Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSE-EU-SL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Społeczno-Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | E1_W01, E1_W12, E1_U06, E1_U07, E1_U10, E1_K01, E1_K04, E1_K06 |
Skrócony opis: |
Zasadniczym celem zajęć jest dobór problematyki badawczej, stworzenie koncepcji, przeprowadzenie badań i przygotowanie pisemnej pracy naukowej z zakresu europeistyki. |
Pełny opis: |
Cele przedmiotu: Zasadniczym celem zajęć jest dobór problematyki badawczej, stworzenie koncepcji, przeprowadzenie badań i przygotowanie pisemnej pracy naukowej z zakresu europeistyki. Najważniejsze umiejętności jakie studenci powinni nabyć w trakcie zajęć to: - umiejętność selekcji problemów badawczych pod kątem możliwości przeprowadzenia samodzielnych badań; - umiejętność konceptualizowania rozprawy naukowej (określania węzłowych problemów badawczych, projektowania adekwatnej struktury, wyboru podejścia teoretycznego i metodologii, projektowania planu badań); - umiejętność krytycznego badania źródeł; - umiejętność przeprowadzenia badań własnych; - umiejętność tworzenia tekstu naukowego. Wymagania wstępne: Wiedza zdobyta podczas dwóch lat studiów europeistycznych. |
Literatura: |
Literatura z zakresu metodologii badań i zasad pisania prac naukowych: 1. Chodubski A., Wstęp do badań politologicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1998. 2. Flick U., Jakość w badaniach jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011 2. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe?, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1996. 3. Pawlik K., Zenderowski R., Dyplom z Internetu. Jak korzystać z Internetu pisząc prace dyplomowe?, CeDeWu.pl Wydawnictwa Fachowe, Warszawa 2010/2011. 4. Ruszkowski J., Wstęp do studiów europejskich. Zagadnienia teoretyczne i metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007. 5. Versluis E., Van Keulen M., Stephenson P., Analyzing the European Union Policy Process, Palgrave Macmillan, Houndmills, Basingstoke 2011. 6. Wojtaszczyk K. A., Jakubowski W., Studia europejskie. Zagadnienia metodologiczne, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010. 7. Zenderowski R., Praca magisterska. Jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, CeDeWu, Warszawa 2007. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: EK 1 – student zna podstawowe metody, techniki i narzędzia badawcze stosowane w ramach badań europeistycznych; rozumie główne paradygmaty i teorie integracji europejskiej; zna reguły ochrony własności intelektualnej. Umiejętności: EK 2 – student potrafi dotrzeć do potrzebnych mu informacji i dokumentów Unii Europejskiej. Sprawnie porusza się w systemie informacji dostępnych w serwisach internetowych UE. EK 3 - student potrafi właściwie dobrać metodę badawczą do analizowanego problemu badawczego, jak również potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi nauki społecznych. EK 4 - Potrafi zastosować posiadaną wiedzę dla rozstrzygania problemów i dylematów pojawiających się w pracy zawodowej, w tym zastosować przyjęty system aksjonormatywny do rozpoznawania i oceny analizowanych zjawisk oraz realizowania podjętych zadań EK 5 - Posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych, tak naukowych, jak i zawodowych, jak również wystąpień ustnych w języku polskim i wybranym języku obcym, dotyczących zagadnień ogólnych i szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także właściwym wykorzystaniem różnych źródeł Konsewkencją udziału w seminarium powinny być kompetencje: EK6 zdolność do udziału w życiu publicznym: uzasadnienia i bronienia w dyskusji własnego stanowiska, w poszanowaniu poglądów i opinii innych. Zna i rozumie zalety i wyzwania pluralizmu opinii. EK7 samodzielnego organizowania zadań powierzonych, skuteczne je realizuje. EK8 współpracowania i pełnienia różnych ról w grupie, wykorzystania doświadczenia pracy zespołowej. Potrafi wykazywać się przedsiębiorczością w działaniu. ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]: I SEM.: udział w seminarium: 30 godz. samodzielna lektura: 20 godz. opracowanie i realizacja I części projektu badawczego: 50 godz. przygotowanie do egzaminu licencjackiego: 30 h konsultacje indywidualne: 5 h suma godzin: 135 [135/30[25]=5] liczba ECTS: 5 II sem. udział w seminarium: 30 h samodzielna lektura: 20 h realizacja II części projektu badawczego (w tym przygotowanie pracy seminaryjnej): 50 h konsultacje indywidualne: 5 h przygotowanie do egzaminu licencjackiego: 40 suma godzin: 145 [100/ 30[25]=5] liczba ECTS: 5 |
Metody i kryteria oceniania: |
W listopadzie student ma przedstawić temat, tytuł i plan pracy. Na zakończenie semestru zimowego student powinien mieć napisany pierwszy rozdział pracy. Pod koniec maja student przedstawia całą pracę. Dotrzymanie terminów jest warunkiem otrzymania oceny bardzo dobrej, przy jednoczesnej akceptacji przez prowadzącego strony merytorycznej językowej pracy. Opóźnienia będą podstawą do obniżenia oceny końcowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN SEMLI
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Bajda | |
Prowadzący grup: | Piotr Bajda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Zasadniczym celem zajęć jest dobór problematyki badawczej, stworzenie koncepcji, przeprowadzenie badań i przygotowanie pisemnej pracy naukowej z zakresu europeistyki. |
|
Pełny opis: |
Cele przedmiotu: Zasadniczym celem zajęć jest dobór problematyki badawczej, stworzenie koncepcji, przeprowadzenie badań i przygotowanie pisemnej pracy naukowej z zakresu europeistyki. Najważniejsze umiejętności jakie studenci powinni nabyć w trakcie zajęć to: - umiejętność selekcji problemów badawczych pod kątem możliwości przeprowadzenia samodzielnych badań; - umiejętność konceptualizowania rozprawy naukowej (określania węzłowych problemów badawczych, projektowania adekwatnej struktury, wyboru podejścia teoretycznego i metodologii, projektowania planu badań); - umiejętność krytycznego badania źródeł; - umiejętność przeprowadzenia badań własnych; - umiejętność tworzenia tekstu naukowego. Wymagania wstępne: Wiedza zdobyta podczas dwóch lat studiów europeistycznych. |
|
Literatura: |
Literatura z zakresu metodologii badań i zasad pisania prac naukowych: 1. Chodubski A., Wstęp do badań politologicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1998. 2. Flick U., Jakość w badaniach jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011 2. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe?, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1996. 3. Pawlik K., Zenderowski R., Dyplom z Internetu. Jak korzystać z Internetu pisząc prace dyplomowe?, CeDeWu.pl Wydawnictwa Fachowe, Warszawa 2010/2011. 4. Ruszkowski J., Wstęp do studiów europejskich. Zagadnienia teoretyczne i metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007. 5. Versluis E., Van Keulen M., Stephenson P., Analyzing the European Union Policy Process, Palgrave Macmillan, Houndmills, Basingstoke 2011. 6. Wojtaszczyk K. A., Jakubowski W., Studia europejskie. Zagadnienia metodologiczne, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010. 7. Zenderowski R., Praca magisterska. Jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, CeDeWu, Warszawa 2007. |
|
Wymagania wstępne: |
rok III europeistyki, studia stacjonarne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEMLI
CZ PT SEMLI
|
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Skolimowska, Mariusz Sulkowski | |
Prowadzący grup: | Anna Skolimowska, Mariusz Sulkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 1 pkt ECTS = 25-30 h godzin pracy studenta 4 pkt ECTS = 120 h pracy studenta 30 h - obecność na seminarium 45 h - konceptualizacja struktury pracy dyplomowej 30 h - samodzielna lektura 15 h - prezentacja cząstkowych efektów pracy dyplomowej |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Zasadniczym celem zajęć jest dobór problematyki badawczej, stworzenie koncepcji, przeprowadzenie badań i przygotowanie pisemnej pracy naukowej z zakresu europeistyki. |
|
Pełny opis: |
Cele przedmiotu: Zasadniczym celem zajęć jest dobór problematyki badawczej, stworzenie koncepcji, przeprowadzenie badań i przygotowanie pisemnej pracy naukowej z zakresu europeistyki. Najważniejsze umiejętności jakie studenci powinni nabyć w trakcie zajęć to: - umiejętność selekcji problemów badawczych pod kątem możliwości przeprowadzenia samodzielnych badań; - umiejętność konceptualizowania rozprawy naukowej (określania węzłowych problemów badawczych, projektowania adekwatnej struktury, wyboru podejścia teoretycznego i metodologii, projektowania planu badań); - umiejętność krytycznego badania źródeł; - umiejętność przeprowadzenia badań własnych; - umiejętność tworzenia tekstu naukowego. Wymagania wstępne: Wiedza zdobyta podczas dwóch lat studiów europeistycznych. |
|
Literatura: |
Literatura z zakresu metodologii badań i zasad pisania prac naukowych: 1. Chodubski A., Wstęp do badań politologicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1998. 2. Flick U., Jakość w badaniach jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011 2. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe?, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1996. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT SEMLI
ŚR CZ SEMLI
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Gierycz, Mariusz Sulkowski | |
Prowadzący grup: | Michał Gierycz, Mariusz Sulkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-31 |
Przejdź do planu
PN SEMLI
WT ŚR CZ SEMLI
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Bajda, Michał Gierycz | |
Prowadzący grup: | Piotr Bajda, Michał Gierycz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.