Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Political marketing

General data

Course ID: WSE-PO-MP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Political marketing
Name in Polish: Marketing polityczny
Organizational unit: Faculty of Social and Economic Sciences
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Zajęcia mają na celu praktyczne przedstawienie studentom teorii marketingu politycznego, zasad budowania strategii wyborczej, technik kreowanie wizerunku i komunikowania politycznego.

Full description: (in Polish)

Wstęp do marketingu politycznego

Marketing polityczny w Europie i USA

Kampanie wyborcze i kampanie polityczne

Systemy polityczny i system wyborczy

Wyborcy i zachowania wyborcze

Strategia w kampanii wyborczej

Analiza środowiska politycznego

Budowanie wierunku partii politycznej, liderów i kandydatów

Komunikacja w kampanii wyborczej

Kampania bezpośrednia

Negatywne kampanie wyborcze

Marketing Polityczny w Internecie

Bibliography: (in Polish)

1. Marek Mazur, Marketing polityczny. Studium porównawcze prezydenckich kampanii wyborczych USA i w Polsce, PWN, Warszawa 2002

2. Robert Wiszniowski, Marketing wyborczy, PWN, Warszawa 2000.

3. Wojciech Cwalina, Andrzej Falkowski, Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, GWP, Gdańsk 2005.

4. Sergiusz Trzeciak, Marketing polityczny w Internecie, Muza SA, Warszawa 2010.

5. B. Dobek‐Ostrowska (red.), Kampania wyborcza: marketingowe aspekty komunikowania politycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005.

6. Bogusława Dobek-¬‐Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne, PWN, Warszawa 2012.

7. Sylwia Wilkos, Witold Ferenc, Kampania Wyborcza, Strategia, Taktyka, Komunikacja, Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 2001.

8. Andrzej W. Jabłoński i Leszek Sobkowiak, Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002.

Literatura dodatkowa:

B. Ociepka (red.), Kształtowanie wizerunku, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005.

A. R. Faucheux, Winning elections: Political Campaing Management. Strategy & Tactics, M. Evans and Company, New York 2003.

R. Siemieńska (red.), Płeć, wybory, władza, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2005.

K. Skarżyńska (red.), Psychologia polityczna, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1999.

M. Karwat, Teoria prowokacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

EK 1 - ma wiedzę na temat podstaw marketingu politycznego oraz jego relacji z narzędziami komunikowania politycznego

EK 2 - zna zastosowanie marketingu politycznego w kampaniach politycznych i wyborczych w Polsce i na świecie

Umiejętności:

EK 3 - potrafi wymienić czynniki decydujące o skutecznym zastosowaniu marketingu politycznego w środowisku kampanii politycznych

EK 4 - potrafi analizować zjawiska w politycznej sferze życia i jej otoczeniu

EK 5 - potrafi analizować i oceniać działania marketingowe a także ich potencjalny wpływ na wyborcę.

Kompetencje społeczne:

EK 6 - jest przygotowany do uczestnictwa do budowania różnych form aktywności obywatelskiej

EK 7 - potrafi przyjmować rożne role w grupie dzięki zaangażowaniu w projekty grupowe

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zajęcia są obowiązkowe. Studenci mają obowiązek czytać zadawane im na każde zajęcia teksty. Nieprzygotowanie oznacza konieczność umówienia się z prowadzącym na dyżur. Brak odpracowania nieprzygotowania skutkuje niezaliczeniem przedmiotu.

Studenci piszą kolokwium końcowe oraz przestawiają projekt kampanii w podwarszawskich miastach.

https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_NjIxMDM2OGUtMzJhZi00NDlkLTg1NmItYzM4ZGQyNGYwMTU0%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%2212578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3%22%2c%22Oid%22%3a%2216fd8ee9-018d-4718-8543-6bf0d6ff67b7%22%7d

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 30 hours more information
Coordinators: Katarzyna Grzybowska-Walecka
Group instructors: Katarzyna Grzybowska-Walecka
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 30 hours more information
Coordinators: Karolina Ołtarzewska
Group instructors: Karolina Ołtarzewska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 30 hours more information
Coordinators: Monika Przybysz
Group instructors: Monika Przybysz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Wiedza:


EK 1 - ma wiedzę na temat podstaw marketingu politycznego oraz jego relacji z narzędziami komunikowania politycznego


EK 2 - zna zastosowanie marketingu politycznego w kampaniach politycznych i wyborczych w Polsce i na świecie


Umiejętności:


EK 3 - potrafi wymienić czynniki decydujące o skutecznym zastosowaniu marketingu politycznego w środowisku kampanii politycznych


EK 4 - potrafi analizować zjawiska w politycznej sferze życia i jej otoczeniu


EK 5 - potrafi analizować i oceniać działania marketingowe a także ich potencjalny wpływ na wyborcę.


Kompetencje społeczne:


EK 6 - jest przygotowany do uczestnictwa do budowania różnych form aktywności obywatelskiej


EK 7 - potrafi przyjmować rożne role w grupie dzięki zaangażowaniu w projekty grupowe

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Zajęcia mają na celu praktyczne przedstawienie studentom narzędzi marketingu politycznego, zasad budowania strategii wyborczej, technik kreowania wizerunku i komunikowania politycznego, trendów i narzędzi komunikacji w internecie.

Full description: (in Polish)

1. Komunikacja cyfrowa i zasady higieny cyfrowej

2. Planowanie strategiczne i operacyjne

3. Relacje z mediami

4. Komunikacja wewnętrzna i budowanie relacji

5. E-kryzys - strategia, taktyki i narzędzia reagowania na problemy i kryzysy

6. Fake newsy, deepfake, plotka i sztuczna inteligencja w komunikacji

7. Hejt, trolling i mowa nienawiści

8. Cyberprzemoc, stalking, cybeprzestępczość, ataki hybrydowe

9. Monitoring internetu i mediów offline

10. Narzędzia content marketingu w polityce

11. Storytelling i video marketing

12. Reklama polityczna i memy

13. Sondaże wyborcze

14. Sztab wyborczy

15. Kampania wyborcza

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

S. Trzeciak, Drzewo kampanii wyborczej, czyli jak wygrać wybory?, Wydawnictwo: Estymator 2022.

A. Łaszyn, e-Kryzys, Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa b.r.w.

D. Tworzydło, Public relations praktycznie, Rzeszów 2017.

Literatura dodatkowa

S. Trzeciak, Marketing polityczny w Internecie, Muza SA, Warszawa 2010.

R. Stępowski, Marketing polityczny. Jak wygrać wybory?, Roster 2019.

M. Mazur, Marketing polityczny. Studium porównawcze, PWN, Warszawa 2023.

R. Wiszniowski, Marketing wyborczy, PWN, Warszawa 2000.

W. Cwalina, Andrzej Falkowski, Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, GWP, Gdańsk 2005.

B. Dobek‐Ostrowska (red.), Kampania wyborcza: marketingowe aspekty komunikowania politycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005.

B. Dobek-Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne, PWN, Warszawa 2012.

S. Wilkos, Witold Ferenc, Kampania Wyborcza, Strategia, Taktyka, Komunikacja, Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 2001.

A. W. Jabłoński i L. Sobkowiak, Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002.

B. Ociepka (red.), Kształtowanie wizerunku, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005.

A. R. Faucheux, Winning elections: Political Campaing Management. Strategy & Tactics, M. Evans and Company, New York 2003.

R. Siemieńska (red.), Płeć, wybory, władza, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2005.

K. Skarżyńska (red.), Psychologia polityczna, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1999.

M. Karwat, Teoria prowokacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007

Wymagania wstępne: (in Polish)

Student ma prawo do 2 nieobecności.

Przy trzeciej zdaje dodatkowe kolokwium z podanej lektury.

Studenci przygotowują prezentację na wybrany 1 z 15 temat.

Studenci opracowują również w grupach najważniejsze tematy kampanii wyborczej w 2023 roku.

Studenci pracują w ćwiczeniowych sztabach wyborczych partii przygotowując się do wyborów samorządowych.

Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)