Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Evaluation and audit

General data

Course ID: WSE-ZP-EA
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Evaluation and audit
Name in Polish: Ewaluacja i audyt
Organizational unit: Faculty of Social and Economic Sciences
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

sociology

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) brak

Short description: (in Polish)

Wprowadzenie w zagadnienie różnic między ewaluacją i audytem – przedstawienie różnic i uwarunkowań oraz konsekwencji z nich wynikających. Przedmiot ma pokazać te różnice uwzględniając szczegółowo metodologię stosowaną w ewaluacji (badania jakościowe i ilościowe, triangulacja w ewaluacji) oraz prawne aspekty audytu jako narzędzia obowiązkowo stosowanego w instytucjach publicznych.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest poszerzenie wiedzy z zakresu ewaluacji i audytu jako narzędzi weryfikowania skuteczności projektów; nabycie umiejętności rozróżniania obu narzędzi i określenia ich specyfiki; nabycie kompetencji w zakresie planowego i przedsiębiorczego myślenia oraz działania, które to wymaga posadowienia projektu w szerszym kontekście społecznym (prawnym, finansowym, kulturowym, politycznym).

Projekt jako rodzaj „eksperymentu” podlega kontroli na wszystkich etapach swego trwania – do tego służą m.in. ewaluacja i audyt. Na zajęciach ewaluacja i audyt zostaną przedstawione jako ważne i nieodłączne elementy działalności projektowej, jako narzędzia, które są wykorzystywane do sprawdzania efektywności projektów. Oba narzędzia stanowią ważną część nowego modelu zarządzania (New Public Management) i jako takie będą również prezentowane na zajęciach. Student zostanie wprowadzony i posiądzie umiejętność określania czy charakteryzuje się działalność projektowa, z czego wynika i jakie są jest jej związek z ewaluacją i audytem. Będzie umiał planować, przewidywać skutki działań i działać przedsiębiorczo.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

ZP1_W06, ZP1_W13: Ma pogłębioną wiedzę na temat narzędzi weryfikacji efektów interwencji publicznych - ewaluacji i audytu, w tym badań ewaluacyjnych i procedur audytu; rozumie ich miejsce w obrębie polityk publicznych i sektora publicznego; wie jakie są różnice pomiędzy tymi narzędziami weryfikacji efektów interwencji publicznych, wie jak je rozróżnić biorąc pod uwagę ich przedmiot, zakres, metody, cel oraz efekty.

ZP1_W08: Zna podstawy prawne audytu wewnętrznego; zna jego genezę i ewolucję w systemie polskiego prawa, a także wskazać jego cechy określone w ustawie o finansach publicznych. Zna podstawy prawne ewaluacji w instytucjach publicznych. Wie jaka jest rola ewaluacji i audytu w Nowym Modelu Zarządzania.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Test pisemny zakresu materiału na zajęciach, praca z materiałem źródłowym na Moodle, obecność na zajęciach.

Na ocenę 2: student nie wie jaka jest różnica między ewaluacją i audytem, nie umie okreliślic ich metod, przedmiotu, celu i zakresu oraz efektów; nie posiada umiejętności wykorzystywania wiedzy teoretycznej dotyczącej zasad stosowania ewaluacji i audytu; nie wie jakie są standardy audytu wewnętrznego i dla ewaluacji; nie wie do czego służy ewaluacja i audyt i jaki jest ich związek z działalnością projektową; nie umie określić źródeł prawnych audytu i powiązać go nowym modelem zarządzania; nie ma kompetencji w zakresie tworzenia projektów i nie umie określić jaki jest związek uwarunkowań społecznych z projektem

Na ocenę 3, 3,5: student posiada jedynie podstawową wiedzę i umiejętność wskazania różnic między ewaluacją i audytem i określenia ich metod, przedmiotu, cel i zakresu oraz efektów, ma dostateczną wiedzę teoretyczną dotycząca zasad stosowania ewaluacji i audytu i umie ją zastosować w stopniu dostatecznym; wie na poziomie podstawowym jakie są standardy audytu wewnętrznego i ewaluacji; w znikomym stopniu wie do czego wykorzystuje się ewaluację i audyt i co mają one wspólnego z działalnością projektową; umie określić źródła prawne audytu, ale nie wie jaki jest związek z nowym modelem zarządzania; ma podstawowe kompetencje w zakresie tworzenia projektów, ale nie umie określić jaki jest związek uwarunkowań społecznych z projektem

Na ocenę 4, 4,5: student posiada dobrą umiejętność wykorzystywania wiedzy teoretycznej dotyczącej zasad stosowania ewaluacji i audytu. Dobrze formułuje różnice pomiędzy tymi narzędziami weryfikacji efektów interwencji publicznych; potrafi określić rolę audytu jako elementu Nowego Modelu Zarządzania. Potrafi łączyć poszczególne elementy teoretyczne z praktycznymi i wyciągać wnioski; dobrze orientuje się w standardach audytu wewnętrznego i ewaluacji; umie określić cel ewaluacji i audyt w kontekście działalności projektowej; umie dobrze wskazać źródła prawne audytu i wyjaśnić jaki jest związek z nowym modelem zarządzania; wie jak wykorzystać wiedzę do przygotowania i udziału projektach uwzględniając szereg uwarunkowań społecznych .

Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą umiejętność wykorzystywania wiedzy teoretycznej dotyczącej zasad stosowania ewaluacji i audytu. Bardzo dobrze formułuje różnice pomiędzy tymi narzędziami weryfikacji efektów interwencji publicznych; potrafi określić rolę audytu jako elementu Nowego Modelu Zarządzania i powiedzieć jakie jest jego zastosowanie, potrafi określić bardzo dobrze jego prawne usytuowanie i wskazać jego cechy ustawowe. Potrafi łączyć poszczególne elementy teoretyczne z praktycznymi i wyciągać wnioski i nie popełnia błędów w zleconych zadaniach. Bardzo bobrze wie i umie wykorzystać informacje na temat ewaluacji i audytu do działalności projektowej, wie na czym polega praca zespołowa w ramach projektu. Wie jak działać w sposób przedsiębiorczy, uwzględniając cel, terminy, warunki kapitał finansowy, materialny i osobowy.

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Katarzyna Uklańska
Group instructors: Katarzyna Uklańska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Lectures - examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) ECTS:


Udział w zajęciach – 30 h (1ects)


Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 20 h


przygotowanie do egzaminu - 20


SUMA GODZIN ok. 75:25 = 3

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)