Bachelor seminar
General data
Course ID: | WSE-EU-SL |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Bachelor seminar |
Name in Polish: | Seminarium licencjackie |
Organizational unit: | Faculty of Social and Economic Sciences |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | intermediate |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Zasadniczym celem zajęć jest dobór problematyki badawczej, stworzenie koncepcji, przeprowadzenie badań i przygotowanie pisemnej pracy naukowej z zakresu europeistyki. |
Full description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: Zasadniczym celem zajęć jest dobór problematyki badawczej, stworzenie koncepcji, przeprowadzenie badań i przygotowanie pisemnej pracy naukowej z zakresu europeistyki. Najważniejsze umiejętności jakie studenci powinni nabyć w trakcie zajęć to: - umiejętność selekcji problemów badawczych pod kątem możliwości przeprowadzenia samodzielnych badań; - umiejętność konceptualizowania rozprawy naukowej (określania węzłowych problemów badawczych, projektowania adekwatnej struktury, wyboru podejścia teoretycznego i metodologii, projektowania planu badań); - umiejętność krytycznego badania źródeł; - umiejętność przeprowadzenia badań własnych; - umiejętność tworzenia tekstu naukowego. Wymagania wstępne: Wiedza zdobyta podczas dwóch lat studiów europeistycznych. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura z zakresu metodologii badań i zasad pisania prac naukowych: 1. Chodubski A., Wstęp do badań politologicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1998. 2. Flick U., Jakość w badaniach jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011 2. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe?, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1996. 3. Pawlik K., Zenderowski R., Dyplom z Internetu. Jak korzystać z Internetu pisząc prace dyplomowe?, CeDeWu.pl Wydawnictwa Fachowe, Warszawa 2010/2011. 4. Ruszkowski J., Wstęp do studiów europejskich. Zagadnienia teoretyczne i metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007. 5. Versluis E., Van Keulen M., Stephenson P., Analyzing the European Union Policy Process, Palgrave Macmillan, Houndmills, Basingstoke 2011. 6. Wojtaszczyk K. A., Jakubowski W., Studia europejskie. Zagadnienia metodologiczne, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010. 7. Zenderowski R., Praca magisterska. Jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, CeDeWu, Warszawa 2007. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EK 1 – student zna podstawowe metody, techniki i narzędzia badawcze stosowane w ramach badań europeistycznych; rozumie główne paradygmaty i teorie integracji europejskiej; zna reguły ochrony własności intelektualnej. Umiejętności: EK 2 – student potrafi dotrzeć do potrzebnych mu informacji i dokumentów Unii Europejskiej. Sprawnie porusza się w systemie informacji dostępnych w serwisach internetowych UE. EK 3 - student potrafi właściwie dobrać metodę badawczą do analizowanego problemu badawczego, jak również potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi nauki społecznych. EK 4 - Potrafi zastosować posiadaną wiedzę dla rozstrzygania problemów i dylematów pojawiających się w pracy zawodowej, w tym zastosować przyjęty system aksjonormatywny do rozpoznawania i oceny analizowanych zjawisk oraz realizowania podjętych zadań EK 5 - Posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych, tak naukowych, jak i zawodowych, jak również wystąpień ustnych w języku polskim i wybranym języku obcym, dotyczących zagadnień ogólnych i szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także właściwym wykorzystaniem różnych źródeł Konsewkencją udziału w seminarium powinny być kompetencje: EK6 zdolność do udziału w życiu publicznym: uzasadnienia i bronienia w dyskusji własnego stanowiska, w poszanowaniu poglądów i opinii innych. Zna i rozumie zalety i wyzwania pluralizmu opinii. EK7 samodzielnego organizowania zadań powierzonych, skuteczne je realizuje. EK8 współpracowania i pełnienia różnych ról w grupie, wykorzystania doświadczenia pracy zespołowej. Potrafi wykazywać się przedsiębiorczością w działaniu. ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]: I SEM.: udział w seminarium: 30 godz. samodzielna lektura: 20 godz. opracowanie i realizacja I części projektu badawczego: 50 godz. przygotowanie do egzaminu licencjackiego: 30 h konsultacje indywidualne: 5 h suma godzin: 135 [135/30[25]=5] liczba ECTS: 5 II sem. udział w seminarium: 30 h samodzielna lektura: 20 h realizacja II części projektu badawczego (w tym przygotowanie pracy seminaryjnej): 50 h konsultacje indywidualne: 5 h przygotowanie do egzaminu licencjackiego: 40 suma godzin: 145 [100/ 30[25]=5] liczba ECTS: 5 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) W listopadzie student ma przedstawić temat, tytuł i plan pracy. Na zakończenie semestru zimowego student powinien mieć napisany pierwszy rozdział pracy. Pod koniec maja student przedstawia całą pracę. Dotrzymanie terminów jest warunkiem otrzymania oceny bardzo dobrej, przy jednoczesnej akceptacji przez prowadzącego strony merytorycznej językowej pracy. Opóźnienia będą podstawą do obniżenia oceny końcowej. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO SEMLI
TU W TH FR |
Type of class: |
BA Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Piotr Bajda | |
Group instructors: | Piotr Bajda | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
BA Seminar - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Zasadniczym celem zajęć jest dobór problematyki badawczej, stworzenie koncepcji, przeprowadzenie badań i przygotowanie pisemnej pracy naukowej z zakresu europeistyki. |
|
Full description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: Zasadniczym celem zajęć jest dobór problematyki badawczej, stworzenie koncepcji, przeprowadzenie badań i przygotowanie pisemnej pracy naukowej z zakresu europeistyki. Najważniejsze umiejętności jakie studenci powinni nabyć w trakcie zajęć to: - umiejętność selekcji problemów badawczych pod kątem możliwości przeprowadzenia samodzielnych badań; - umiejętność konceptualizowania rozprawy naukowej (określania węzłowych problemów badawczych, projektowania adekwatnej struktury, wyboru podejścia teoretycznego i metodologii, projektowania planu badań); - umiejętność krytycznego badania źródeł; - umiejętność przeprowadzenia badań własnych; - umiejętność tworzenia tekstu naukowego. Wymagania wstępne: Wiedza zdobyta podczas dwóch lat studiów europeistycznych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura z zakresu metodologii badań i zasad pisania prac naukowych: 1. Chodubski A., Wstęp do badań politologicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1998. 2. Flick U., Jakość w badaniach jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011 2. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe?, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1996. 3. Pawlik K., Zenderowski R., Dyplom z Internetu. Jak korzystać z Internetu pisząc prace dyplomowe?, CeDeWu.pl Wydawnictwa Fachowe, Warszawa 2010/2011. 4. Ruszkowski J., Wstęp do studiów europejskich. Zagadnienia teoretyczne i metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007. 5. Versluis E., Van Keulen M., Stephenson P., Analyzing the European Union Policy Process, Palgrave Macmillan, Houndmills, Basingstoke 2011. 6. Wojtaszczyk K. A., Jakubowski W., Studia europejskie. Zagadnienia metodologiczne, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010. 7. Zenderowski R., Praca magisterska. Jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, CeDeWu, Warszawa 2007. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) rok III europeistyki, studia stacjonarne |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W SEMLI
TH FR SEMLI
|
Type of class: |
BA Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Anna Skolimowska, Mariusz Sulkowski | |
Group instructors: | Anna Skolimowska, Mariusz Sulkowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
BA Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) 1 pkt ECTS = 25-30 h godzin pracy studenta 4 pkt ECTS = 120 h pracy studenta 30 h - obecność na seminarium 45 h - konceptualizacja struktury pracy dyplomowej 30 h - samodzielna lektura 15 h - prezentacja cząstkowych efektów pracy dyplomowej |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Zasadniczym celem zajęć jest dobór problematyki badawczej, stworzenie koncepcji, przeprowadzenie badań i przygotowanie pisemnej pracy naukowej z zakresu europeistyki. |
|
Full description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: Zasadniczym celem zajęć jest dobór problematyki badawczej, stworzenie koncepcji, przeprowadzenie badań i przygotowanie pisemnej pracy naukowej z zakresu europeistyki. Najważniejsze umiejętności jakie studenci powinni nabyć w trakcie zajęć to: - umiejętność selekcji problemów badawczych pod kątem możliwości przeprowadzenia samodzielnych badań; - umiejętność konceptualizowania rozprawy naukowej (określania węzłowych problemów badawczych, projektowania adekwatnej struktury, wyboru podejścia teoretycznego i metodologii, projektowania planu badań); - umiejętność krytycznego badania źródeł; - umiejętność przeprowadzenia badań własnych; - umiejętność tworzenia tekstu naukowego. Wymagania wstępne: Wiedza zdobyta podczas dwóch lat studiów europeistycznych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura z zakresu metodologii badań i zasad pisania prac naukowych: 1. Chodubski A., Wstęp do badań politologicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1998. 2. Flick U., Jakość w badaniach jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011 2. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe?, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1996. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU SEMLI
W TH SEMLI
FR |
Type of class: |
BA Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Michał Gierycz, Mariusz Sulkowski | |
Group instructors: | Michał Gierycz, Mariusz Sulkowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
BA Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-01-31 |
Navigate to timetable
MO SEMLI
TU W TH FR SEMLI
|
Type of class: |
BA Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Piotr Bajda, Michał Gierycz | |
Group instructors: | Piotr Bajda, Michał Gierycz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
BA Seminar - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.