Political Anthropology
General data
Course ID: | WSE-PO-2-AP |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Political Anthropology |
Name in Polish: | Antropologia polityczna |
Organizational unit: | Faculty of Social and Economic Sciences |
Course groups: | |
Course homepage: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3adFvfXWpP9kCKmDUGmP1m-_zKclvSd6HExhfFqDGy1zY1%40thread.tacv2/conversations?groupId=e73719c9-b91e-487f-83a9-7d43349ef44e&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | political science and public administration |
Subject level: | advanced |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest pogłębienie wiedzy o moralności politycznej, kwestiach etycznych (które mogą być przedmiotem współczesnego politycznego sporu); studenci zdobędą wiedzę o roli instytucji Unii Europejskiej, biorących udział w tej narastającej publicznej debacie, poprzez finansowanie lub nawet regulację, jak i poprzez ewolucję język unijnej. Studenci zdobędą umiejętność wyjaśnienia specyfiki dyskursu w odniesieniu do podstaw antropologicznych, w tym przyjętej przez elity europejskie koncepcje człowieka. Studenci zdobędą umiejętność identyfikacji i rozróżnienia, w teorii i w praktyce dwie kontrastujących wizji człowieka, antropologii ograniczonej i antropologii nieograniczonej. |
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest… [cele są adaptowane, oparte na książce M. Gierycz’a Europejski Spór o Człowieka] 1) pogłębienie wiedzy o zagadnieniach, które są współczesnym przedmiotem politycznego sporu, w tym: kwestie etyczne, jak np. aborcja, eutanazja, spory o finansowanie badań z wykorzystaniem komórek macierzystych, kwestie zapłodnienia in vitro, spory o „małżeństwa jednopłciowe”. 2) zrozumienie roli Instytucji Unii Europejskiej (w tym Rada, Parlament, … ), biorących udział w tej narastającej publicznej debacie, poprzez finansowanie lub nawet regulację danych państw 3) zrozumienie / umiejętności spostrzeżenia sposobu i znaczenia zaangażowania Unii Europejskiej w polityce moralności, która sięga dalej niż dyskurs o wartościach, 4) nabycie umiejętności rozróżnienia dwóch wizji człowieka—antropologii nieograniczonej i ograniczonej. 5) wyjaśnienie specyfiki dyskursu w odniesieniu do podstaw antropologicznych, w tym przyjętej przez elity europejskie koncepcje człowieka. 6) nabycie umiejętności rozpoznawania dynamiki Unii Europejskiej, jak np. specyfiki i ewolucji języka unijnej polityki oraz zrozumienie procesów decyzyjnych podjętych przez główne instytucje Unii oraz ich antropologicznego podłoża. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) 1. Partycypacja na zajęciach 50% (30h - 1 ECTS) 2. Praca domowa 10% (20h – 0,66 ECTS - teksty do lektury na 1 h tygodniowo) 3. Wejściówki (Quizzes) 10% (w ramach punktu 1 – In class participation) 4. Moderacja Dyskusji 30% - (10h – 0,33 ECTS) |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH KON
FR |
Type of class: |
Conversatorium, 30 hours
|
|
Coordinators: | Julia Anderlé De Sylor, Michał Gierycz | |
Group instructors: | Julia Anderlé De Sylor, Michał Gierycz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) 30 godz. – aktywny udział w ćwiczeniach = 1 pkt ECTS 20 godz. – praca własna studenta, czytanie lektury, przygotowanie notatek do wejściówek = 0,66 pkt ECTS 10 godz. – przygotowanie do moderacji dyskusji= 0,33 pkt ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest pogłębienie wiedzy o moralności politycznej, kwestiach etycznych (które mogą być przedmiotem współczesnego politycznego sporu); studenci zdobędą wiedzę o roli instytucji Unii Europejskiej, biorących udział w tej narastającej publicznej debacie, poprzez finansowanie lub nawet regulację, jak i poprzez ewolucję język unijnej. Studenci zdobędą umiejętność wyjaśnienia specyfiki dyskursu w odniesieniu do podstaw antropologicznych, w tym przyjętej przez elity europejskie koncepcje człowieka. Studenci zdobędą umiejętność identyfikacji i rozróżnienia, w teorii i w praktyce dwie kontrastujących wizji człowieka, antropologii ograniczonej i antropologii nieograniczonej. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.