Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Information technology

General data

Course ID: WS-SOZ-PS-TInf
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Information technology
Name in Polish: Technologie informatyczne
Organizational unit: Institute Sociology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Student powinien twórczo łączyć umiejętności nabyte na przedmiocie technologie informatyczne z kompetencjami właściwymi dla pracownika socjalnego. Są to przede wszystkim kompetencje bazujące na zaodowej obróbce tekstu w programie Word (umiejętność sporządzania pism urzędowych czy naukowych, pisanie raportów socjalnych czy decyzji administracyjnych), analizie danych w programie Excel (przedstawienie prostych założeń matematycznych i statystycznych) oraz autoprezentacja w programie PowerPoint (prezentacje autorskie, problemowe).

Full description: (in Polish)

Wiedza:

Student posiada wiedzę o zasadach i sposobach pracy w środowisku operacyjnym MS Office Word, MS Office Excel oraz MS Office PowerPoint.

Zna podstawowe narzędzia służące do edycji funkcji w w/w programach operacyjnych.

Posiada wiedzę o wykorzystaniu w pracy zawodowej narzędzi występujących w omawianej na zajęciach problematyce informatycznej.

Zna zastosowanie omawianych programów informatycznych we współczesnych analizach socjologicznych. Zna obecne wykorzystanie funkcji tych programów do analizy danych, edycji tekstu naukowego jak też prezentacji wyników swojej pracy.

Umiejętności:

Potrafi prawidłowo posługiwać się wszystkimi narzędziami występującymi w w/w programach informatycznych w celu edycji/analizy/prezentacji danych zastanych/własnych.

Posiada umiejętność rozumienia i analizowania poszczególnych operacji logicznych dokonywanych w środowisku informatycznym MS Office.

Potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę zarówno teoretyczną, jak i praktyczną w analizie danych statystycznych.

Posiada umiejętność przygotowania profesjonalnych prezentacji multimedialnych w języku polskim.

Kompetencje społeczne:

Student ma świadomość konieczności uwzględnienia współczesnych wymagań w dziedzinie informatyki, jakimi powinien posługiwać się absolwent studiów wyższych.

Potrafi współdziałać i pracować w grupie poprzez realizację grupowej prezentacji.

Aktywność studenta: udział w ćwiczeniach (16 godz.), przygotowanie do zajęć (10 godz.).

Bibliography: (in Polish)

1. MS Word:

- Bremer A. Komputer na co dzień, Chorzów 2011.

- Cox J., Preppernau J., Microsoft Office Word. Edycja polska, Warszawa 2007.

- Hadała-Mikołajczuk E., Microsoft Word 2003 krok po kroku, Warszawa 2004.

- Klaczyńska A., Edytor tekstów Word, Poznań 2005.

- Lewandowski K., Bochniak M., Microsoft Office Word 2007. Podstawowe narzędzia, Warszawa 2007.

- Łuszczyk E., Kopertowska M., Ćwiczenia z Word 2003. Wersja polska, Warszawa 2008.

2. MS Excel:

- Etheridge D., Excel 2007 PL. Analiza danych, wykresy, tabele przestawne, Gliwice 2009.

- Gromulski P. (red.), 35 najlepszych narzędzi i makr, Warszawa 2011.

- Gromulski P. (red.), 70 najlepszych trików w Excelu. Funkcje i formuły, wprowadzanie danych, formatowanie tabel, grupowanie i analiza danych, skróty klawiaturowe, Warszawa 2005.

- Harasiewicz-Mordasewicz A., Excel 2007: ćwiczenia, Warszawa 2010.

- Jankowski T. (red.), 30 najlepszych funkcji w Excelu, Operacje na wartościach tekstowych, wyszukiwanie danych, obliczenia warunkowe, analiza wartości czasu i dat, Warszawa 2006.

- Parlińska M., Parliński J., Badania statystyczne z Excelem, Warszawa 2007.

- Staranowicz A., Arkusze kalkulacyjne Microsoft Excel, Łomża 2010.

3. MS PowerPoint:

- Bury R., Grafika menedżerska i prezentacyjna, Piekary Śląskie 2011.

- Cox J., Lambert J., Microsoft PowerPoint 2010, Warszawa 2012.

- Dziak P., PowerPoint. Tworzenie skutecznych prezentacji, Warszawa 2010.

- Munter M., Paradi D., Prezentacje w programie PowerPoint, Warszawa 2010.

- Negrino T., Po prostu PowerPoint 2007 PL. Błyskawiczny kurs tworzenia prezentacji, Gliwice 2008.

Literatura uzupełniająca:

- Kula A., ABC Word 2003 PL, Gliwice 2004.

- Groszek M., ABC Excel 2007 PL, Gliwice 2007.

- Kopertowska-Tomczak M., Excel 2007: ćwiczenia, Warszawa 2010.

- Kopertowska-Tomczak M., PowerPoint 2007: ćwiczenia, Warszawa 2010.

- Łuczyk M., Kopertowska M., Ćwiczenia z PowerPoint 2003. Wersja polska, Warszawa 2004.

- Masłowski K., Excel 2007/2010 PL. Ćwiczenia zaawansowane, Gliwice 2011.

- Stecyk A., Analiza danych w Microsoft Excel, Szczecin 2009.

- Tomaszewska A., ABC Word 2010 PL, Gliwice 2010.

- Tomaszewska-Adamarek A., ABC PowerPoint 2007 PL, Gliwice 2007.

- Tomaszewska-Adamarek A., ABC Word 2007 PL, Gliwice 2007.

- Willet E.C., Cummings S., ABC Word 2002 (XP PL), Gliwice 2002.

- Wrotek W., ABC Excel 2010 PL, Gliwice 2010.

- Zimek R., PowerPoint 2010 PL: ćwiczenia, Gliwice 2010.

- Żarowska-Mazur A, Węglorz W., PowerPoint 2010. Praktyczny kurs, Warszawa 2012.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza: student wie, czym jest dyscyplina technologii informatycznych, zna genezę tej dyscypliny, siatkę pojęciową oraz zna kluczowe dla technologii informatycznych programy komputerowe.

Umiejętności: student dokonuje obliczeń i przekształceń w programach informatycznych z zakresu MS Office, w tym Word, Excel, PowerPoint.

Kompetencje: potrafi logicznie i następczo prowadzić dyskurs w zakresie problematyki technologii informatycznych. Jest kreatywny i postępuję zgodnie z poznanymi algorytmami. Dostrzega relacje zachodzące pomiędzy dynamiką społeczną a rozwojem technologii informatycznych.

ECTS:

frekwencja na wykładzie - 16

konsultacje - 5

lektura tekstów zaproponowanych na pierwszych zajęciach - 5

przygotowanie do zajęć - 6

SUMA GODZIN 60 [32:16=2]

LICZBA ECTS - 2

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę, uwzględniającym obecność oraz punktację podczas zajęć.

Ocenie podlegać będą przede wszystkim projekty przygotowywane przez studentów w grupach ćwiczeniowych.

Metody dydaktyczne: ćwiczenia labolatoryjne, warsztatowe, klasyczna metoda problemowa, prezentacja sposobów wykonania danego zadania dokonana przez prowadzącego na początku zajęć, indywidualna praca studenta z komputerem w ramach zadań określonych przez prowadzącego i odbywająca się w środowisku MS Office Word/Excel/PowerPoint.

W oparciu o zdobyta wiedzę studenci samodzielnie przygotowują zadania o takiej samej tematyce jak te wytłumaczone podczas prezentacji prowadzącego.

Na koniec semestru planowane jest przeprowadzenie kolokwium sprawdzającego wiedzę i umiejętności studenta, które zdobył on podczas zajęć. Do zaliczenia przedmiotu student powinien wykazać przynajmniej 60% wiedzy i umiejętności odnoszących się do ukazanej problematyki informatycznej w środowisku MS Office.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)