekonanie o konieczności działania w sposób profesjonalny

ocena niedostateczna - Nie diagnozuje i nie analizuje przyczyn i przebieg procesów i zjawisk destrukcyjnych dla klientów pracownika socjalnego oraz wskazuje na możliwe rozwiązania, w toku pracy nad przypadkiem nie wykazuje przekonanie o konieczności działania w sposób profesjonalny

E 4

ocena bardzo dobra -Potrafi opracowywać z osobą w potrzebie plan wsparcia, obejmujący liczne obszary jej funkcjonowania

ocena dobra -Potrafi opracowywać z osobą w potrzebie plan wsparcia

ocena dostateczna Potrafi opracowywać z osobą w potrzebie plan w wsparcia obejmujący niewiele obszarów jej funkcjonowania

ocena niedostateczna - Nie potrafi opracowywać z osobą w potrzebie planu wsparcia

Egzamin polega na przeprowadzeniu rozmowy poradniczej z klientem. Ocena to średnia ze zrealizowanych efektów.

Practical placement: (in Polish)

Do uzgodnienia z osobą odpowiedzialną za praktyki na kierunku praca socjalna.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)