Formal education in sub-Saharan Africa
General data
Course ID: | WSE-PS-EFwAS |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Formal education in sub-Saharan Africa |
Name in Polish: | Edukacja formalna w Afryce subsaharyjskiej |
Organizational unit: | Faculty of Social and Economic Sciences |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | sociology |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) brak wstępnych wymagań |
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest przybliżenie studentowi regionu Afryki subsaharyjskiej, zapoznanie go z problemami regionu, zwłaszcza w zakresie edukacji (niska jakość edukacji, edukacja w językach europejskich); zapoznanie studenta ze współczesnymi definicjami i pomiarami rozwoju społecznego; ponadto student zapozna się z raportami pomiaru jakości edukacji w krajach Afryki subsaharyjskiej; student pogłębi umiejętności w zakresie interpretowania danych z raportów mierzących jakość edukacji i poziom rozwoju; nabędzie umiejętność analizowania przyczyn niskiej jakości edukacji i niskiego poziomu rozwoju krajów Afryki subsaharyjskiej; będzie potrafił porównać różne ujęcia rozwoju oraz jakości edukacji; student pogłębi kompetencje w zakresie prowadzenia dyskusji podejmujących kwestię rozwoju krajów Afryki subsaharyjskiej, będzie otwarty na dalsze poznawanie i próbę zrozumienia problemów krajów rozwijających się |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Efekty kształcenia: - wiedza - student wyjaśnia genezę pojęć Afryka subsaharyjska, Globalna Północ-Globalne Południe, rozumie pojęcia "rozwój społeczny", "jakość edukacji" oraz zna i rozumie różnice wynikające ze stosowania różnych wskaźników ich pomiaru. Student omawia historię edukacji formalnej w Afryce subsaharyjskiej, ze wskazaniem przyczyn i skutków kolonialnej polityki językowej oraz znaczenie misji chrześcijańskich z zakresie rozwoju edukacji. Ponadto charakteryzuje stan współczesnej oświaty oraz wskazuje przyczyny niskiej jakości kształcenia w regionie Afryki subsaharyjskiej. - umiejętności - student interpretuje dane z raportów mierzących jakość edukacji i poziom rozwoju, przedstawia przyczyny niskiej jakości edukacji oraz niskiego poziomu rozwoju krajów Afryki subsaharyjskiej; Porównuje różne ujęcia rozwoju oraz jakości edukacji. - kompetencje - student potrafi prowadzić dyskusję podejmującą kwestię rozwoju i edukacji w regionie Afryki subsaharyjskiej, zachowuje otwartość na poznawanie i próbę zrozumienia problemów krajów rozwijających się |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) efekt kształcenia - wiedza: - na ocenę ndst. student nie potrafi wyjaśnić pojęć "rozwój społeczny", 'jakość edukacji", "Globalna Północ- Globalne Południe", nie potrafi wymienić najważniejszych konsekwencji polityki kolonialnej oraz działalności misji chrześcijańskich w zakresie edukacji; - na ocenę dst. student potrafi wyjaśnić pojęcia "rozwój społeczny", 'jakość edukacji", "Globalna Północ- Globalne Południe", potrafi wymienić najważniejsze konsekwencje polityki kolonialnej oraz działalności misji chrześcijańskich w zakresie edukacji; - na ocenę db. student potrafi wyjaśnić pojęcia "rozwój społeczny", 'jakość edukacji", "Globalna Północ- Globalne Południe", potrafi wymienić i omówić najważniejsze konsekwencje polityki kolonialnej oraz działalności misji chrześcijańskich w zakresie edukacji, charakteryzuje stan edukacji w Afryce subsaharyjskiej; - na ocenę bdb student potrafi wyjaśnić pojęcia "rozwój społeczny", 'jakość edukacji", "Globalna Północ- Globalne Południe", potrafi wymienić i omówić najważniejsze konsekwencje polityki kolonialnej oraz działalności misji chrześcijańskich w zakresie edukacji, charakteryzuje współczesny stan edukacji w Afryce subsaharyjskiej oraz wskazuje i omawia główne przyczyny niskiej jakości kształcenia w tym regionie; efekt kształcenia umiejętności: - na ocenę ndst. student nie potrafi ze zrozumieniem czytać tekstów podejmujących problematykę edukacji w regionie Afryki subsaharyjskiej; - na ocenę dst. student ze zrozumieniem czyta teksty podejmujące problematykę edukacji w regionie Afryki subsaharyjskiej; - na ocenę db student ze zrozumieniem czyta teksty podejmujące problematykę edukacji w regionie Afryki subsaharyjskiej i potrafi porównać różne ujęcia rozwoju oraz jakości edukacji; - na ocenę bdb student ze zrozumieniem czyta teksty podejmujące problematykę edukacji w regionie Afryki subsaharyjskiej i potrafi porównać różne ujęcia rozwoju oraz jakości edukacji, podejmuje próbę własnej oceny współczesnego stanu edukacji w Afryce subsaharyjskiej; Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie: - oceny uzyskanej z pisemnego egzaminu końcowego; - oceny przygotowanego i omówionego przez studenta w trakcie zajęć wybranego artykułu z podanej przez prowadzącego listy tekstów; - obecności i aktywności na zajęciach; |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH WYK_MON
FR |
Type of class: |
Monographic lecture, 30 hours
|
|
Coordinators: | Kinga Lendzion | |
Group instructors: | Kinga Lendzion | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
examination
Monographic lecture - examination |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) opis ECTS: - udział w wykładzie - 30 h; - przygotowanie do egzaminu - 25 h; - samodzielna analiza materiałów źródłowych - 15 h - opracowanie i przedstawienie na zajęciach wybranego tekstu - 20 h 1 ECTS - 30 h 3 ECTS - 90 h |
|
Type of subject: | optional with unlimited choices |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH WYK_MON
FR |
Type of class: |
Monographic lecture, 30 hours, 10 places
|
|
Coordinators: | Kinga Lendzion | |
Group instructors: | Kinga Lendzion | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
examination
Monographic lecture - examination |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) udział w wykładzie - 30 godz. opracowanie wybranego artykułu - 20 godz. samodzielna analiza materiałów źródłowego - 15 godz. przygotowanie do egzaminu - 20 godz. konsultacje - 5 godz. Suma godzin 90 = 3 ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.