Theories of Social Work - seminar
General data
Course ID: | WS-SOZ-PS-TPSkw |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Theories of Social Work - seminar |
Name in Polish: | Teorie pracy socjalnej - konwersatorium |
Organizational unit: | Institute Sociology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Full description: |
(in Polish) Student zdobywa i utrwala wiedzę z zakresu teorii pracy socjalnej i mozliwości ich praktycznego aplikowania w rzeczywistości społecznej. Potrafi właściwie wykorzystać wiedzę teoretyczną do konkretnych przypadków z zakresu pracy socjalnej. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Mel Gray, Stephen A. Webb, Praca socjalna, Teorie i metody, podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2012. 2. Cristina De Robertis, Metodyka działania w pracy socjalnej, Warszawa 1996. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) - Ma wiedzę o człowieku jako podmiocie rozwijającym się wśród innych i przekształcającym rzeczywistość, zna i rozumie koncepcję zmiany i wzmocnienia w pracy socjalnej oraz zasady projektowania i generowania zmiany w położeniu jednostek, grup i środowisk. - Zna i rozumie koncepcję bio-socjo-kulturową rozwoju człowieka; posiada wiedzę o źródłach i naturze różnorodnych problemów człowieka (sytuacje trudne, kryzysowe, krytyczne) -Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania ludzkich zachowań, --Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł; - Uznaje i szanuje różnice punktów widzenia determinowane odmiennym położeniem kulturowym i społecznym. - udział w zajęciach - 16 godzin - konsultacje- 10 godzin - przygotowanie się do zaliczenia - 36 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) 1. Ocena bardzo dobra - Ma rozległa wiedzę o człowieku jako podmiocie rozwijającym się wśród innych i przekształcającym rzeczywistość, zna i rozumie koncepcję zmiany i wzmocnienia w pracy socjalnej oraz zasady projektowania i generowania zmiany w położeniu jednostek, grup i środowisk. - Zna i rozumie koncepcję bio-socjo-kulturową rozwoju człowieka; posiada wiedzę o źródłach i naturze różnorodnych problemów człowieka (sytuacje trudne, kryzysowe, krytyczne) -Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania ludzkich zachowań, --Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł; - Uznaje i szanuje różnice punktów widzenia determinowane odmiennym położeniem kulturowym i społecznym Ocena dobra - Ma wiedzę o człowieku jako podmiocie rozwijającym się wśród innych i przekształcającym rzeczywistość, zna i rozumie koncepcję zmiany i wzmocnienia w pracy socjalnej oraz zasady projektowania i generowania zmiany w położeniu jednostek, grup i środowisk. - Zna i rozumie koncepcję bio-socjo-kulturową rozwoju człowieka; posiada wiedzę o źródłach i naturze różnorodnych problemów człowieka (sytuacje trudne, kryzysowe, krytyczne) -Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania ludzkich zachowań, --Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł; - Uznaje i szanuje różnice punktów widzenia determinowane odmiennym położeniem kulturowym i społecznym - Ocena dostateczna - Ma podstawowoą wiedzę o człowieku jako podmiocie rozwijającym się wśród innych i przekształcającym rzeczywistość, zna i rozumie w stopniu podstawowym koncepcję zmiany i wzmocnienia w pracy socjalnej oraz zasady projektowania i generowania zmiany w położeniu jednostek, grup i środowisk. - Zna i rozumie w stopniu podstawowym koncepcję bio-socjo-kulturową rozwoju człowieka; posiada wiedzę o źródłach i naturze różnorodnych problemów człowieka (sytuacje trudne, kryzysowe, krytyczne) -Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania ludzkich zachowań, --Potrafi w stopniu podstawowym samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł; - Uznaje i szanuje różnice punktów widzenia determinowane odmiennym położeniem kulturowym i społecznym ocena niedostateczna - Nie ma wiedzy o człowieku jako podmiocie rozwijającym się wśród innych i przekształcającym rzeczywistość, zna i rozumie koncepcję zmiany i wzmocnienia w pracy socjalnej oraz zasady projektowania i generowania zmiany w położeniu jednostek, grup i środowisk. -Nie zna i nie rozumie koncepcji bio-socjo-kulturowej rozwoju człowieka; posiada wiedzę o źródłach i naturze różnorodnych problemów człowieka (sytuacje trudne, kryzysowe, krytyczne) -Nie potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania ludzkich zachowań, --Nie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł; - Uznaje i szanuje różnice punktów widzenia determinowane odmiennym położeniem kulturowym i społecznym |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.