Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Business plan

General data

Course ID: WSE-EKN-MGR-BP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Business plan
Name in Polish: Biznes plan
Organizational unit: Faculty of Social and Economic Sciences
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

economics and finance

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) Podstawy ekonomii lub mikroekonomia

Short description: (in Polish)

Podczas kursu podejmowana jest problematyka kluczowych zagadnień z zakresu opracowywania biznes planu w kontekście prowadzonej lub planowanej działalności gospodarczej. W ramach tej problematyki uwzględnione są również zagadnienia przeprowadzanych analiz rynku, strategii marketingowych, promocji i reklamy, nowoczesnych technik marketingu stosowanych w Internecie, analiz ekonomicznych, opracowania załączników do biznes planu, wnioskowania o zewnętrzne finansowanie projektów inwestycyjnych i utrzymania działalności bieżącej, przeprowadzania analiz strategicznych, SWOT, metod restrukturyzacji podmiotów gospodarczych, wyboru i realizacji przeprowadzania, kontynuowania realizowanych procesów gospodarczych, w tym przedsięwzięć inwestycyjnych i rozwojowych, negocjacji warunków zawierania transakcji z kontrahentami do których skierowany jest opracowany biznes plan.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z przedmiotem i zakresem procesu opracowywania biznes planu dla planowanej, uruchamianej lub prowadzonej działalności gospodarczej. Problematyka opracowywania biznes planu omawiana jest dla rożnych rodzajów podmiotów i instytucji, ze szczególnym uwzględnieniem zasad, wytycznych, determinantów i składowych opracowywania biznes planu w przedsiębiorstwach. Podczas kursu podejmowana jest problematyka kluczowych zagadnień z zakresu składowych, zasad, kluczowych determinantów opracowywania biznes planu w kontekście prowadzonej lub planowanej działalności gospodarczej. W ramach tej problematyki uwzględnione są również zagadnienia przeprowadzanych analiz rynku, strategii marketingowych, promocji i reklamy, nowoczesnych technik marketingu stosowanych w Internecie, analiz ekonomicznych, opracowania załączników do biznes planu, wnioskowania o zewnętrzne finansowanie projektów inwestycyjnych i utrzymania działalności bieżącej, przeprowadzania analiz strategicznych, SWOT, badania efektywności gospodarczej, metodologii oceny funkcjonowania ekonomicznego podmiotów gospodarczych, metodyki badania efektywności gospodarczej przedsiębiorstw, metod restrukturyzacji podmiotów gospodarczych, wyboru i realizacji przeprowadzania, kontynuowania realizowanych procesów gospodarczych, w tym przedsięwzięć inwestycyjnych i rozwojowych, negocjacji warunków zawierania transakcji z kontrahentami do których skierowany jest opracowany biznes plan.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

K. Opolski, K. Waśniewski, Biznes plan. Jak go budować i analizować, Wydanie IV, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2014.

J. Skrzypek, Biznesplan – Model Najlepszych Praktyk, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2012.

J. Skrzypek, Biznesplan w 10 krokach, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2014.

Literatura uzupełniająca:

Z. Pawlak, Biznesplan. Zastosowanie i przykłady, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2012.

M. Przybyłowski, P. Tamowicz, Jak przygotować biznes plan dla Anioła Biznesu?. Praktyczny podręcznik dla szukających finansowania, Polska Fundacja Przedsiębiorczości, Amber Sieć Aniołów Biznesu, Gdańsk, czerwiec 2011.

Jak napisać biznes plan, Polska Fundacja Przedsiębiorczości, styczeń 2018, (https://www.pfp.com.pl/fmeuo_jak_napisac_biznes_plan.htm).

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

EK1_W03 Rozumie mechanizmy społeczne odnoszące się do działów gospodarki, instytucji ekonomicznych, różnych rodzajów struktur i instytucji społecznych oraz ma podstawową wiedzę o relacjach między nimi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej w odniesieniu do nauk społecznych. Potrafi tę wiedzę wykorzystać do przeprowadzania analiz makroekonomicznych i sektorowych otoczenia gospodarczego względem podmiotu, dla którego opracowuje biznes plan.

EK1_W09 Ma podstawową wiedzę na temat funkcjonowania rynków finansowych, metod badania efektywności gospodarczej podmiotów funkcjonujących we współczesnych gospodarkach i wykorzystuje tę wiedzę przy opracowywaniu biznes planu. Posiada wiedze umożliwiającą przeprowadzanie analiz marketingowych, analiz SWOT, badań rynkowych, opracowywania kampanii reklamowych, akcji promocyjnych na potrzeby opracowania planu marketingowego, strategii marketingowej podmiotów gospodarczych.

EK1_W10 Posiada wiedzę o normach i regułach organizujących struktury społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz ich źródłach, zmianach i sposobach działania oraz w zakresie metodologii oceny funkcjonowania ekonomicznego podmiotów gospodarczych, metodyki badania efektywności gospodarczej przedsiębiorstw, metod restrukturyzacji podmiotów gospodarczych, wyboru i realizacji przeprowadzania, kontynuowania realizowanych procesów gospodarczych, w tym przedsięwzięć inwestycyjnych i rozwojowych. Wiedza ta jest efektywnie stosowana dla opracowywanego biznes planu.

EK1_U01 Potrafi praktycznie stosować wiedzę do rozwiązywania prostych problemów ekonomicznych oraz do opiniowania różnorodnych kwestii gospodarczych i społecznych. Potrafi przeprowadzać projekcję sytuacji ekonomicznej badanego podmiotu i wskazywać opcjonalne kierunki właściwej strategii rozwoju, restrukturyzacji i poprawy zdiagnozowanej sytuacji.

EK1_U02 Potrafi myśleć krytycznie, stosując wzorce racjonalizmu. Przeprowadza analizy mikro-, mezo- i makroekonomiczne na potrzeby opracowywania biznes planów dla różnych podmiotów gospodarczych i instytucji. Przeprowadza analizy ekonomiczne, finansowe, wskaźnikowe niezbędne dla przygotowania biznes planu.

EK1_U03 Potrafi korzystać ze źródeł danych ekonomicznych i metod ich analizowania oraz dokonywać krytycznej analizy sposobu ich pozyskania posługując się przy tym systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami prawnymi, zawodowymi i moralnymi odnoszącymi się do studiowanego kierunku.

EK1_U04 Potrafi interpretować dane ekonomiczne i zjawiska społeczne w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku oraz adekwatnie do potrzeb opracowywania biznes planów. Opracowuje różne rodzaje biznes planów w zależności od wymagać instytucji do której ten dokument jest kierowany.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny z ćwiczeń.

98-100 punktów z ćwiczeń uprawniają do oceny końcowej 5,0

93-97 punktów z ćwiczeń uprawniają do oceny końcowej 4,5

83-92 punkty z ćwiczeń uprawniają do oceny końcowej 4,0

77-82 punkty z ćwiczeń uprawniają do oceny końcowej 3,5

70-76 punkty z ćwiczeń uprawniają do oceny końcowej 3,0

Uzyskana przez studenta liczba punktów w całym kursie kształcenia przedmiotu poniżej 70 może oznaczać niezaliczone ćwiczenia.

Practical placement: (in Polish)

Podczas praktyk zawodowych student powinien wykorzystywać poznaną wiedzę z zakresu problematyki przedmiotu. Rodzaj podmiotu gospodarczego i instytucji, zakresu obowiązków, realizowanych czynności, powierzonych studentowi zadań do realizacji podczas praktyki zawodowej powinien być skorelowany w kluczowych kwestiach z problematyką przedmiotu.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 16 hours, 35 places more information
Coordinators: Dariusz Prokopowicz
Group instructors: Dariusz Prokopowicz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 16 hours, 35 places more information
Coordinators: Dariusz Prokopowicz
Group instructors: Dariusz Prokopowicz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 16 hours, 27 places more information
Coordinators: Dariusz Prokopowicz
Group instructors: Dariusz Prokopowicz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)