Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Qualitative methods in marketing research

General data

Course ID: WSE-SO-MJwBM
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Qualitative methods in marketing research
Name in Polish: Metody jakościowe w badaniach marketingowych
Organizational unit: Faculty of Social and Economic Sciences
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

sociology

Subject level:

intermediate

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) Znajomość metod i technik badań społecznych.

Short description: (in Polish)

Konwersatorium obejmuje zagadnienia z zakresu jakościowych badań marketingowych. Wiedza zdobyta w trakcie zajęć umożliwia studentom sprawne konstruowanie schematów badań marketingowych, scenariuszy wywiadów oraz pozwala prawidłowo analizować i interpretować wyniki badań

Full description: (in Polish)

Konwersatorium obejmuje omówienie następujących zagadnień:

1. Istota i rodzaje badań marketingowych

2. Porównanie metod jakościowych i ilościowych w badaniach marketingowych

3. Ewolucja w rozumieniu konsumenta, utajone postawy konsumenckie

4. Fazy procesu badawczego

5. Planowanie schematu badania

6. Techniki projekcyjne

7. Konstruowanie scenariusza wywiadu, prowadzenie wywiadu

8. Analiza i interpretacja wyników

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010

Nikodemska-Wołowik A., Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa 1999

Mazurek-Łopacińska K., Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016

Literatura uzupełniająca:

Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001

Maison D., Utajone postawy konsumenckie. Analiza możliwości wykorzystania metody IAT, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004

Stasiuk K., Maison D., Psychologia konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

zna w sposób pogłębiony rodzaje badań marketingowych, zasady planowania oraz metody prowadzenia jakościowych badań marketingowych

zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności przemysłowej, prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej

Umiejętności:

potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do praktycznego zastosowania wybranych metod badań marketingowych oraz formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz

posiada umiejętność rozumienia i analizowania postaw konsumenckich, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych postaw w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej

posiada pogłębioną umiejętność przygotowania narzędzi badawczych w języku polskim

potrafi współdziałać i pracować w grupie, na przykład konstruując narzędzie badawcze lub wcielając się w role badacza i respondenta

Kompetencje społeczne:

umie uczestniczyć w procesie planowania badań marketingowych, procesie zlecania badań podmiotom zewnętrznym

potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy z uwzględnieniem kwestii etycznych w badaniach marketingowych

ECTS:

uczestnictwo w konwersatorium - 30

przygotowanie do zajęć (część teoretyczna) - 25

konsultacje - 5

przygotowywanie oraz prezentacja zadań/ćwiczeń (część praktyczna) - 30

Razem: 90 pkt/30=3 pkt ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Wiedza:

Na ocenę 2 (ndst) student nie zna w sposób pogłębiony rodzajów badań marketingowych, zasad planowania oraz metod prowadzenia jakościowych badań marketingowych; nie zna i nie rozumie podstawowych pojęć z zakresu ochrony własności przemysłowej, prawa autorskiego oraz konieczności zarządzania zasobami własności intelektualnej

Na ocenę 3 (dst) student dostatecznie zna w sposób pogłębiony rodzaje badań marketingowych, zasady planowania oraz metody prowadzenia jakościowych badań marketingowych; dostatecznie zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności przemysłowej, prawa autorskiego oraz konieczności zarządzania zasobami własności intelektualnej

Na ocenę 4(db) student dobrze zna w sposób pogłębiony rodzaje badań marketingowych, zasady planowania oraz metody prowadzenia jakościowych badań marketingowych; dobrze zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności przemysłowej, prawa autorskiego oraz konieczności zarządzania zasobami własności intelektualnej

Na ocenę 5(bdb) student bardzo dobrze zna w sposób pogłębiony rodzaje badań marketingowych, zasady planowania oraz metody prowadzenia jakościowych badań marketingowych; bardzo dobrze zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności przemysłowej, prawa autorskiego oraz konieczności zarządzania zasobami własności intelektualnej

Umiejętności:

Na ocenę 2 (ndst) student nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej do praktycznego zastosowania wybranych metod badań marketingowych oraz formułować własnych opinii i dobierać krytycznie danych i metod analiz; nie posiada umiejętności rozumienia i analizowania postaw konsumenckich, rozszerzonej o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych postaw w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej; nie posiada pogłębionej umiejętności przygotowania narzędzi badawczych w języku polskim; nie potrafi współdziałać i pracować w grupie, na przykład konstruując narzędzie badawcze lub wcielając się w role badacza i respondenta

Na ocenę 3 (dst) student dostatecznie potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do praktycznego zastosowania wybranych metod badań marketingowych oraz formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz; posiada dostateczne umiejętności rozumienia i analizowania postaw konsumenckich, rozszerzone o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych postaw w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej; posiada dostatecznie pogłębione umiejętności przygotowania narzędzi badawczych w języku polskim; potrafi dostatecznie współdziałać i pracować w grupie, na przykład konstruując narzędzie badawcze lub wcielając się w role badacza i respondenta

Na ocenę 4 (db) student dobrze potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do praktycznego zastosowania wybranych metod badań marketingowych oraz formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz; posiada dobre umiejętności rozumienia i analizowania postaw konsumenckich, rozszerzone o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych postaw w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej; posiada dobrze pogłębione umiejętności przygotowania narzędzi badawczych w języku polskim; potrafi dobrze współdziałać i pracować w grupie, na przykład konstruując narzędzie badawcze lub wcielając się w role badacza i respondenta

Na ocenę 5 (bdb) student bardzo dobrze potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do praktycznego zastosowania wybranych metod badań marketingowych oraz formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz; posiada bardzo dobre umiejętności rozumienia i analizowania postaw konsumenckich, rozszerzone o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych postaw w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej; posiada bardzo dobrze pogłębione umiejętności przygotowania narzędzi badawczych w języku polskim; potrafi bardzo dobrze współdziałać i pracować w grupie, na przykład konstruując narzędzie badawcze lub wcielając się w role badacza i respondenta

Kompetencje społeczne:

Na ocenę 2 (ndst) student nie potrafi uczestniczyć w procesie planowania badań marketingowych, procesie zlecania badań podmiotom zewnętrznym oraz nie potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy z uwzględnieniem kwestii etycznych w badaniach marketingowych

Na ocenę 3 (dst) student potrafi na poziomie dostatecznym uczestniczyć w procesie planowania badań marketingowych, procesie zlecania badań podmiotom zewnętrznym oraz potrafi na poziomie dostatecznym myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy z uwzględnieniem kwestii etycznych w badaniach marketingowych

Na ocenę 4 (db) student potrafi na poziomie dobrym uczestniczyć w procesie planowania badań marketingowych, procesie zlecania badań podmiotom zewnętrznym oraz potrafi na poziomie dobrym myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy z uwzględnieniem kwestii etycznych w badaniach marketingowych

Na ocenę 5 (bdb) student potrafi na poziomie bardzo dobrym uczestniczyć w procesie planowania badań marketingowych, procesie zlecania badań podmiotom zewnętrznym oraz potrafi na poziomie bardzo dobrym myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy z uwzględnieniem kwestii etycznych w badaniach marketingowych

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 30 hours, 13 places more information
Coordinators: Agata Rozalska
Group instructors: Agata Rozalska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 30 hours, 8 places more information
Coordinators: Agata Rozalska
Group instructors: Agata Rozalska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 30 hours, 10 places more information
Coordinators: Agata Rozalska
Group instructors: Agata Rozalska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)