Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Theories of Social Work - seminar

General data

Course ID: WS-SOZ-PS-TPSkw
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Theories of Social Work - seminar
Name in Polish: Teorie pracy socjalnej - konwersatorium
Organizational unit: Institute Sociology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Full description: (in Polish)

Student zdobywa i utrwala wiedzę z zakresu teorii pracy socjalnej i mozliwości ich praktycznego aplikowania w rzeczywistości społecznej. Potrafi właściwie wykorzystać wiedzę teoretyczną do konkretnych przypadków z zakresu pracy socjalnej.

Bibliography: (in Polish)

1. Mel Gray, Stephen A. Webb, Praca socjalna, Teorie i metody, podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2012.

2. Cristina De Robertis, Metodyka działania w pracy socjalnej, Warszawa 1996.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

- Ma wiedzę o człowieku jako podmiocie rozwijającym się wśród innych i przekształcającym rzeczywistość, zna i rozumie koncepcję zmiany i wzmocnienia w pracy socjalnej oraz zasady projektowania i generowania zmiany w położeniu jednostek, grup i środowisk.

- Zna i rozumie koncepcję bio-socjo-kulturową rozwoju człowieka; posiada wiedzę o źródłach i naturze różnorodnych problemów człowieka (sytuacje trudne, kryzysowe, krytyczne)

-Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania ludzkich zachowań,

--Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł;

- Uznaje i szanuje różnice punktów widzenia determinowane odmiennym położeniem kulturowym i społecznym.

- udział w zajęciach - 16 godzin

- konsultacje- 10 godzin

- przygotowanie się do zaliczenia - 36

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

1. Ocena bardzo dobra - Ma rozległa wiedzę o człowieku jako podmiocie rozwijającym się wśród innych i przekształcającym rzeczywistość, zna i rozumie koncepcję zmiany i wzmocnienia w pracy socjalnej oraz zasady projektowania i generowania zmiany w położeniu jednostek, grup i środowisk.

- Zna i rozumie koncepcję bio-socjo-kulturową rozwoju człowieka; posiada wiedzę o źródłach i naturze różnorodnych problemów człowieka (sytuacje trudne, kryzysowe, krytyczne)

-Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania ludzkich zachowań,

--Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł;

- Uznaje i szanuje różnice punktów widzenia determinowane odmiennym położeniem kulturowym i społecznym

Ocena dobra - Ma wiedzę o człowieku jako podmiocie rozwijającym się wśród innych i przekształcającym rzeczywistość, zna i rozumie koncepcję zmiany i wzmocnienia w pracy socjalnej oraz zasady projektowania i generowania zmiany w położeniu jednostek, grup i środowisk.

- Zna i rozumie koncepcję bio-socjo-kulturową rozwoju człowieka; posiada wiedzę o źródłach i naturze różnorodnych problemów człowieka (sytuacje trudne, kryzysowe, krytyczne)

-Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania ludzkich zachowań,

--Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł;

- Uznaje i szanuje różnice punktów widzenia determinowane odmiennym położeniem kulturowym i społecznym

- Ocena dostateczna - Ma podstawowoą wiedzę o człowieku jako podmiocie rozwijającym się wśród innych i przekształcającym rzeczywistość, zna i rozumie w stopniu podstawowym koncepcję zmiany i wzmocnienia w pracy socjalnej oraz zasady projektowania i generowania zmiany w położeniu jednostek, grup i środowisk.

- Zna i rozumie w stopniu podstawowym koncepcję bio-socjo-kulturową rozwoju człowieka; posiada wiedzę o źródłach i naturze różnorodnych problemów człowieka (sytuacje trudne, kryzysowe, krytyczne)

-Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania ludzkich zachowań,

--Potrafi w stopniu podstawowym samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł;

- Uznaje i szanuje różnice punktów widzenia determinowane odmiennym położeniem kulturowym i społecznym

ocena niedostateczna - Nie ma wiedzy o człowieku jako podmiocie rozwijającym się wśród innych i przekształcającym rzeczywistość, zna i rozumie koncepcję zmiany i wzmocnienia w pracy socjalnej oraz zasady projektowania i generowania zmiany w położeniu jednostek, grup i środowisk.

-Nie zna i nie rozumie koncepcji bio-socjo-kulturowej rozwoju człowieka; posiada wiedzę o źródłach i naturze różnorodnych problemów człowieka (sytuacje trudne, kryzysowe, krytyczne)

-Nie potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania ludzkich zachowań,

--Nie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł;

- Uznaje i szanuje różnice punktów widzenia determinowane odmiennym położeniem kulturowym i społecznym

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)