Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Etyka w biznesie

General data

Course ID: WSE-EKN-MGR-EwB
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Etyka w biznesie
Organizational unit: Faculty of Social and Economic Sciences
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Bibliography: (in Polish)

Biznes, prawo i etyka, red. W.Gasparski i J.Jabłońska-Bonca, Akademia Leona Koźmińskiego, Warszawa 2009 (dostępne: IBUK)

W.Gasparski, Wykłady z etyki biznesu, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L.Koźmińskiego, Warszawa, 2007, (dostępne: IBUK)

B.Buczkowski, T.Dorożyński, A.Kuna-Marszałek, T.Serwach, J. Wieloch, Społeczna odpowiedzialność biznesu. Studia przypadków firm międzynarodowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016 (dostępne: IBUK)

G. Szulczewski, Trzy wielkie tradycje humanistyczne uprawiania refleksji moralnej nad gospodarką, w: Etyka biznesu w perspektywie humanistycznej, red. nauk. Grzegorz Szulczewski, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Warszawa 2011 (moodle)

M. Rutkowska, J.Pakulska, The Corporate Social Responsibility (CSR) as the Modern Trend in Management and Sustainable Economy, European Research Studies Journal Volume XXIV, Issue 2, 2021 (open access, moodle)

J.Pakulska, Protection of the environment as an expression of the corporate social responsibility, ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE : KWARTALNIK NAUKOWY TOM: 3, ZESZYT: 43, STRONY: 107-117 (moodle)

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 16 hours, 20 places more information
Coordinators: Jolanta Pakulska
Group instructors: Jolanta Pakulska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) studiowanie materiałów - 15 godz. ( 0,5 ECTS)

przygotowanie do rozwiązania testów - 15 godz. ( 0,5 ECTS)

przygotowanie opracowania - 30 godz. (1 ECTS)


Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Etyka biznesu jest etyką stosowaną, tj. działem etyki zajmującym się zastosowaniem ogólnych norm i systemów etycznych do konkretnych sytuacji. Zastosowanie etyki do działalności gospodarczej wymaga: znajomości ogólnych norm i systemów etycznych oraz umiejętności wykorzystania ich do oceny etycznej konkretnych zdarzeń gospodarczych. Celem zajęć jest zapoznanie studentów z pojęciami z zakresu etyki, etyki biznesu i społecznej odpowiedzialności biznesu oraz ukazanie roli etycznych postaw we współczesnym świecie i organizacjach biznesowych.

Full description: (in Polish)

Etyka biznesu jest etyką stosowaną, tj. działem etyki zajmującym się zastosowaniem ogólnych norm i systemów etycznych do konkretnych sytuacji. Zastosowanie etyki do działalności gospodarczej wymaga: znajomości ogólnych norm i systemów etycznych oraz umiejętności wykorzystania ich do oceny etycznej konkretnych zdarzeń gospodarczych. Celem zajęć jest zapoznanie studentów z pojęciami z zakresu etyki, etyki biznesu i społecznej odpowiedzialności biznesu oraz ukazanie roli etycznych postaw we współczesnym świecie i organizacjach biznesowych.

Bibliography: (in Polish)

Kietliński K., Reyes V.M., Oleksyn T., Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005

Myśliwiec G., Etyka gospodarcza i zawodowa + 28 przypadków, Almamer, Warszawa 2013

Klimczak B., Etyka gospodarcza, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011

Grzegorz Szulczewski, Trzy wielkie tradycje humanistyczne uprawiania refleksji moralnej nad gospodarką, w: Etyka biznesu w perspektywie humanistycznej,

red. nauk. Grzegorz Szulczewski, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Warszawa 2011

Pakulska J., Protection of the environment as an expression of the Corporate Social Responsibility, Scientific Quarterly “Organization and Management” 2018, Vol. 2, No. 42

Pakulska J., Rutkowska M., Social responsibility business as a modern form of

business ethics

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 16 hours more information
Coordinators: Jolanta Pakulska
Group instructors: Jolanta Pakulska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) studiowanie materiałów - 30 godz. ( 1 ECTS)

przygotowanie do rozwiązania testów - 30 godz. (1 ECTS)


Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Etyka biznesu jest etyką stosowaną, tj. działem etyki zajmującym się zastosowaniem ogólnych norm i systemów etycznych do konkretnych sytuacji. Zastosowanie etyki do działalności gospodarczej wymaga: znajomości ogólnych norm i systemów etycznych oraz umiejętności wykorzystania ich do oceny etycznej konkretnych zdarzeń gospodarczych. Celem zajęć jest zapoznanie studentów z pojęciami z zakresu etyki, etyki biznesu i społecznej odpowiedzialności biznesu oraz ukazanie roli etycznych postaw we współczesnym świecie i organizacjach biznesowych.

Full description: (in Polish)

Etyka biznesu jest etyką stosowaną, tj. działem etyki zajmującym się zastosowaniem ogólnych norm i systemów etycznych do konkretnych sytuacji. Zastosowanie etyki do działalności gospodarczej wymaga: znajomości ogólnych norm i systemów etycznych oraz umiejętności wykorzystania ich do oceny etycznej konkretnych zdarzeń gospodarczych. Celem zajęć jest zapoznanie studentów z pojęciami z zakresu etyki, etyki biznesu i społecznej odpowiedzialności biznesu oraz ukazanie roli etycznych postaw we współczesnym świecie i organizacjach biznesowych.

Bibliography: (in Polish)

Kietliński K., Reyes V.M., Oleksyn T., Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005

Myśliwiec G., Etyka gospodarcza i zawodowa + 28 przypadków, Almamer, Warszawa 2013

Klimczak B., Etyka gospodarcza, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011

Grzegorz Szulczewski, Trzy wielkie tradycje humanistyczne uprawiania refleksji moralnej nad gospodarką, w: Etyka biznesu w perspektywie humanistycznej,

red. nauk. Grzegorz Szulczewski, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Warszawa 2011

Pakulska J., Protection of the environment as an expression of the Corporate Social Responsibility, Scientific Quarterly “Organization and Management” 2018, Vol. 2, No. 42

Pakulska J., Rutkowska M., Social responsibility business as a modern form of

business ethics

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)