Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Managerial competencies

General data

Course ID: WSE-EKN-KM
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Managerial competencies
Name in Polish: Kompetencje menedżerskie
Organizational unit: Faculty of Social and Economic Sciences
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

economics and finance

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Podczas zajęć student zapozna się z istotą, cechami i strukturą kompetencji menedżerskich, jak też rolami, funkcjami i umiejętnościami menedżera. Pozna zasady delegowania zadań, organizacji pracy kierowniczej, kierowniczej, jak też zapozna się z innymi aspektami pracy menedżera i pożądanymi do tego kompetencjami.

Full description: (in Polish)

Kompetencje menedżerskie są niezwykle ważne dla dobrego rozwoju firmy. Wpływają nie tylko na procesy zarządzania, ale i sukces całej organizacji.

Skuteczne zarządzanie wymaga od menedżera uświadomienia sobie stosowanego przez siebie stylu kierowania i wpływu, jaki ma on na pracowników, którymi zarządza. Dobrze przygotowany do swojej roli nie tylko rozpoznaje własny, najbliższy mu styl kierowania, ale potrafi również zależnie od sytuacji stosować różne style kierowania.

Celem przedmiotu jest przedstawienie istoty kompetencji menedżerskich i ich elementów we współczesnej organizacji oraz ich wpływu na osiągane efekty organizacji. Podkreślone zostanie zapotrzebowanie na doskonalenie kompetencji interpersonalnych w biznesie, a także na cechy przywódcze. Ponadto celem przedmiotu jest doskonalenie umiejętności związanych z przygotowaniem do pracy menedżera, jak też kształtowanie osobowości menedżerskiej.

Bibliography: (in Polish)

podana w sylabusie danego rocznika

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

EK1_W05 potrafi zdefiniować kompetencje menedżera i scharakteryzować jego pracę w organizacji, zna mocne i słabe aspekty własnych kompetencji menedżerskich i rozumie potrzebę ich doskonalenia

EK1_K08 docenia znaczenie etyki w pracy menedżera

ECTS: 3 pkt

uczestnictwo w zajęciach: 8 godz.

studiowanie materiałów zamieszczonych na platformie moodle: 8 godz.

wykonywanie testów na platformie moodle: 20 godz.

własne studia literaturowe: 30 godz.

przygotowanie do zaliczenia: 24 godz.

90 godz. = 3 ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Weryfikacja efektów uczenia:

EK1_W05 - aktywność na zajęciach, testy kompetencji na platformie moodle, quizy, test zaliczeniowy

EK1_K08 - aktywność na zajęciach, quizy

Skala ocen:

Ocena dostateczna od 50 %

Poniżej 50% - 2,0

powyżej 50 – 60% - 3,0

powyżej 60 – 70% - 3,5

powyżej 70 –80% - 4,0

powyżej 80 – 90% - 4,5

Ponad 90% - 5,0

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 16 hours more information
Coordinators: Jolanta Pakulska
Group instructors: Jolanta Pakulska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Podczas zajęć student zapozna się z istotą, cechami i strukturą kompetencji menedżerskich, jak też rolami, funkcjami i umiejętnościami menedżera. Pozna zasady delegowania zadań, organizacji pracy kierowniczej, kierowniczej, jak też zapozna się z innymi aspektami pracy menedżera i pożądanymi do tego kompetencjami.

Full description: (in Polish)

Kompetencje menedżerskie są niezwykle ważne dla dobrego rozwoju firmy. Wpływają nie tylko na procesy zarządzania, ale i sukces całej organizacji.

Skuteczne zarządzanie wymaga od menedżera uświadomienia sobie stosowanego przez siebie stylu kierowania i wpływu, jaki ma on na pracowników, którymi zarządza. Dobrze przygotowany do swojej roli nie tylko rozpoznaje własny, najbliższy mu styl kierowania, ale potrafi również zależnie od sytuacji stosować różne style kierowania.

Celem przedmiotu jest przedstawienie istoty kompetencji menedżerskich i ich elementów we współczesnej organizacji oraz ich wpływu na osiągane efekty organizacji. Podkreślone zostanie zapotrzebowanie na doskonalenie kompetencji interpersonalnych w biznesie, a także na cechy przywódcze. Ponadto celem przedmiotu jest doskonalenie umiejętności związanych z przygotowaniem do pracy menedżera, jak też kształtowanie osobowości menedżerskiej.

Bibliography: (in Polish)

Przegląd problemów doskonalenia systemów zarządzania przedsiębiorstwem, pod red. A.Stabryły, Mfiles.pl Encyklopedia Zarządzania, Kraków 2011

B.R.Kuc, M.Żemigała, Menedżer nowych czasów. Najlepsze metody i narzędzia zarządzania, OnePress, Gliwice 2010

M.Holliday, Coaching, mentoring i zarządzanie. Jak rozwiązywać problemy i budować zespół, OnePress, Gliwice 2006

Uzupełniająca:

R. W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo PWN Wydawnictwo Naukowe, 2005

B. Nogalski, J. Śniadecki, Umiejętności menadżerskie w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Bydgoszcz 2001

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Laboratory, 16 hours more information
Coordinators: Jolanta Pakulska
Group instructors: Jolanta Pakulska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Laboratory - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 16 hours, 50 places more information
Coordinators: Jolanta Pakulska
Group instructors: Jolanta Pakulska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) ECTS: 3 pkt

uczestnictwo w zajęciach: 8 godz.

studiowanie materiałów zamieszczonych na platformie moodle: 8 godz.

wykonywanie testów na platformie moodle: 20 godz.

własne studia literaturowe: 30 godz.

przygotowanie do zaliczenia: 24 godz.

90 godz. = 3 ECTS

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Podczas zajęć student zapozna się z istotą, cechami i strukturą kompetencji menedżerskich, jak też rolami, funkcjami i umiejętnościami menedżera. Pozna zasady delegowania zadań, organizacji pracy kierowniczej, kierowniczej, jak też zapozna się z innymi aspektami pracy menedżera i pożądanymi do tego kompetencjami.

Full description: (in Polish)

Kompetencje menedżerskie są niezwykle ważne dla dobrego rozwoju firmy. Wpływają nie tylko na procesy zarządzania, ale i sukces całej organizacji.

Skuteczne zarządzanie wymaga od menedżera uświadomienia sobie stosowanego przez siebie stylu kierowania i wpływu, jaki ma on na pracowników, którymi zarządza. Dobrze przygotowany do swojej roli nie tylko rozpoznaje własny, najbliższy mu styl kierowania, ale potrafi również zależnie od sytuacji stosować różne style kierowania.

Celem przedmiotu jest przedstawienie istoty kompetencji menedżerskich i ich elementów we współczesnej organizacji oraz ich wpływu na osiągane efekty organizacji. Podkreślone zostanie zapotrzebowanie na doskonalenie kompetencji interpersonalnych w biznesie, a także na cechy przywódcze. Ponadto celem przedmiotu jest doskonalenie umiejętności związanych z przygotowaniem do pracy menedżera, jak też kształtowanie osobowości menedżerskiej.

Bibliography: (in Polish)

Literatura dostępna w open access zebrana na platformie moodle

1. Z.Sepkowska, Podstawy przedsiębiorczości, Diffin, Warszawa 2014, r. 3

2. A.Frączek, Komunikacja interpersonalna, Studia Gdańskie, Wizje i rzeczywistość, t. IX

3. A.Friedberg, Proces komunikacji interpersonalnej w środowisku pracy, Zeszyty Naukowe Gdańskiej Szkoły Wyższej, tom 22, 2019

4. P.Bartkowiak, P.Niewiadomski, Menedżer a kierownik w organizacji, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynku Finansowe, Ubezpieczenia, nr 48, 2011

5.R.Wolniak, Postrzeganie ról i funkcji menedżera we współczesnej organizacji przez osoby na stanowiskach kierowniczych

6. W.Załoga, Model kompetencji menedżera w nowoczesnej organizacji, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, nr 97, 2013

7. K.Ławicka, Współczesne modele kompetencji menedżerskich

8. C.Sikorski, Dopuszczalność konfliktów w organizacji, Annales Universitatis Curie-Skłodowska, vol.XL,16, 2006

9.A.Wielgus, Emocje oraz konflikty w zespole i sposoby ich rozwiązywania, w: M.Kamińska, I.Szczęsna, A.Wielgus, R.Żak, Praca zespołowa jako kompetencja XXI wieku, Wydawnictwo Naukowe, Płock 2021

10. B.Kowrygo, H.Górska-Warsewicz, M.Świątkowska, Podstawy organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem. Przewodnik do ćwiczeń, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2017, ćwiczenie 12

11. Z.Ciekanowski, Z.Szymański, Metody motywowania pracowników we współczesnej organizacji, Nowoczesne systemy zarządzania, zeszyt 12 (2017), nr 4

12. A.Knap-Stefaniuk, W.J.Karna, E.Ambrozova, Motywowanie pracowników jako ważny element zarządzania zasobami ludzkimi - wyzwania dla współczesnej edukacji, KNUV 2018, 2(56)

13. M.Burkiewicz i in., Efektywne motywowanie pracowników, 2011, Dashoefer Holding

14. S.Gostkowska-Dźwig, E.Kempa, M.Mrozik, R.Królik, Teoretyczne aspekty zarządzania przedsiębiorstwem. Wybrane zagadnienia, Politechnika Częstochowska, Częstochowa 2021,rozdz. 4

15. D.Jemielniak, D.Latusek, Zarządzania. Teoria i praktyka od podstaw. Ćwiczenia, Wydawnictwo WSPiZ, rozdz. IX

16.M.Mazur, Motywowanie pracowników jako istotny element zarządzania organizacją, Nauki Społeczne 2(8), 2013

17. Z.Domański, Zarządzanie organizacją poprzez motywowanie pracowników, Journal of Modern Science,tom 4(43) 2019

18.M.Wójcik, Proces podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie, www.e-bankowa.pl, 2009

19.S.Bartosewicz, System podejmowania decyzji we współczesnym przedsiębiorstwie, Zarządzanie i edukacja, nr 84/2012

20.A.Holska, Teorie podejmowania decyzji, w: K.Klincewicz (2016), Zarządzanie, organizacje i organizowanie - przegląd perspektyw teoretycznych, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)