Social security
General data
Course ID: | WSE-BW-BSw |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Social security |
Name in Polish: | Bezpieczeństwo społeczne |
Organizational unit: | Faculty of Social and Economic Sciences |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | security studies |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Brak wymagań. |
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką bezpieczeństwa społecznego jako ważnego obszaru bezpieczeństwa narodowego. Wyjaśnione zostaną najważniejsze pojęcia i modele badawcze. W trakcie kursu studenci powinni poznać najważniejsze współczesne zagrożenia społeczne, ich uwarunkowania oraz sposoby przeciwdziałania. Ponadto omówione zostaną rola i działania kluczowych podmiotów odpowiedzialnych za utrzymywanie bezpieczeństwa społecznego. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EK 1 - student/ka wskazuje, opisuje i wyjaśnia wybrane koncepcje teoretyczne dotyczące bezpieczeństwa społecznego jako jednego z czynników bezpieczeństwa narodowego. EK 2 - student/ka identyfikuje i objaśnia charakter współczesnych zagrożeń społecznych, ich uwarunkowania oraz sposoby przeciwdziałania. EK 3 - student/ka wskazuje podmioty odpowiedzialne za bezpieczeństwo społeczne oraz charakteryzuje obszary i strategie ich działań. Umiejętności: EK 4 - student/ka posługuje się podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu bezpieczeństwa oraz pozyskuje dane do analizowania zjawisk związanych z bezpieczeństwem społecznym. EK 5 - student/ka obserwuje i interpretuje zjawiska społeczne w odniesieniu do problematyki bezpieczeństwa. EK 6 - student/ ka analizuje i ocenia bieżącą politykę na rzecz bezpieczeństwa społecznego. Kompetencje: EK 7 - student/ka współpracuje i pełni różne role w grupie, wykorzystuje doświadczenia pracy zespołowej. Wykazuje się kreatywnością i przedsiębiorczością w działaniu. EK 8 - student/ka samodzielnie organizuje zadania powierzone, odpowiednio określa priorytety i skutecznie je realizuje. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceniania: EK 1 - student/ka wskazuje, opisuje i wyjaśnia wybrane koncepcje teoretyczne dotyczące bezpieczeństwa społecznego jako jednego z czynników bezpieczeństwa narodowego. - na ocenę 2 (ndst): nie umie wskazać, opisać żadnych koncepcji teoretycznych dotyczących bezpieczeństwa społecznego. - na ocenę 3 (dst): poprawnie wskazuje, opisuje tylko elementy poznanych koncepcji teoretycznych dotyczących bezpieczeństwa społecznego. - na ocenę 4 (db): poprawnie wskazuje, opisuje i wyjaśnia poznane koncepcje teoretyczne dotyczące bezpieczeństwa społecznego. - na ocenę 5 (bdb): poprawnie wskazuje, opisuje i wyjaśnia poznane koncepcje teoretyczne dotyczące bezpieczeństwa społecznego, jak również potrafi zaprezentować swoją wiedzę na zajęciach i poprzez zadania e-learningowe. EK 2 - student/ka identyfikuje i objaśnia charakter współczesnych zagrożeń społecznych, ich uwarunkowania oraz sposoby przeciwdziałania. - na ocenę 2 (ndst): nie potrafi w najprostszy sposób zidentyfikować i objaśnić charakteru współczesnych zagrożeń społecznych. - na ocenę 3 (dst): poprawnie identyfikuje współczesne zagrożenia społeczne, bez umiejętności interpretacji ich uwarunkowań oraz sposobów przeciwdziałania. - na ocenę 4 (db): poprawnie identyfikuje i objaśnia charakter współczesnych zagrożeń społecznych, ich uwarunkowania oraz sposoby przeciwdziałania. - na ocenę 5 (bdb): poprawnie identyfikuje i objaśnia charakter współczesnych zagrożeń społecznych, ich uwarunkowania oraz sposoby przeciwdziałania. Ponadto potrafi zaprezentować swoją wiedzę na zajęciach i poprzez zadania e-learningowe. EK 3 - student/ka wskazuje podmioty odpowiedzialne za bezpieczeństwo społeczne oraz charakteryzuje obszary i strategie ich działań. - na ocenę 2 (ndst): nie umie wskazać podmiotów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo społeczne. - na ocenę 3 (dst): poprawnie wskazuje podmioty odpowiedzialne za bezpieczeństwo społeczne, bez umiejętności charakterystyki obszaru i strategii ich działań. - na ocenę 4 (db): poprawnie wskazuje podmioty odpowiedzialne za bezpieczeństwo społeczne oraz charakteryzuje obszary i strategie ich działań. - na ocenę 5 (bdb): poprawnie wskazuje podmioty odpowiedzialne za bezpieczeństwo społeczne oraz charakteryzuje obszary i strategie ich działań, jak również potrafi zaprezentować swoją wiedzę na zajęciach i poprzez zadania e-learningowe. EK 4 - student/ka posługuje się podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu bezpieczeństwa oraz pozyskuje dane do analizowania zjawisk związanych z bezpieczeństwem społecznym. - na ocenę 2 (ndst): nie potrafi posługiwać się podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu bezpieczeństwa oraz pozyskiwać stosownych danych. - na ocenę 3 (dst): potrafi posługiwać się podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu bezpieczeństwa, bez umiejętności pozyskiwania danych i analizowania zjawisk. - na ocenę 4 (db): posługuje się podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu bezpieczeństwa oraz pozyskuje dane do analizowania zjawisk związanych z bezpieczeństwem społecznym. - na ocenę 5 (bdb) posługuje się podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu bezpieczeństwa oraz pozyskuje dane do analizowania zjawisk związanych z bezpieczeństwem społecznym. Ponadto potrafi zaprezentować swoją wiedzę na zajęciach i poprzez zadania e-learningowe. EK 5 - student/ka obserwuje i interpretuje zjawiska społeczne w odniesieniu do problematyki bezpieczeństwa. - na ocenę 2 (ndst): nie wykazuje zainteresowania problematyką bezpieczeństwa społecznego. - na ocenę 3 (dst): obserwuje aktualne zjawiska społeczne, ale nie potrafi ich potrafi ich zinterpretować. - na ocenę 4 (db): obserwuje i interpretuje zjawiska społeczne w odniesieniu do problematyki bezpieczeństwa. - na ocenę 5 (bdb): obserwuje i interpretuje zjawiska społeczne w odniesieniu do problematyki bezpieczeństwa. Ponadto potrafi zaprezentować swoją wiedzę na zajęciach i poprzez zadania e-learningowe. EK 6 - student/ ka analizuje i ocenia bieżącą politykę na rzecz bezpieczeństwa społecznego. - na ocenę 2 (ndst): nie interesuje się bieżącą polityką na rzecz bezpieczeństwa społecznego. - na ocenę 3 (dst): śledzi bieżącą politykę na rzecz bezpieczeństwa społecznego, ale nie potrafi jej analizować czy ocenić. - na ocenę 4 (db): analizuje i ocenia bieżącą politykę na rzecz bezpieczeństwa społecznego. - na ocenę 5 (bdb): analizuje i ocenia bieżącą politykę na rzecz bezpieczeństwa społecznego.Ponadto potrafi zaprezentować swoją wiedzę na zajęciach i poprzez zadania e-learningowe. EK 7 - student/ka współpracuje i pełni różne role w grupie, wykorzystuje doświadczenia pracy zespołowej. Wykazuje się kreatywnością i przedsiębiorczością w działaniu. - na ocenę 2 (ndst): rzadko uczestniczy w zajęciach i nie współpracuje. - na ocenę 3 (dst): w ograniczonym stopniu włącza się w pracę w grupie zajęciowej. - na ocenę 4 (db): prawidłowo współpracuje w grupie zajęciowej. - na ocenę 5 (bdb): współpracuje i pełni różne role w grupie, wykorzystuje doświadczenia pracy zespołowej. Wykazuje się kreatywnością i przedsiębiorczością w działaniu. EK 8 - student/ka samodzielnie organizuje zadania powierzone, odpowiednio określa priorytety i skutecznie je realizuje. - na ocenę 2 (ndst): nie wykonuje zadań w trakcie trwania kursu. - na ocenę 3 (dst): ma trudności z określeniem priorytetów, ale przy wsparciu nauczyciela wykonuje powierzone zadania. - na ocenę 4 (db): prawidłowo określa priorytety i wykonuje powierzone zadania. - na ocenę 5 (bdb): samodzielnie organizuje zadania powierzone, odpowiednio określa priorytety i skutecznie je realizuje. |
Classes in period "Winter semester 2020/21" (past)
Time span: | 2020-10-01 - 2021-01-31 |
![]() |
Type of class: |
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Małgorzata Pawlus | |
Group instructors: | Małgorzata Pawlus | |
Course homepage: | https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=14066#section-7 | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
examination
Lectures - examination |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
![]() |
Type of class: |
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Małgorzata Pawlus | |
Group instructors: | Małgorzata Pawlus | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
examination
Lectures - examination |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
![]() |
Type of class: |
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Małgorzata Pawlus | |
Group instructors: | Małgorzata Pawlus | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
examination
Lectures - examination |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Wykład: udział w wykładzie: 30 godz. lektura literatury obowiązkowej: 20 godz. zadania e-learningowe: 5 godz. przygotowanie do egzaminu: 20 godz. Ćwiczenia: udział w ćwiczeniach: 30 godz. zadania e-learningowe: 30 godz. przygotowanie prezentacji/referatu: 15 godz. suma godzin: 150 [150/25=6 ECTS], w tym w kontakcie bezpośrednim z nauczycielem akademickim - 60 godz. (2 ECTS) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.