Marketing
General data
Course ID: | WSE-EKN-MGR-Mar |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Marketing |
Name in Polish: | Marketing |
Organizational unit: | Faculty of Social and Economic Sciences |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | economics and finance |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Student powinien mieć wiedzę z zakresu: 1. Mikroekonomii 2. Zarządzania i organizacją przedsiębiorstwa, 3. Planowania strategicznego, 4. Zarządzania procesami w organizacji, 5. Wiedzę i znajomość podstawowych pojęć z zakresu marketingu |
Short description: |
(in Polish) Podczas zajęć zostaną poruszone kwestie zaplanowanie, przygotowania, wdrożenia i ewaluacji produktu (produktu lub usługi) na rynek z uwzględnieniem spełnienia oczekiwań klientów. Podczas zajęć uwzględniona zostanie kwestia przygotowani produktu do sprzedaży z szczególnym uwzględnieniem rachunku ekonomicznego opracowania produktu . Analiza efektywności prowadzenia działań komunikacyjnych, reklamowych i promocyjnych z podziałem na kanały komunikacji i ich skuteczność. |
Full description: |
(in Polish) 1. Cykl życia produktu, a strategie marketingowe (2h) 2. Istota produktu - definiowania i konstruowania produktu.(2h) 3. Decyzje odnośnie produktu, linii produktów i marki (2h) 4. Przygotowanie strategii cenowej oraz wybór i zarządzanie kanałami marketingowymi (2h) 5. Zarządzanie sprzedażą detaliczną, hurtową i systemami fizycznej dystrybucji towarów oraz logistyka marketingowa (2h) 6. Planowanie i projektowanie strategii komunikacji oraz kampanii reklamowych (2h) 7. Marketing personalny w budowaniu potencjału organizacji (2h) (2h) 8. Specyfika marketingu w Internecie (2h) |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Kotler P., Keller K., Marketing, Rebis, Poznań 2020 2. Szromik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku., Wolters Kluwer, Warszawa 2012 3. Kotler P., Trias De Bes F., Innowacyjność przepis na sukces. Model "Od A do F", Rembis, Poznań 2013 4. Pazio N., Marketing. Teoria pragmatyczna, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2013 5. Szczepański J., Strategiczny Brand Marketing, Helion, Gliwice, 2019 6. Mazurek G., E-Marketing, Poltex, Warszawa 2018 7. Cox R., Brittain P., Zarządzanie Sprzedażą Detaliczną., PWE, Warszawa 2000 8. Lombardo C., McCarthy B., Ryan E., Connors M., mapy drogowe produktu - nowe podejście. Wyznaczanie kierunków rozwoju w czasach niepewności, Helion, Gliwice, 2020 9. W.Chan Kim, Renee Mauborgne., Strategia błekitnego oceanu. MT Biznes, Warszwa 2010 10. Thaler R., Sunstein C., Impuls., Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań, 2017 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) 1. Wiedza - student nazywa, definiuje, wymienia, opisuje, wyjaśnia, identyfikuje, rozpoznaje, charakteryzuje, rozróżnia, prezentuje, cytuje, wylicza, wskazuje, dobiera, formułuje, tłumaczy, odtwarza, objaśnia informacje związane z prowadzeniem działań marketingowych w przedsiębiorstwie 2. Umiejętności - student na zdolność do stosowanie wiedzy i korzystania z know-how (analizuje, decyduje, dobiera, opracowuje, kalkuluje, rozwiązuje, konstruuje, projektuje, planuje, weryfikuje, ocenia, ustala kryteria, organizuje, tworzy oraz wdraża) w celu wykonania zadań i rozwiązania problemów związanych z prowadzeniem działań marketingowych w przedsiębiorstwie 3. KOMPETENCJE - udowodniona zdolność stosowania wiedzy, umiejętności i zdolności osobistych, społecznych lub metodologicznych okazywana w pracy lub nauce oraz w karierze zawodowej i osobistej związanych z identyfikowaniem, rozwojem i wdrażaniem działań marketingowych w przedsiębiorstwie 2ECTS Całkowity nakład pracy studenta: 16 godz. - ćwiczenia 15 godz. - praca własna - przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury 15 godz. - projekt, referat 14 godz. - przygotowanie do zaliczenia |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena opanowania materiału nauczania oraz pracy własnej studenta Kryteria oceniania: 1. na ocenę 2 (ndst): student nie umie podstawowych pojęć z zakresu marketingu produktu 2. na ocenę 3 (dst): student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu przygotowania i wdrożenia produktu na rynek 3. na ocenę 4 (db.): student zna, rozumie i potrafi zastosować pojęcia związane z rozwojem produktu w przedsiębiorstwie i jego wdrożeniem na rynek 4. na ocenę 5 (bdb.): student potrafi efektywnie prezentować, analizować oraz, dyskutować na temat kwestii związanych z przygotowaniem, wdrożeniem produktu na rynek z uwzględnieniem wszystkich faz przygotowania i wdrożenia produktu Kryteria oceny (składowe) końcowej: (1)Zaliczenie na ocenę (test), (2) wykonywanej przez studentów pracy w postaci rozwiązywania studium przypadków, przygotowania opracowań własnych (referatu) oraz zadań obowiązkowych i dodatkowych (3) aktywności i praca na zajęciach. 70% praca zaliczeniowa (1) 20% praca studentów (projekt/referat/studium przypadku) (2) 10% aktywność na zajęciach (3) % punktów – Ocena (1)+(2)+(3) 0-50 – ndst. 51-60 – dost. 61-70 – dost. plus 71-80 – db. 81-90 – db. plus 91-100 – bdb. |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA CW
|
Type of class: |
Classes, 16 hours
|
|
Coordinators: | Adam Zając | |
Group instructors: | Adam Zając | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Podczas zajęć zostaną poruszone kwestie zaplanowanie, przygotowania, wdrożenia i ewaluacji produktu (produktu lub usługi) na rynek z uwzględnieniem spełnienia oczekiwań klientów. Podczas zajęć uwzględniona zostanie kwestia przygotowani produktu do sprzedaży z szczególnym uwzględnieniem rachunku ekonomicznego opracowania produktu . Analiza efektywności prowadzenia działań komunikacyjnych, reklamowych i promocyjnych z podziałem na kanały komunikacji i ich skuteczność |
|
Full description: |
(in Polish) 1. Cykl życia produktu, a strategie marketingowe (2h) 2. Istota produktu - definiowania i konstruowania produktu.(2h) 3. Decyzje odnośnie produktu, linii produktów i marki (2h) 4. Przygotowanie strategii cenowej oraz wybór i zarządzanie kanałami marketingowymi (2h) 5. Zarządzanie sprzedażą detaliczną, hurtową i systemami fizycznej dystrybucji towarów oraz logistyka marketingowa (2h) 6. Planowanie i projektowanie strategii komunikacji oraz kampanii reklamowych (2h) 7. Przygotowanie marketingu bezpośredniego, promocji sprzedaży i aktywności PR (2h) 8. Kontroling i kontrola działań marketingowych (2h) |
|
Bibliography: |
(in Polish) 1. Kotler P., Keller K., Marketing, Rebis, Poznań 2020 2. Szromik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku., Wolters Kluwer, Warszawa 2012 3. Kotler P., Trias De Bes F., Innowacyjność przepis na sukces. Model "Od A do F", Rembis, Poznań 2013 4. Pazio N., Marketing. Teoria pragmatyczna, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2013 5. Szczepański J., Strategiczny Brand Marketing, Helion, Gliwice, 2019 6. Mazurek G., E-Marketing, Poltex, Warszawa 2018 7. Cox R., Brittain P., Zarządzanie Sprzedażą Detaliczną., PWE, Warszawa 2000 8. Lombardo C., McCarthy B., Ryan E., Connors M., mapy drogowe produktu - nowe podejście. Wyznaczanie kierunków rozwoju w czasach niepewności, Helion, Gliwice, 2020 9. W.Chan Kim, Renee Mauborgne., Strategia błekitnego oceanu. MT Biznes, Warszwa 2010 10. Thaler R., Sunstein C., Impuls., Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań, 2017 |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR CW
|
Type of class: |
Classes, 16 hours
|
|
Coordinators: | Bartosz Stachowiak | |
Group instructors: | Bartosz Stachowiak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA KON
|
Type of class: |
Conversatorium, 16 hours, 16 places
|
|
Coordinators: | Krzysztof Radecki | |
Group instructors: | Krzysztof Radecki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.