Local community leader
General data
Course ID: | WSE-PS-LSL |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(9998) Sustainable development
|
Course title: | Local community leader |
Name in Polish: | Lider społeczności lokalnej |
Organizational unit: | Faculty of Social and Economic Sciences |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | sociology |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Brak wymagań wstępnych. |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z pojęciem i rolą lidera społeczności lokalnej, zarówno wiejskiej, jak i miejskiej. |
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z pojęciem i rolą lidera społeczności lokalnej. Omówione zostaną: sposoby rozumienia i definicje społeczności lokalnej, sposoby rozumienia i definicja lidera społeczności lokalnej, metody identyfikacji i charakterystyki liderów w społecznościach lokalnych - wiejskich i miejskich, rola współczesnych liderów społecznych, rola liderów w społecznościach wiejskich i w społecznościach miejskich, relacje między samorządem terytorialnym a liderami społeczności lokalnych, procesy partycypacji obywatelskiej. Zapoznanie studentów z tą problematyką odbywa się poprzez studium tekstów, dyskusję oraz przygotowanie pracy zaliczeniowej - wywiadu z wybranym liderem społeczności lokalnej (prezentacja). |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Efekty uczenia się w zakresie wiedzy: 1. Posiada wiedzę o społecznościach lokalnych - wiejskich i miejskich - jako jednych z głównych środowisk życia człowieka, a także o ich strukturze, dynamice i warunkach optymalnego rozwoju, w tym wyłanianiu się w nich liderów społecznych. (PS1_W07) 2. Zna typowe instytucje społeczne występujące w społecznościach lokalnych (kulturowe, polityczne, prawne i ekonomiczne); wyróżnia ich podstawowe elementy, a szczególnie rolę lidera społecznego. (PS1_W03) Efekty uczenia się w zakresie umiejętności: 1. Potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów socjalnych w społecznościach lokalnych, prognozować ich rozwiązywanie i przewidywać skutki planowanych działań; potrafi wskazać lokalnego lidera społecznego i nawiązać z nim kontakt. (PS1_U10) 2. Posiada umiejętności potrzebne w animowaniu procesu rozwoju osób i środowisk w społeczności lokalnej, wspieraniu ich samodzielności; potrafi współpracować z liderem społeczności lokalnej lub/i wejść w rolę lidera społecznego. (PS1_U12) Efekty uczenia się w zakresie kompetencji: 1. Uznaje i szanuje różnice punktów widzenia w społecznościach lokalnych, także wśród liderów, determinowane odmiennym położeniem kulturowym i społecznym. (PS1_K06) Opis ECTS studenta: udział w konwersatorium - 30 g. przygotowanie do konwersatorium - 30 g. przygotowanie pracy zaliczeniowej - 15 g. Suma godz. - 75 g. Liczba ECTS - 75 g./30 g. (25 g.) = 3 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę bardzo dobry: 1. Student posiada bardzo dobrą wiedzę o wiejskich i miejskich społecznościach lokalnych jako jednych z głównych środowisk życia człowieka, zwłaszcza o ich strukturze, dynamice i warunkach optymalnego rozwoju, w tym ich roli w wyłanianiu się w nich liderów społecznych. 2. Student bardzo dobrze zna typowe instytucje społeczne występujące w społecznościach lokalnych (kulturowe, polityczne, prawne i ekonomiczne), wyróżnia ich podstawowe elementy, a zwłaszcza rolę lidera społecznego. 3. Student bardzo dobrze potrafi wskazać rozwiązania konkretnych problemów socjalnych w społecznościach lokalnych, także przy udziale lokalnego lidera społecznego. 4. Posiada bardzo dobre umiejętności do animowania osób i środowisk w społeczności lokalnej, wspierania ich samodzielności; potrafi współpracować z liderem społeczności lokalnej. 5. Student bardzo dobrze rozumie uwarunkowania kulturowo-społeczne odmiennych punktów widzenia w społecznościach lokalnych, także wśród liderów, i uznaje te różnice. Na ocenę dobry: 1. Student posiada dobrą wiedzę o wiejskich i miejskich społecznościach lokalnych jako jednych z głównych środowisk życia człowieka, zwłaszcza o ich strukturze, dynamice i warunkach optymalnego rozwoju, w tym ich roli w wyłanianiu się w nich liderów społecznych. 2. Student dobrze zna typowe instytucje społeczne występujące w społecznościach lokalnych (kulturowe, polityczne, prawne i ekonomiczne), wyróżnia ich podstawowe elementy, a zwłaszcza rolę lidera społecznego. 3. Student potrafi dobrze wskazać rozwiązania konkretnych problemów socjalnych w społecznościach lokalnych, także przy udziale lokalnego lidera społecznego. 4. Posiada dobre umiejętności do animowania osób i środowisk w społeczności lokalnej, wspierania ich samodzielności; potrafi współpracować z liderem społeczności lokalnej. 5. Student dobrze rozumie uwarunkowania kulturowo-społeczne odmiennych punktów widzenia w społecznościach lokalnych, także wśród liderów, i uznaje te różnice. Na ocenę dostateczny: 1. Student posiada wystarczającą wiedzę o wiejskich i miejskich społecznościach lokalnych jako jednych z głównych środowisk życia człowieka, zwłaszcza o ich strukturze, dynamice i warunkach optymalnego rozwoju, w tym ich roli w wyłanianiu się w nich liderów społecznych. 2. Student w sposób wystarczający zna typowe instytucje społeczne występujące w społecznościach lokalnych (kulturowe, polityczne, prawne i ekonomiczne), dość dobrze wyróżnia ich podstawowe elementy, a zwłaszcza rolę lidera społecznego. 3. Student dość dobrze potrafi wskazać rozwiązania konkretnych problemów socjalnych w społecznościach lokalnych, także przy udziale lokalnego lidera społecznego. 4. Posiada wystarczające umiejętności do animowania osób i środowisk w społeczności lokalnej, wspierania ich samodzielności; potrafi dość dobrze współpracować z liderem społeczności lokalnej. 5. Student wystarczająco rozumie uwarunkowania kulturowo-społeczne odmiennych punktów widzenia w społecznościach lokalnych, także wśród liderów, i uznaje te różnice. Na ocenę niedostateczny: 1. Student nie ma wystarczającej wiedzy o wiejskich i miejskich społecznościach lokalnych jako jednych z głównych środowisk życia człowieka, ani o ich strukturze, dynamice i warunkach optymalnego rozwoju, ani o ich roli w wyłanianiu się w nich liderów społecznych. 2. Student nie zna typowych instytucji społecznych występujących w społecznościach lokalnych (kulturowych, politycznych, prawnych i ekonomicznych), ani nie wyróżnia ich podstawowych elementów, a zwłaszcza roli lidera społecznego. 3. Student nie potrafi wskazać sposobów rozwiązań konkretnych problemów socjalnych w społecznościach lokalnych. 4. Nie posiada wystarczających umiejętności do animowania osób i środowisk w społeczności lokalnej, wspierania ich samodzielności; nie potrafi współpracować z liderem społeczności lokalnej. 5. Student nie rozumie kulturowo-społecznych uwarunkowań odmiennych punktów widzenia w społecznościach lokalnych i nie uznaje tych różnic. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH KON
FR |
Type of class: |
Conversatorium, 30 hours, 32 places
|
|
Coordinators: | Agnieszka Wołk | |
Group instructors: | Agnieszka Wołk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Opis ECTS studenta: udział w konwersatorium - 30 g. przygotowanie do konwersatorium - 30 g. przygotowanie pracy zaliczeniowej - 15 g. Suma godz. - 75 g. (w tym 30 g. w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem) Liczba ECTS - 75 g./30 g. (25 g.) = 3 |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH KON
FR |
Type of class: |
Conversatorium, 30 hours, 6 places
|
|
Coordinators: | Agnieszka Wołk | |
Group instructors: | Agnieszka Wołk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Opis ECTS studenta: udział w konwersatorium - 30 g. przygotowanie do konwersatorium - 30 g. przygotowanie pracy zaliczeniowej - 15 g. Suma godz. - 75 g. ( w tym 30 g. w bezpośrednim kontakcie z wykładowcą) Liczba ECTS - 75 g./30 g. (25 g.) = 3 |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH KON
FR |
Type of class: |
Conversatorium, 30 hours, 5 places
|
|
Coordinators: | Agnieszka Wołk | |
Group instructors: | Agnieszka Wołk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.