Political marketing
General data
Course ID: | WSE-OG-PO-MP |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Political marketing |
Name in Polish: | Marketing polityczny |
Organizational unit: | Faculty of Social and Economic Sciences |
Course groups: |
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia I st. i JM) |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu praktyczne przedstawienie studentom teorii marketingu politycznego, zasad budowania strategii wyborczej, technik kreowanie wizerunku i komunikowania politycznego. |
Full description: |
(in Polish) Wstęp do marketingu politycznego Marketing polityczny w Europie i USA Kampanie wyborcze i kampanie polityczne Systemy polityczny i system wyborczy Wyborcy i zachowania wyborcze Strategia w kampanii wyborczej Analiza środowiska politycznego Budowanie wierunku partii politycznej, liderów i kandydatów Komunikacja w kampanii wyborczej Kampania bezpośrednia Negatywne kampanie wyborcze Marketing Polityczny w Internecie |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Marek Mazur, Marketing polityczny. Studium porównawcze prezydenckich kampanii wyborczych USA i w Polsce, PWN, Warszawa 2002 2. Robert Wiszniowski, Marketing wyborczy, PWN, Warszawa 2000. 3. Wojciech Cwalina, Andrzej Falkowski, Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, GWP, Gdańsk 2005. 4. Sergiusz Trzeciak, Marketing polityczny w Internecie, Muza SA, Warszawa 2010. 5. B. Dobek‐Ostrowska (red.), Kampania wyborcza: marketingowe aspekty komunikowania politycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005. 6. Bogusława Dobek-¬‐Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne, PWN, Warszawa 2012. 7. Sylwia Wilkos, Witold Ferenc, Kampania Wyborcza, Strategia, Taktyka, Komunikacja, Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 2001. 8. Andrzej W. Jabłoński i Leszek Sobkowiak, Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002. Literatura dodatkowa: B. Ociepka (red.), Kształtowanie wizerunku, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005. A. R. Faucheux, Winning elections: Political Campaing Management. Strategy & Tactics, M. Evans and Company, New York 2003. R. Siemieńska (red.), Płeć, wybory, władza, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2005. K. Skarżyńska (red.), Psychologia polityczna, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1999. M. Karwat, Teoria prowokacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EK 1 - ma wiedzę na temat podstaw marketingu politycznego oraz jego relacji z narzędziami komunikowania politycznego EK 2 - zna zastosowanie marketingu politycznego w kampaniach politycznych i wyborczych w Polsce i na świecie Umiejętności: EK 3 - potrafi wymienić czynniki decydujące o skutecznym zastosowaniu marketingu politycznego w środowisku kampanii politycznych EK 4 - potrafi analizować zjawiska w politycznej sferze życia i jej otoczeniu EK 5 - potrafi analizować i oceniać działania marketingowe a także ich potencjalny wpływ na wyborcę. Kompetencje społeczne: EK 6 - jest przygotowany do uczestnictwa do budowania różnych form aktywności obywatelskiej EK 7 - potrafi przyjmować rożne role w grupie dzięki zaangażowaniu w projekty grupowe |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zajęcia są obowiązkowe. Studenci mają obowiązek czytać zadawane im na każde zajęcia teksty. Nieprzygotowanie oznacza konieczność umówienia się z prowadzącym na dyżur. Brak odpracowania nieprzygotowania skutkuje niezaliczeniem przedmiotu. Studenci piszą kolokwium końcowe oraz przestawiają projekt kampanii w podwarszawskich miastach. https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_NjIxMDM2OGUtMzJhZi00NDlkLTg1NmItYzM4ZGQyNGYwMTU0%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%2212578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3%22%2c%22Oid%22%3a%2216fd8ee9-018d-4718-8543-6bf0d6ff67b7%22%7d |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.