Introduction to European Studies
General data
Course ID: | WSE-EU-WEU |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Introduction to European Studies |
Name in Polish: | Wprowadzenie do europeistyki |
Organizational unit: | Faculty of Social and Economic Sciences |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | political science and public administration |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | E1_W01, E1_W03, E1_U01, E1_U06, E1_K03 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) brak wymagań |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest nabycie wiedzy, czym są studia europejskie (europeistka) oraz zaznajomienie z problematyką podejmowaną w ramach tych studiów. Studenci poznają podstawowe terminy i kategorie europeistyczne. Zostaną zaznajomieni z głównymi procesami zachodzącymi w przeszłości i współcześnie w Europie. Uwaga studentów zostanie zwrócona w sposób szczególny na procesy integracji europejskiej. Zajęcia mają na celu nie tylko przekazanie wiedzy, ale również naukę umiejętności zdobywania informacji w zakresie problematyki europejskiej, ich prezentacji oraz dyskutowania na tematy europejskie z uwzględnieniem różnych punktów widzenia. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) 1. Wiedza: Student posiada wiedzę, czym są studia europejskie, zna ich specyfikę i relacje do innych nauk, zna też podstawowe pojęcia (siatkę pojęciową) i podstawowe problemy (zagadnienia) podejmowane w ramach studiów europejskich (E1_W01); Student ma podstawową wiedzę o charakterystycznych dla Europy strukturach społecznych, politycznych, ekonomicznych i kulturowych i ich ewolucji, jak również jej tradycjach ideowych ( E1_W03). 2. Umiejętności: Student rozumie i potrafi wyjaśnić specyfikę i oryginalność integracji europejskiej. Prawidłowo wyjaśnia mechanizmy funkcjonowania wspólnot lokalnych i państwowych w kontekście integracji europejskiej (E1_U01); Student potrafi dotrzeć do potrzebnych mu informacji i dokumentów, w tym pochodzących od instytucji Unii Europejskiej. Sprawnie porusza się w systemie informacji dostępnych w serwisach internetowych UE ( E1_U06). 3. Kompetencje społeczne: Student potrafi współpracować i pełnić różne role w grupie, wykorzystuje doświadczenia pracy zespołowej. Potrafi wykazywać się przedsiębiorczością w działaniu (E1_K03). |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Efekty E1_W01, E1_W03 1. na ocenę bardzo dobrą: student posiada wiedzę, czym są studia europejskie, zna ich specyfikę i relacje do innych nauk, zna też wszystkie podstawowe pojęcia i podstawowe zagadnienia podejmowane w ramach studiów europejskich. Student ma podstawową wiedzę o wszystkich charakterystycznych dla Europy strukturach społecznych, politycznych, ekonomicznych i kulturowych i ich ewolucji, jak również jej tradycjach ideowych. 2. na ocenę dobrą: student posiada wiedzę, czym są studia europejskie, zna ich specyfikę i relacje do innych nauk, zna też większość podstawowych pojęć i podstawowych zagadnień podejmowanych w ramach studiów europejskich. Student ma podstawową wiedzę o większości charakterystycznych dla Europy struktur społecznych, politycznych, ekonomicznych i kulturowych i ich ewolucji, jak również jej tradycjach ideowych. 3. na ocenę dostateczną: student posiada wiedzę, czym są studia europejskie, zna ich specyfikę i relacje do innych nauk, zna też niektóre podstawowe pojęcia i podstawowe zagadnienia podejmowane w ramach studiów europejskich. Student ma podstawową wiedzę o niektórych charakterystycznych dla Europy strukturach społecznych, politycznych, ekonomicznych i kulturowych i ich ewolucji, jak również jej tradycjach ideowych. Efekty E1_U01, E1_U06, 1. na ocenę bardzo dobrą: student bardzo dobrze rozumie i potrafi wyjaśnić specyfikę i oryginalność integracji europejskiej. Prawidłowo wyjaśnia mechanizmy funkcjonowania wspólnot lokalnych i państwowych w kontekście integracji europejskiej. Student potrafi dotrzeć do wszystkich potrzebnych mu informacji i dokumentów, w tym pochodzących od instytucji Unii Europejskiej. Bardzo sprawnie porusza się w systemie informacji dostępnych w serwisach internetowych UE. 2. na ocenę dobrą: student dobrze rozumie i potrafi wyjaśnić specyfikę i oryginalność integracji europejskiej. W miarę prawidłowo wyjaśnia mechanizmy funkcjonowania wspólnot lokalnych i państwowych w kontekście integracji europejskiej. Student potrafi dotrzeć do większości potrzebnych mu informacji i dokumentów, w tym pochodzących od instytucji Unii Europejskiej. W miarę sprawnie porusza się w systemie informacji dostępnych w serwisach internetowych UE. 3. na ocenę dostateczną: student w dostatecznym stopniu rozumie i potrafi wyjaśnić specyfikę i oryginalność integracji europejskiej. W miarę prawidłowo wyjaśnia mechanizmy funkcjonowania wspólnot lokalnych i państwowych w kontekście integracji europejskiej. Student potrafi dotrzeć tylko do niektórych potrzebnych mu informacji i dokumentów, w tym pochodzących od instytucji Unii Europejskiej. W stopniu dostatecznym porusza się w systemie informacji dostępnych w serwisach internetowych UE. Efekty E1_K03 1. na ocenę bardzo dobrą: student doskonale potrafi współpracować i pełnić różne role w grupie, doskonale wykorzystuje doświadczenia pracy zespołowej. Potrafi wykazywać się przedsiębiorczością w działaniu; 2. na ocenę dobrą: student w miarę potrafi współpracować i pełnić różne role w grupie, wykorzystuje doświadczenia pracy zespołowej. Potrafi wykazywać się przedsiębiorczością w działaniu, 3. na ocenę dostateczną: student w ograniczonym stopniu potrafi współpracować i pełnić różne role w grupie, w ograniczonym stopniu wykorzystuje doświadczenia pracy zespołowej. W ograniczonym stopniu potrafi wykazywać się przedsiębiorczością w działaniu. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR KON
|
Type of class: |
Conversatorium, 30 hours
|
|
Coordinators: | Piotr Burgoński | |
Group instructors: | Piotr Burgoński | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zaznajomienie uczestników z problematyką podejmowaną w ramach studiów europejskich. Studenci poznają podstawowe terminy i kategorie europeistyczne. Zostaną zaznajomieni z głównymi procesami zachodzącymi w przeszłości i współcześnie w Europie. Uwaga studentów zostanie zwrócona w sposób szczególny na procesy integracji europejskiej. Zajęcia mają na celu nie tylko przekazanie wiedzy, ale również naukę umiejętności zdobywania informacji w zakresie problematyki europejskiej, ich prezentacji oraz dyskutowania na tematy europejskie z uwzględnieniem różnych punktów widzenia. |
|
Full description: |
(in Polish) Tematyka podejmowana na zajęciach: 1. Studia europejskie (europeistyka) - w poszukiwaniu tożsamości dyscypliny 2. Europa jako przestrzeń geograficzna 3. Idea Europy. Kulturowe dziedzictwo Europy 4. Narody, mniejszości narodowe i etniczne w Europie 5. Ruchy migracyjne w Europie 6. Systemy i ustroje polityczne państw europejskich 7. Regionalizm w Europie 8. Koncepcje integracji europejskiej 9. Procesy integracyjne i dezintegracyjne we współczesnej Europie 10. Polityczny, instytucjonalny i prawny wymiar integracji europejskiej 11. Gospodarczy wymiar integracji europejskiej 12. Społeczny wymiar Europy 13. Bezpieczeństwo europejskie 14. Europa we współczesnych stosunkach międzynarodowych i procesach globalizacji |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. J. Ruszkowski, Wstęp do studiów europejskich, PWN, Warszawa 2007 2. K.A. Wojtaszczyk (red.), Integracja europejska, Poltext, Warszawa 2011 3. K.A. Wojtaszczyk, W. Jakubowski (red.), Europeistyka. Podręcznik akademicki, t.1. i t.2, PWN, Warszawa 2012 4. W. Bokajło, A. Pacześniak (red.), Podstawy europeistyki, Atla 2, Wrocław 2009 5. A.Z. Nowak, D. Milczarek (red.), Europeistyka w zarysie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2006 6. W. Stankowski (red.), Europeistyka. Leksykon, PWN, Warszawa 2011 7. F. Gołembski, Kulturowe aspekty integracji europejskiej, WAiP, Warszawa 2008 Literatura uzupełniająca: 1. Z. Bauman, Europa - niedokończona przygoda, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2005 2. N. Davis, Europa. Między Wschodem a Zachodem, Znak, Kraków 2007 3. G. Delanty, Odkrywanie Europy. Idea, tożsamość, rzeczywistość, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 1999 4. P. Mazurkiewicz, Europeizacja Europy, IP UKSW, Warszawa 2001 5. J. H. H. Weiler, Chrześcijańska Europa, Poznań 2003 6. J. Barcz (red.), Ustrój Unii Europejskiej, EuropPrawo, Warszawa 2010 Link do materiałów ćwiczeniowych na platformie Moodle: ....................(będzie podany wkrótce) |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH KON
FR KON
|
Type of class: |
Conversatorium, 30 hours
|
|
Coordinators: | Piotr Burgoński | |
Group instructors: | Piotr Burgoński | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) 1) udział w zajęciach 30 godzin 2) przygotowanie referatu 10 godzin 3) wykonywanie zadań domowych 5 godzin 4) czytanie zadanej lektury 10 godzin 5) udział w konsultacjach 5 godzin 6) napisanie eseju 15 godzin SUMA GODZIN: 75 = 3 ECTS, w tym w kontakcie bezpośrednim z nauczycielem akademickim - 35 godzin (1 ECTS) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH KON
FR |
Type of class: |
Conversatorium, 30 hours
|
|
Coordinators: | Piotr Burgoński | |
Group instructors: | Piotr Burgoński | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) 1) udział w zajęciach 30 godzin 2) przygotowanie referatu 10 godzin 3) wykonywanie zadań domowych 5 godzin 4) czytanie zadanej lektury 10 godzin 5) udział w konsultacjach 5 godzin 6) napisanie eseju 15 godzin SUMA GODZIN: 75 = 3 ECTS, w tym w kontakcie bezpośrednim z nauczycielem akademickim - 35 godzin (1 ECTS) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.