Managerial competencies
General data
Course ID: | WSE-EKN-KM |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Managerial competencies |
Name in Polish: | Kompetencje menedżerskie |
Organizational unit: | Faculty of Social and Economic Sciences |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | economics and finance |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Podczas zajęć student zapozna się z istotą, cechami i strukturą kompetencji menedżerskich, jak też rolami, funkcjami i umiejętnościami menedżera. Pozna zasady delegowania zadań, organizacji pracy kierowniczej, kierowniczej, jak też zapozna się z innymi aspektami pracy menedżera i pożądanymi do tego kompetencjami. |
Full description: |
(in Polish) Kompetencje menedżerskie są niezwykle ważne dla dobrego rozwoju firmy. Wpływają nie tylko na procesy zarządzania, ale i sukces całej organizacji. Skuteczne zarządzanie wymaga od menedżera uświadomienia sobie stosowanego przez siebie stylu kierowania i wpływu, jaki ma on na pracowników, którymi zarządza. Dobrze przygotowany do swojej roli nie tylko rozpoznaje własny, najbliższy mu styl kierowania, ale potrafi również zależnie od sytuacji stosować różne style kierowania. Celem przedmiotu jest przedstawienie istoty kompetencji menedżerskich i ich elementów we współczesnej organizacji oraz ich wpływu na osiągane efekty organizacji. Podkreślone zostanie zapotrzebowanie na doskonalenie kompetencji interpersonalnych w biznesie, a także na cechy przywódcze. Ponadto celem przedmiotu jest doskonalenie umiejętności związanych z przygotowaniem do pracy menedżera, jak też kształtowanie osobowości menedżerskiej. |
Bibliography: |
(in Polish) podana w sylabusie danego rocznika |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EK1_W05 potrafi zdefiniować kompetencje menedżera i scharakteryzować jego pracę w organizacji, zna mocne i słabe aspekty własnych kompetencji menedżerskich i rozumie potrzebę ich doskonalenia EK1_K08 docenia znaczenie etyki w pracy menedżera ECTS: 3 pkt uczestnictwo w zajęciach: 8 godz. studiowanie materiałów zamieszczonych na platformie moodle: 8 godz. wykonywanie testów na platformie moodle: 20 godz. własne studia literaturowe: 30 godz. przygotowanie do zaliczenia: 24 godz. 90 godz. = 3 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Weryfikacja efektów uczenia: EK1_W05 - aktywność na zajęciach, testy kompetencji na platformie moodle, quizy, test zaliczeniowy EK1_K08 - aktywność na zajęciach, quizy Skala ocen: Ocena dostateczna od 50 % Poniżej 50% - 2,0 powyżej 50 – 60% - 3,0 powyżej 60 – 70% - 3,5 powyżej 70 –80% - 4,0 powyżej 80 – 90% - 4,5 Ponad 90% - 5,0 |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Conversatorium, 16 hours
|
|
Coordinators: | Jolanta Pakulska | |
Group instructors: | Jolanta Pakulska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Podczas zajęć student zapozna się z istotą, cechami i strukturą kompetencji menedżerskich, jak też rolami, funkcjami i umiejętnościami menedżera. Pozna zasady delegowania zadań, organizacji pracy kierowniczej, kierowniczej, jak też zapozna się z innymi aspektami pracy menedżera i pożądanymi do tego kompetencjami. |
|
Full description: |
(in Polish) Kompetencje menedżerskie są niezwykle ważne dla dobrego rozwoju firmy. Wpływają nie tylko na procesy zarządzania, ale i sukces całej organizacji. Skuteczne zarządzanie wymaga od menedżera uświadomienia sobie stosowanego przez siebie stylu kierowania i wpływu, jaki ma on na pracowników, którymi zarządza. Dobrze przygotowany do swojej roli nie tylko rozpoznaje własny, najbliższy mu styl kierowania, ale potrafi również zależnie od sytuacji stosować różne style kierowania. Celem przedmiotu jest przedstawienie istoty kompetencji menedżerskich i ich elementów we współczesnej organizacji oraz ich wpływu na osiągane efekty organizacji. Podkreślone zostanie zapotrzebowanie na doskonalenie kompetencji interpersonalnych w biznesie, a także na cechy przywódcze. Ponadto celem przedmiotu jest doskonalenie umiejętności związanych z przygotowaniem do pracy menedżera, jak też kształtowanie osobowości menedżerskiej. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Przegląd problemów doskonalenia systemów zarządzania przedsiębiorstwem, pod red. A.Stabryły, Mfiles.pl Encyklopedia Zarządzania, Kraków 2011 B.R.Kuc, M.Żemigała, Menedżer nowych czasów. Najlepsze metody i narzędzia zarządzania, OnePress, Gliwice 2010 M.Holliday, Coaching, mentoring i zarządzanie. Jak rozwiązywać problemy i budować zespół, OnePress, Gliwice 2006 Uzupełniająca: R. W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo PWN Wydawnictwo Naukowe, 2005 B. Nogalski, J. Śniadecki, Umiejętności menadżerskie w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Bydgoszcz 2001 |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR LAB
LAB
|
Type of class: |
Laboratory, 16 hours
|
|
Coordinators: | Jolanta Pakulska | |
Group instructors: | Jolanta Pakulska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Laboratory - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR KON
KON
|
Type of class: |
Conversatorium, 16 hours, 50 places
|
|
Coordinators: | Jolanta Pakulska | |
Group instructors: | Jolanta Pakulska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - examination |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) ECTS: 3 pkt uczestnictwo w zajęciach: 8 godz. studiowanie materiałów zamieszczonych na platformie moodle: 8 godz. wykonywanie testów na platformie moodle: 20 godz. własne studia literaturowe: 30 godz. przygotowanie do zaliczenia: 24 godz. 90 godz. = 3 ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Podczas zajęć student zapozna się z istotą, cechami i strukturą kompetencji menedżerskich, jak też rolami, funkcjami i umiejętnościami menedżera. Pozna zasady delegowania zadań, organizacji pracy kierowniczej, kierowniczej, jak też zapozna się z innymi aspektami pracy menedżera i pożądanymi do tego kompetencjami. |
|
Full description: |
(in Polish) Kompetencje menedżerskie są niezwykle ważne dla dobrego rozwoju firmy. Wpływają nie tylko na procesy zarządzania, ale i sukces całej organizacji. Skuteczne zarządzanie wymaga od menedżera uświadomienia sobie stosowanego przez siebie stylu kierowania i wpływu, jaki ma on na pracowników, którymi zarządza. Dobrze przygotowany do swojej roli nie tylko rozpoznaje własny, najbliższy mu styl kierowania, ale potrafi również zależnie od sytuacji stosować różne style kierowania. Celem przedmiotu jest przedstawienie istoty kompetencji menedżerskich i ich elementów we współczesnej organizacji oraz ich wpływu na osiągane efekty organizacji. Podkreślone zostanie zapotrzebowanie na doskonalenie kompetencji interpersonalnych w biznesie, a także na cechy przywódcze. Ponadto celem przedmiotu jest doskonalenie umiejętności związanych z przygotowaniem do pracy menedżera, jak też kształtowanie osobowości menedżerskiej. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura dostępna w open access zebrana na platformie moodle 1. Z.Sepkowska, Podstawy przedsiębiorczości, Diffin, Warszawa 2014, r. 3 2. A.Frączek, Komunikacja interpersonalna, Studia Gdańskie, Wizje i rzeczywistość, t. IX 3. A.Friedberg, Proces komunikacji interpersonalnej w środowisku pracy, Zeszyty Naukowe Gdańskiej Szkoły Wyższej, tom 22, 2019 4. P.Bartkowiak, P.Niewiadomski, Menedżer a kierownik w organizacji, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynku Finansowe, Ubezpieczenia, nr 48, 2011 5.R.Wolniak, Postrzeganie ról i funkcji menedżera we współczesnej organizacji przez osoby na stanowiskach kierowniczych 6. W.Załoga, Model kompetencji menedżera w nowoczesnej organizacji, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, nr 97, 2013 7. K.Ławicka, Współczesne modele kompetencji menedżerskich 8. C.Sikorski, Dopuszczalność konfliktów w organizacji, Annales Universitatis Curie-Skłodowska, vol.XL,16, 2006 9.A.Wielgus, Emocje oraz konflikty w zespole i sposoby ich rozwiązywania, w: M.Kamińska, I.Szczęsna, A.Wielgus, R.Żak, Praca zespołowa jako kompetencja XXI wieku, Wydawnictwo Naukowe, Płock 2021 10. B.Kowrygo, H.Górska-Warsewicz, M.Świątkowska, Podstawy organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem. Przewodnik do ćwiczeń, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2017, ćwiczenie 12 11. Z.Ciekanowski, Z.Szymański, Metody motywowania pracowników we współczesnej organizacji, Nowoczesne systemy zarządzania, zeszyt 12 (2017), nr 4 12. A.Knap-Stefaniuk, W.J.Karna, E.Ambrozova, Motywowanie pracowników jako ważny element zarządzania zasobami ludzkimi - wyzwania dla współczesnej edukacji, KNUV 2018, 2(56) 13. M.Burkiewicz i in., Efektywne motywowanie pracowników, 2011, Dashoefer Holding 14. S.Gostkowska-Dźwig, E.Kempa, M.Mrozik, R.Królik, Teoretyczne aspekty zarządzania przedsiębiorstwem. Wybrane zagadnienia, Politechnika Częstochowska, Częstochowa 2021,rozdz. 4 15. D.Jemielniak, D.Latusek, Zarządzania. Teoria i praktyka od podstaw. Ćwiczenia, Wydawnictwo WSPiZ, rozdz. IX 16.M.Mazur, Motywowanie pracowników jako istotny element zarządzania organizacją, Nauki Społeczne 2(8), 2013 17. Z.Domański, Zarządzanie organizacją poprzez motywowanie pracowników, Journal of Modern Science,tom 4(43) 2019 18.M.Wójcik, Proces podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie, www.e-bankowa.pl, 2009 19.S.Bartosewicz, System podejmowania decyzji we współczesnym przedsiębiorstwie, Zarządzanie i edukacja, nr 84/2012 20.A.Holska, Teorie podejmowania decyzji, w: K.Klincewicz (2016), Zarządzanie, organizacje i organizowanie - przegląd perspektyw teoretycznych, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.