Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Formal education in sub-Saharan Africa

General data

Course ID: WSE-PS-EFwAS
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Formal education in sub-Saharan Africa
Name in Polish: Edukacja formalna w Afryce subsaharyjskiej
Organizational unit: Faculty of Social and Economic Sciences
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

sociology

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) brak wstępnych wymagań

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest przybliżenie studentowi regionu Afryki subsaharyjskiej, zapoznanie go z problemami regionu, zwłaszcza w zakresie edukacji (niska jakość edukacji, edukacja w językach europejskich); zapoznanie studenta ze współczesnymi definicjami i pomiarami rozwoju społecznego; ponadto student zapozna się z raportami pomiaru jakości edukacji w krajach Afryki subsaharyjskiej;

student pogłębi umiejętności w zakresie interpretowania danych z raportów mierzących jakość edukacji i poziom rozwoju; nabędzie umiejętność analizowania przyczyn niskiej jakości edukacji i niskiego poziomu rozwoju krajów Afryki subsaharyjskiej; będzie potrafił porównać różne ujęcia rozwoju oraz jakości edukacji;

student pogłębi kompetencje w zakresie prowadzenia dyskusji podejmujących kwestię rozwoju krajów Afryki subsaharyjskiej, będzie otwarty na dalsze poznawanie i próbę zrozumienia problemów krajów rozwijających się

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Efekty kształcenia:

- wiedza - student wyjaśnia genezę pojęć Afryka subsaharyjska, Globalna Północ-Globalne Południe, rozumie pojęcia "rozwój społeczny", "jakość edukacji" oraz zna i rozumie różnice wynikające ze stosowania różnych wskaźników ich pomiaru. Student omawia historię edukacji formalnej w Afryce subsaharyjskiej, ze wskazaniem przyczyn i skutków kolonialnej polityki językowej oraz znaczenie misji chrześcijańskich z zakresie rozwoju edukacji. Ponadto charakteryzuje stan współczesnej oświaty oraz wskazuje przyczyny niskiej jakości kształcenia w regionie Afryki subsaharyjskiej.

- umiejętności - student interpretuje dane z raportów mierzących jakość edukacji i poziom rozwoju, przedstawia przyczyny niskiej jakości edukacji oraz niskiego poziomu rozwoju krajów Afryki subsaharyjskiej; Porównuje różne ujęcia rozwoju oraz jakości edukacji.

- kompetencje - student potrafi prowadzić dyskusję podejmującą kwestię rozwoju i edukacji w regionie Afryki subsaharyjskiej, zachowuje otwartość na poznawanie i próbę zrozumienia problemów krajów rozwijających się

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

efekt kształcenia - wiedza:

- na ocenę ndst. student nie potrafi wyjaśnić pojęć "rozwój społeczny", 'jakość edukacji", "Globalna Północ- Globalne Południe", nie potrafi wymienić najważniejszych konsekwencji polityki kolonialnej oraz działalności misji chrześcijańskich w zakresie edukacji;

- na ocenę dst. student potrafi wyjaśnić pojęcia "rozwój społeczny", 'jakość edukacji", "Globalna Północ- Globalne Południe", potrafi wymienić najważniejsze konsekwencje polityki kolonialnej oraz działalności misji chrześcijańskich w zakresie edukacji;

- na ocenę db. student potrafi wyjaśnić pojęcia "rozwój społeczny", 'jakość edukacji", "Globalna Północ- Globalne Południe", potrafi wymienić i omówić najważniejsze konsekwencje polityki kolonialnej oraz działalności misji chrześcijańskich w zakresie edukacji, charakteryzuje stan edukacji w Afryce subsaharyjskiej;

- na ocenę bdb student potrafi wyjaśnić pojęcia "rozwój społeczny", 'jakość edukacji", "Globalna Północ- Globalne Południe", potrafi wymienić i omówić najważniejsze konsekwencje polityki kolonialnej oraz działalności misji chrześcijańskich w zakresie edukacji, charakteryzuje współczesny stan edukacji w Afryce subsaharyjskiej oraz wskazuje i omawia główne przyczyny niskiej jakości kształcenia w tym regionie;

efekt kształcenia umiejętności:

- na ocenę ndst. student nie potrafi ze zrozumieniem czytać tekstów podejmujących problematykę edukacji w regionie Afryki subsaharyjskiej;

- na ocenę dst. student ze zrozumieniem czyta teksty podejmujące problematykę edukacji w regionie Afryki subsaharyjskiej;

- na ocenę db student ze zrozumieniem czyta teksty podejmujące problematykę edukacji w regionie Afryki subsaharyjskiej i potrafi porównać różne ujęcia rozwoju oraz jakości edukacji;

- na ocenę bdb student ze zrozumieniem czyta teksty podejmujące problematykę edukacji w regionie Afryki subsaharyjskiej i potrafi porównać różne ujęcia rozwoju oraz jakości edukacji, podejmuje próbę własnej oceny współczesnego stanu edukacji w Afryce subsaharyjskiej;

Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie:

- oceny uzyskanej z pisemnego egzaminu końcowego;

- oceny przygotowanego i omówionego przez studenta w trakcie zajęć wybranego artykułu z podanej przez prowadzącego listy tekstów;

- obecności i aktywności na zajęciach;

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Monographic lecture, 30 hours more information
Coordinators: Kinga Lendzion
Group instructors: Kinga Lendzion
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Monographic lecture - examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) opis ECTS:

- udział w wykładzie - 30 h;

- przygotowanie do egzaminu - 25 h;

- samodzielna analiza materiałów źródłowych - 15 h

- opracowanie i przedstawienie na zajęciach wybranego tekstu - 20 h

1 ECTS - 30 h

3 ECTS - 90 h

Type of subject:

optional with unlimited choices

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Monographic lecture, 30 hours, 10 places more information
Coordinators: Kinga Lendzion
Group instructors: Kinga Lendzion
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Monographic lecture - examination
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) udział w wykładzie - 30 godz.

opracowanie wybranego artykułu - 20 godz.

samodzielna analiza materiałów źródłowego - 15 godz.

przygotowanie do egzaminu - 20 godz.

konsultacje - 5 godz.

Suma godzin 90 = 3 ECTS

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)