Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Marketing

General data

Course ID: WSE-EKN-MGR-Mar
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Marketing
Name in Polish: Marketing
Organizational unit: Faculty of Social and Economic Sciences
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

economics and finance

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) Student powinien mieć wiedzę z zakresu:

1. Mikroekonomii

2. Zarządzania i organizacją przedsiębiorstwa,

3. Planowania strategicznego,

4. Zarządzania procesami w organizacji,

5. Wiedzę i znajomość podstawowych pojęć z zakresu marketingu

Short description: (in Polish)

Podczas zajęć zostaną poruszone kwestie zaplanowanie, przygotowania, wdrożenia i ewaluacji produktu (produktu lub usługi) na rynek z uwzględnieniem spełnienia oczekiwań klientów. Podczas zajęć uwzględniona zostanie kwestia przygotowani produktu do sprzedaży z szczególnym uwzględnieniem rachunku ekonomicznego opracowania produktu . Analiza efektywności prowadzenia działań komunikacyjnych, reklamowych i promocyjnych z podziałem na kanały komunikacji i ich skuteczność.

Full description: (in Polish)

1. Cykl życia produktu, a strategie marketingowe (2h)

2. Istota produktu - definiowania i konstruowania produktu.(2h)

3. Decyzje odnośnie produktu, linii produktów i marki (2h)

4. Przygotowanie strategii cenowej oraz wybór i zarządzanie kanałami

marketingowymi (2h)

5. Zarządzanie sprzedażą detaliczną, hurtową i systemami fizycznej dystrybucji

towarów oraz logistyka marketingowa (2h)

6. Planowanie i projektowanie strategii komunikacji oraz kampanii

reklamowych (2h)

7. Marketing personalny w budowaniu potencjału organizacji (2h) (2h)

8. Specyfika marketingu w Internecie (2h)

Bibliography: (in Polish)

1. Kotler P., Keller K., Marketing, Rebis, Poznań 2020

2. Szromik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku., Wolters

Kluwer, Warszawa 2012

3. Kotler P., Trias De Bes F., Innowacyjność przepis na sukces. Model "Od A

do F", Rembis, Poznań 2013

4. Pazio N., Marketing. Teoria pragmatyczna, Oficyna Wydawnicza Politechniki

Warszawskiej, Warszawa, 2013

5. Szczepański J., Strategiczny Brand Marketing, Helion, Gliwice, 2019

6. Mazurek G., E-Marketing, Poltex, Warszawa 2018

7. Cox R., Brittain P., Zarządzanie Sprzedażą Detaliczną., PWE, Warszawa

2000

8. Lombardo C., McCarthy B., Ryan E., Connors M., mapy drogowe produktu -

nowe podejście. Wyznaczanie kierunków rozwoju w czasach niepewności,

Helion, Gliwice, 2020

9. W.Chan Kim, Renee Mauborgne., Strategia błekitnego oceanu. MT Biznes,

Warszwa 2010

10. Thaler R., Sunstein C., Impuls., Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań, 2017

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

1. Wiedza - student nazywa, definiuje, wymienia, opisuje, wyjaśnia, identyfikuje, rozpoznaje, charakteryzuje, rozróżnia, prezentuje, cytuje, wylicza, wskazuje, dobiera, formułuje, tłumaczy, odtwarza, objaśnia informacje związane z prowadzeniem działań marketingowych w przedsiębiorstwie

2. Umiejętności - student na zdolność do stosowanie wiedzy i korzystania z know-how (analizuje, decyduje, dobiera, opracowuje, kalkuluje, rozwiązuje, konstruuje, projektuje, planuje, weryfikuje, ocenia, ustala kryteria, organizuje, tworzy oraz wdraża) w celu wykonania zadań i rozwiązania problemów związanych z prowadzeniem działań marketingowych w przedsiębiorstwie

3. KOMPETENCJE - udowodniona zdolność stosowania wiedzy, umiejętności i zdolności osobistych, społecznych lub metodologicznych okazywana w pracy lub nauce oraz w karierze zawodowej i osobistej związanych z identyfikowaniem, rozwojem i wdrażaniem działań marketingowych w przedsiębiorstwie

2ECTS

Całkowity nakład pracy studenta:

16 godz. - ćwiczenia

15 godz. - praca własna - przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury

15 godz. - projekt, referat

14 godz. - przygotowanie do zaliczenia

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena opanowania materiału nauczania oraz pracy własnej studenta

Kryteria oceniania:

1. na ocenę 2 (ndst): student nie umie podstawowych pojęć z zakresu

marketingu produktu

2. na ocenę 3 (dst): student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu

przygotowania i wdrożenia produktu na rynek

3. na ocenę 4 (db.): student zna, rozumie i potrafi zastosować pojęcia związane z rozwojem produktu w przedsiębiorstwie i jego wdrożeniem na rynek

4. na ocenę 5 (bdb.): student potrafi efektywnie prezentować, analizować oraz, dyskutować na temat kwestii związanych z przygotowaniem, wdrożeniem produktu na rynek z uwzględnieniem wszystkich faz przygotowania i wdrożenia produktu

Kryteria oceny (składowe) końcowej:

(1)Zaliczenie na ocenę (test), (2) wykonywanej przez studentów pracy w postaci rozwiązywania studium przypadków, przygotowania opracowań własnych (referatu) oraz zadań obowiązkowych i dodatkowych (3) aktywności i praca na zajęciach.

70% praca zaliczeniowa (1)

20% praca studentów (projekt/referat/studium przypadku) (2)

10% aktywność na zajęciach (3)

% punktów – Ocena (1)+(2)+(3)

0-50 – ndst.

51-60 – dost.

61-70 – dost. plus

71-80 – db.

81-90 – db. plus

91-100 – bdb.

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 16 hours more information
Coordinators: Adam Zając
Group instructors: Adam Zając
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Podczas zajęć zostaną poruszone kwestie zaplanowanie, przygotowania, wdrożenia i ewaluacji produktu (produktu lub usługi) na rynek z uwzględnieniem spełnienia oczekiwań klientów. Podczas zajęć uwzględniona zostanie kwestia przygotowani produktu do sprzedaży z szczególnym uwzględnieniem rachunku ekonomicznego opracowania produktu . Analiza efektywności prowadzenia działań komunikacyjnych, reklamowych i promocyjnych z podziałem na kanały komunikacji i ich skuteczność

Full description: (in Polish)

1. Cykl życia produktu, a strategie marketingowe (2h)

2. Istota produktu - definiowania i konstruowania produktu.(2h)

3. Decyzje odnośnie produktu, linii produktów i marki (2h)

4. Przygotowanie strategii cenowej oraz wybór i zarządzanie kanałami

marketingowymi (2h)

5. Zarządzanie sprzedażą detaliczną, hurtową i systemami fizycznej dystrybucji

towarów oraz logistyka marketingowa (2h)

6. Planowanie i projektowanie strategii komunikacji oraz kampanii

reklamowych (2h)

7. Przygotowanie marketingu bezpośredniego, promocji sprzedaży i

aktywności PR (2h)

8. Kontroling i kontrola działań marketingowych (2h)

Bibliography: (in Polish)

1. Kotler P., Keller K., Marketing, Rebis, Poznań 2020

2. Szromik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku., Wolters

Kluwer, Warszawa 2012

3. Kotler P., Trias De Bes F., Innowacyjność przepis na sukces. Model "Od A

do F", Rembis, Poznań 2013

4. Pazio N., Marketing. Teoria pragmatyczna, Oficyna Wydawnicza Politechniki

Warszawskiej, Warszawa, 2013

5. Szczepański J., Strategiczny Brand Marketing, Helion, Gliwice, 2019

6. Mazurek G., E-Marketing, Poltex, Warszawa 2018

7. Cox R., Brittain P., Zarządzanie Sprzedażą Detaliczną., PWE, Warszawa

2000

8. Lombardo C., McCarthy B., Ryan E., Connors M., mapy drogowe produktu -

nowe podejście. Wyznaczanie kierunków rozwoju w czasach niepewności,

Helion, Gliwice, 2020

9. W.Chan Kim, Renee Mauborgne., Strategia błekitnego oceanu. MT Biznes,

Warszwa 2010

10. Thaler R., Sunstein C., Impuls., Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań, 2017

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 16 hours more information
Coordinators: Bartosz Stachowiak
Group instructors: Bartosz Stachowiak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 16 hours, 16 places more information
Coordinators: Krzysztof Radecki
Group instructors: Krzysztof Radecki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)