Consumption and anti-consumption, fashion and slow fashion
General data
Course ID: | WSE-SO-ZR-KiA |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(9998) Sustainable development
|
Course title: | Consumption and anti-consumption, fashion and slow fashion |
Name in Polish: | Konsumpcja i antykonsumpcja, moda i slow fashion (ZR-12) |
Organizational unit: | Faculty of Social and Economic Sciences |
Course groups: |
(in Polish) Gr przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk humanistycznych (I stopień i jednolite magisterskie) (in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk humanistycznych (studia II stopnia) (in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia I st. i JM) (in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk społecznych (I stopień i jednolite magisterskie) |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | (unknown) |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | sociology |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) brak |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia dotyczą 12. Celu Zrównoważonego Rozwoju - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja. Na zajęciach podjęte będą zagadnienia z perspektywy socjologicznej – zagadnienia związane ze zjawiskiem konsumpcji, nadmiernej konsumpcji, antykonsumpcji, mody i mody etycznej. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia dotyczą 12. Celu Zrównoważonego Rozwoju - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja. Na zajęciach podjęte będą zagadnienia z perspektywy socjologicznej – zagadnienia związane ze zjawiskiem konsumpcji, nadmiernej konsumpcji, antykonsumpcji, mody i mody etycznej. Wyjaśniona zostanie istota konsumpcji, jej geneza w perspektywie teorii socjologicznej (m.in. Teredy, C. Campbell, A. Apaduraia). Studenci dowiedzą się jakie są konsekwencje społeczne hiperkonsumpcji. Zapoznają się z nurtami dekonsumpcyjnymi i antykonsumpcyjnymi, które częściowo wiążą się z koncepcją zrównoważonego rozwoju. Studenci dowiedzą się czym jest moda w ujęciu socjologicznym, jakie są jej podstawowe koncepcje i dlaczego jest ona ściśle związana z konsumpcją i współtworzy kulturę konsumpcji (szczególnie moda typu fast). Następnie studenci dowiedzą się jakie są współczesne sposoby na dekonsumpcję i antykonsumpcję w zakresie mody – poznają definicję mody etycznej, cyrkularnej, slow fashion. |
Bibliography: |
(in Polish) A. Perchla-Włosik, Moda a społeczeństwo konsumpcyjne, Wrosław 2019. F. Bylok, Meandry konsumpcji we współczesnym społeczeństwie: konsumpcjonizm versus dekonsumpcja, "Annales : etyka w życiu gospodarczym" 2015, nr 1, 55-69. K., Zajączkowska, Odpowiedzialna moda. Guilt-free przewodnik po slow fashion, Kraków 2022. M. Szymor, Slow fashion, 2023. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Posttest, prezentacja zadania na zajęciach, prezentacja .pptx z pracy na zjaęciach ćwiczeniowych Na ocenę 2: student nie wie, co to jest konsumpcja, dekonsumpcja, moda, moda etyczna i nie wie czym się charakteryzują te zjawiska; nie umie przygotować i zaprezentować zadanej pracy na ćwiczeniach na temat wybranych zjawisk występujących w ramach konsumpcji/dekonsumpcji/mody/mody etycznej. Na ocenę 3, 3,5: student wie w stopniu podstawowym, co to jest konsumpcja, dekonsumpcja, moda, moda etyczna i w stopniu podstawowym wie czym się charakteryzują te zjawiska; umie w stopniu podstawowym przygotować i zaprezentować zadanej pracy na ćwiczeniach na temat wybranych zjawisk występujących w ramach konsumpcji/dekonsumpcji/mody/mody etycznej. Na ocenę 4, 4,5: student wie w stopniu dobrym, co to jest konsumpcja, dekonsumpcja, moda, moda etyczna i w stopniu podstawowym wie czym się charakteryzują te zjawiska; umie w stopniu dobrym przygotować i zaprezentować zadanej pracy na ćwiczeniach na temat wybranych zjawisk występujących w ramach konsumpcji/dekonsumpcji/mody/mody etycznej. Na ocenę 5: student wie w stopniu bardzo dobrym, co to jest konsumpcja, dekonsumpcja, moda, moda etyczna i w stopniu podstawowym wie czym się charakteryzują te zjawiska; umie w stopniu bardzo dobrym przygotować i zaprezentować zadanej pracy na ćwiczeniach na temat wybranych zjawisk występujących w ramach konsumpcji/dekonsumpcji/mody/mody etycznej. |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W WYK_MON
TH FR |
Type of class: |
Monographic lecture, 15 hours, 30 places
|
|
Coordinators: | Katarzyna Uklańska | |
Group instructors: | Katarzyna Uklańska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Monographic lecture - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Praca w bezpośrednim kontakcie z pracownikiem dydaktyczno-badawczym: prezentacja zadanego ćwiczenia (1x), przygotowywanie prezentacji na każde zajęcia ćwiczeniowe i przesłanie do (3x) Praca studenta: Przygotowanie do posttestu, przygotowanie do zajęć, czytanie literatury Wiedza: student wie co to jest konsumpcja, dekonsumpcja, moda, slow fashion i wie czym się charakteryzują oraz jakie są ich społeczne konsekwencje. Umiejętności: student posiada umiejętności zidentyfikowania konsumpcja, dekonsumpcja, moda, slow fashion i zastosować sposoby ograniczenia konsumpcji. |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) PO/H1 - obszar nauk humanistycznych - I stopień/JM |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.