Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Theories of Social Work

General data

Course ID: WS-SOZ-PS-TPS
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Theories of Social Work
Name in Polish: Teorie pracy socjalnej
Organizational unit: Institute Sociology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest ukazanie znaczenia teorii dla praktyki pracy socjalnej oraz prezentacja najważniejszych koncepcji teoretycznych w pracy socjalnej. Przywołane zostaną klasyczne teorie nauk społecznych mające wpływ na praktykę pracy socjalnej, jak również wybrane koncepcje współczesne.

Full description: (in Polish)

W ramach zagadnień wprowadzających przedstawiona zostanie najpierw istota poznania naukowego, a następnie ukazana będzie praca socjalna jak dziedzina refleksji naukowej i jej miejsce wśród innych nauk humanistycznych/społecznych. W dalszej części wykładu podjęty będzie problem znaczenia teorii dla praktyki pracy socjalnej. Kolejny blok tematów obejmuje wybrane klasyczne i współczesne teorie społeczne mające wpływ na pracę socjalną (zwłaszcza funkcjonalizm, strukturalizm, teoria systemów, teoria ról, symboliczny interakcjonizm, psychoanaliza i neopsychoanaliza, behawioryzm, analiza transakcyjna, feminizm, multikulturalizm, teoria krytyczna, postmodernizm). Prezentacja każdej z omawianych teorii będzie obejmować charakterystykę twórców i najważniejszych przedstawicieli, główne idee oraz możliwość zastosowania ich w odniesieniu do pracy socjalnej. Duży nacisk położony zostanie na identyfikację założeń antropologicznych i aksjologicznych poszczególnych teorii.

Bibliography:
Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza

EK_W 1 - Student umie określić miejsce teorii pracy socjalnej w obszarze nauk społecznych oraz znaczenie znajomości teorii dla praktyki pracy socjalnej.

EK_W 2 - Student zna najważniejsze klasyczne teorie społeczne i ich związek z teoria i praktyką pracy socjalnej

EK_W 3 - Student zna najważniejsze współczesne teorie społeczne i ich związek z teoria i praktyką pracy socjalnej.

Umiejętności

EK-U 1 - student potrafi przyporządkować koncepcje teoretyczne do różnych typów problemów społecznych.

EK_U 2 - student potrafi zidentyfikować założenia antropologiczne i aksjologiczne poszczególnych teorii stosowanych w pracy socjalnej.

Udział w wykładzie: 16 godzin

Praca własna pomiędzy zajęciami: 14 godzin

Przygotowanie do egzaminu: 30 godzin

Razem: 60 godzin = 2 ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Wiedza EK_W 1-3

Ocena 2 (ndst) - student nie umie określić miejsca teorii pracy socjalnej w obszarze nauk społecznych oraz znaczenia znajomości teorii dla praktyki pracy socjalnej. Nie orientuje się w najważniejszych klasycznych i współczesnych teoriach społecznych oraz ich związkach z praktyką pracy socjalnej.

Ocena 3/3+ (dst/dst +) - student w stopniu podstawowym umie określić miejsce teorii pracy socjalnej w obszarze nauk

społecznych oraz znaczenie znajomości teorii dla praktyki pracy socjalnej. Ogólnie orientuje się w najważniejszych klasycznych i współczesnych teoriach społecznych oraz ich związkach z praktyką pracy socjalnej.

Ocena 4/4+ (db/db+) - student wystarczająco umie określić miejsce teorii pracy socjalnej w obszarze nauk społecznych oraz znaczenie znajomości teorii dla praktyki pracy socjalnej. Orientuje się w najważniejszych klasycznych i współczesnych teoriach społecznych oraz ich związkach z praktyką pracy socjalnej.

Ocena 5 (bdb) - student umie precyzyjnie określić miejsce teorii pracy socjalnej w obszarze nauk społecznych oraz samodzielnie i twórczo uzasadnić znaczenie znajomości teorii dla praktyki pracy socjalnej. Swobodnie porusza się w klasycznych i współczesnych teoriach społecznych dostrzegając ich związki z praktyką pracy socjalnej.

Umiejętności EK_U 1-2

Ocena 2 (ndst) - student nie potrafi przyporządkować żadnej koncepcji teoretycznej do żadnego typu problemu społecznego i nie potrafi zidentyfikować założeń antropologicznych i aksjologicznych teorii stosowanych w pracy socjalnej.

Ocena 3/3+ (dst/dst+) - student w stopniu podstawowym potrafi przyporządkować wybrane koncepcje teoretyczne do niektórych typów problemów społecznych. Identyfikuje podstawowe założenia antropologiczne i aksjologiczne poznanych teorii stosowanych w pracy socjalnej.

Ocena 4/4+ (db/db+) - student samodzielnie przyporządkowuje większość poznanych koncepcji teoretycznych do różnych typów problemów społecznych. Potrafi zidentyfikować założenia antropologiczne i aksjologiczne leżące u podstaw większości poznanych teorii stosowanych w praktyce pracy socjalnej.

Ocena 5 (bdb) - student potrafi bezbłędnie przyporządkować wszystkie poznane koncepcje teoretyczne do różnych typów problemów społecznych. Samodzielnie i precyzyjnie identyfikuje założenia antropologiczne i aksjologiczne poszczególnych teorii stosowanych w pracy socjalnej.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)