European Social Fund
General data
Course ID: | WSE-EU-EFS |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | European Social Fund |
Name in Polish: | Europejski Fundusz Społeczny |
Organizational unit: | Faculty of Social and Economic Sciences |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | E1_W11, E1_U09, E1_K05 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Brak wymagań wstępnych |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest przekazanie wiedzy z zakresu funkcjonowania Europejskiego Funduszu Społecznego – jego genezy, założeń oraz priorytetów. Omówione zostaną kwestie związane z pozyskiwaniem środków z EFS, kontrolą i monitorowaniem działających projektów. Dodatkowo Studenci zostaną zapoznani także z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi polityki społecznej UE oraz zasadami udzielania pomocy publicznej. |
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi założeniami polityki spójności UE, a zwłaszcza z funkcjonowaniem Europejskiego Funduszu Społecznego. Student nabędzie umiejętności związane z określeniem roli państw członkowskich związanych z polityką spójności oraz klasyfikacją podmiotów odpowiedzialnych za wdrożenie jej założeń. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EFEKTY KSZTAŁCENIA: Wiedza: Student wymienia i opisuje kompetencje Unii Europejskiej w obszarze polityki społecznej i polityki spójności oraz identyfikuje role państw członkowskich związane z wdrażaniem tych polityk. Student rozumie znaczenie EFS i wyjaśnia sposób jego funkcjonowania. Umiejętności: Student potrafi sklasyfikować państwowe podmioty i instytucje, które zajmują się wdrażaniem założeń polityki spójności UE. Kompetencje: Student pracuje samodzielnie przygotowując i wygłaszając prezentacje na temat programu wdrożonego w ramach EFS. Nabywa kompetencje pomocne w przyszłej pracy w organach administracji krajowej i unijnej. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę bardzo dobrą: Wiedza, efekt E1_W11: Student samodzielnie i poprawnie definiuje politykę spójności UE oraz wymienia kompetencje UE związane z jej realizacją. Student tłumaczy znaczenie EFS oraz wyjaśnia jego funkcjonowanie, potrafi przedstawić zadania państw członkowskich związane z wdrożeniem założeń EFS. Umiejętności, efekt E1_U09: Student poprawnie i samodzielnie klasyfikuje wszystkie podmioty, które zajmują się wdrażaniem założeń polityki spójności UE zarówno na poziomie UE, jak i na poziomie państw członkowskich. Kompetencje, efekt E1_K05: Student samodzielnie i poprawnie przygotowuje i wygłasza referat na wybrany temat, objaśnia zagadnienia oraz podaje przykłady ilustrujące funkcjonowanie wybranego programu EFS. Samodzielnie opracowuje wszystkie zadane zagadnienia, poprawnie korzysta z literatury przedmiotu. Na ocenę dobrą: Wiedza, efekt E1_W11: Student definiuje politykę spójności UE oraz wymienia większość kompetencji UE związanych z jej realizacją. Student wyjaśnia funkcjonowanie EFS, potrafi przedstawić większość zadań państw członkowskich związanych z wdrożeniem założeń EFS. Umiejętności, efekt E1_U09: Student klasyfikuje większość podmiotów, które zajmują się wdrażaniem założeń polityki spójności UE zarówno na poziomie UE, jak i na poziomie państw członkowskich. Kompetencje, efekt E1_K05: Student samodzielnie przygotowuje i wygłasza referat na wybrany temat, objaśnia większość zagadnień oraz podaje niektóre przykłady ilustrujące funkcjonowanie wybranego programu EFS. Opracowuje większość zadanych zagadnień, funkcjonalnie korzysta z literatury przedmiotu. Na ocenę dostateczną: Wiedza, efekt E1_W11: Student definiuje politykę spójności UE oraz wymienia niektóre kompetencje UE związane z jej realizacją. Student wyjaśnia funkcjonowanie EFS, potrafi przedstawić część zadań państw członkowskich związanych z wdrożeniem założeń EFS. Umiejętności, efekt E1_U09: Student klasyfikuje część podmiotów, które zajmują się wdrażaniem założeń polityki spójności UE zarówno na poziomie UE, jak i na poziomie państw członkowskich. Kompetencje, efekt E1_K05: Student przygotowuje i wygłasza referat na wybrany temat, objaśnia część zagadnień dot. funkcjonowania wybranego programu EFS. Korzysta z literatury przedmiotu. |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH KON
FR |
Type of class: |
Conversatorium, 15 hours
|
|
Coordinators: | Karolina Jasińska | |
Group instructors: | Karolina Jasińska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W KON
TH FR |
Type of class: |
Conversatorium, 15 hours
|
|
Coordinators: | Karolina Jasińska | |
Group instructors: | Karolina Jasińska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) OPIS ECTS: - udział w konwersatorium– 15 godzin, - przygotowanie referatu – 15 godzin, - przygotowanie się do zajęć – 20 godzin, - przygotowanie do egzaminu – 20 godzin, - konsultacje: 5 godzin, Suma godzin: 75 = 3 pkt ECTS, w tym w kontakcie bezpośrednim z nauczycielem akademickim – 20 godzin; |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.