Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Composition of scientific work in the social sciences

General data

Course ID: WSE-ZP-KPNNS
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Composition of scientific work in the social sciences
Name in Polish: Kompozycja pracy naukowej w naukach społecznych
Organizational unit: Faculty of Social and Economic Sciences
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

management and quality sciences

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

ZP1_U02,

ZP1_U08

ZP1_KO5

Preliminary Requirements:

(in Polish) Brak

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest nauczenie studentów zasad komponowania i redagowania tekstu naukowego, stosowanych w procesie tworzenia pisemnej pracy dypomowej w zakresie nauk społecznych.

W szczególności studenci podczas prowadzonych zajęć:

- zdobędą wiedzę nt. wybranych metod i technik badawczych,

- poznają strukturę pracy dyplomowej (licencjackiej) i nauczą się ją tworzyć,

- będą rozwijać umiejętności poprawnego komponowania tekstu naukowego,

- poznają zasady i możliwości korzystania z różnego rodzaju źródeł w pracach naukowych (dokumentów prawnych, danych statystycznych, danych ekonomicznych), w tym specyfiki źródeł internetowych,

- nauczą się redagowania pracy dyplomowej (licencjackiej).

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest nauczenie studentów zasad komponowania i redagowania tekstu naukowego, stosowanych w procesie tworzenia pisemnej pracy dyplomowej, przygotowywanej w zakresie nauk społecznych, w szczególności na gruncie zarządzania publicznego.

Studenci podczas prowadzonych zajęć:

- zdobędą wiedzę nt. wybranych metod i technik badawczych, stosowanych najczęściej w procesie tworzenia pracy dyplomowej (licencjackiej),

- poznają strukturę pracy dyplomowej (licencjackiej) i nauczą się ją tworzyć,

- będą rozwijać umiejętność poprawnego komponowania tekstu naukowego,

- poznają zasady i możliwości korzystania z różnego rodzaju źródeł w pracach naukowych (dokumentów prawnych, danych statystycznych, danych ekonomicznych), w tym specyfiki źródeł internetowych,

- nauczą się redagowania pracy dyplomowej (licencjackiej) od strony formalnej.

Bibliography: (in Polish)

Lektura podstawowa:

1. Stachowiak Z., Metodyka i metodologia pisania prac kwalifikacyjnych: (licencjackich, magisterskich i podyplomowych), Warszawa 2001.

2. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, 1999.

3. Urban S., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2010.

4. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2014-2015.

Literatura uzupełniająca:

1. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2007.

2. Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001.

3. Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995.

4. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 1996.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

W efekcie zajęć student/tka zna podstawowe zasady pracy nad tekstem naukowym stosowane w nauce o polityce i administracji w zakresie studiów nad zarządzaniem publicznym.

W szczególności potrafi dokonać wyboru tematu pracy dyplomowej, ustalić jej tytuł, przygotować jej strukturę, określić jej cele, pytania badawcze, ograniczniki czasowe, przestrzenne i przedmiotowe, oraz sporządzić bibliografię pracy (w tym sprawnie korzystać z oficjalnych zasobów dokumentów prawnych czy danych statystycznych i ekonomicznych). Ponadto, student/tka posiada umiejętność redagowania tekstu naukowego, zna zasady cytowania i sporządzania przypisów.

W efekcie zajęć student/ka doskonalą umiejętności planowania i organizacji pracy w zakresie przygotowywania pracy dyplomowej.

OPIS ECTS:

Udział w zajęciach – 15 godz.

Przygotowanie do zajęć- 40 godz.

Liczba ECTS: 55 godz. = 2 ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

W trakcie zajęć stosowane jest ocenianie ciągłe, obejmujące aktywność studentów na zajęciach – każdy student zobowiązany jest do terminowego wykonania prac zleconych podczas zajęć.

Ponadto, w trakcie zajęć sprawdzana jest obecność na zajęciach, która także może mieć wpływ na ocenę końcową (dozwolona jest max. 1 nieusprawiedliwiona nieobecność).

Practical placement: (in Polish)

Nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours more information
Coordinators: Monika Trojanowska-Strzęboszewska, Kinga Wojtas-Jarentowska
Group instructors: Monika Trojanowska-Strzęboszewska, Kinga Wojtas-Jarentowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest nauczenie studentów zasad komponowania i redagowania tekstu naukowego, stosowanych w procesie tworzenia pisemnej pracy dypomowej w zakresie nauk społecznych.

W szczególności studenci podczas prowadzonych zajęć:

- zdobędą wiedzę nt. wybranych metod i technik badawczych,

- poznają strukturę pracy dyplomowej (licencjackiej) i nauczą się ją tworzyć,

- będą rozwijać umiejętności poprawnego komponowania tekstu naukowego,

- poznają zasady i możliwości korzystania z różnego rodzaju źródeł w pracach naukowych (dokumentów prawnych, danych statystycznych, danych ekonomicznych), w tym specyfiki źródeł internetowych,

- nauczą się redagowania pracy dyplomowej (licencjackiej).

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest nauczenie studentów zasad komponowania i redagowania tekstu naukowego, stosowanych w procesie tworzenia pisemnej pracy dyplomowej, przygotowywanej w zakresie nauk społecznych, w szczególności na gruncie zarządzania publicznego.

Studenci podczas prowadzonych zajęć:

- zdobędą wiedzę nt. wybranych metod i technik badawczych, stosowanych najczęściej w procesie tworzenia pracy dyplomowej (licencjackiej),

- poznają strukturę pracy dyplomowej (licencjackiej) i nauczą się ją tworzyć,

- będą rozwijać umiejętność poprawnego komponowania tekstu naukowego,

- poznają zasady i możliwości korzystania z różnego rodzaju źródeł w pracach naukowych (dokumentów prawnych, danych statystycznych, danych ekonomicznych), w tym specyfiki źródeł internetowych,

- nauczą się redagowania pracy dyplomowej (licencjackiej) od strony formalnej.

Bibliography: (in Polish)

Lektura podstawowa:

1. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2007.

2. Stachowiak Z., Metodyka i metodologia pisania prac kwalifikacyjnych: (licencjackich, magisterskich i podyplomowych), Warszawa 2001.

3 Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, 1999.

4. Urban S., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2010.

5. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2014-2016.

Lektura uzupełniająca:

1. Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001.

2. Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995.

3. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 1996.

Wymagania wstępne: (in Polish)

Brak

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours more information
Coordinators: Karolina Dłuska
Group instructors: Karolina Dłuska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest nauczenie studentów zasad komponowania i redagowania tekstu naukowego, stosowanych w procesie tworzenia pisemnej pracy dyplomowej w zakresie nauk społecznych, w szczególności zarządzania publicznego.

Studenci podczas prowadzonych zajęć:

- zdobędą wiedzę nt. wybranych metod i technik badawczych, stosowanych najczęściej w procesie tworzenia pracy dyplomowej (licencjackiej),

- poznają strukturę pracy dyplomowej (licencjackiej) i nauczą się ją tworzyć,

- będą rozwijać umiejętności poprawnego komponowania tekstu naukowego,

- poznają zasady i możliwości korzystania z różnego rodzaju źródeł w pracach naukowych (dokumentów prawnych, danych statystycznych, danych ekonomicznych), w tym specyfiki źródeł internetowych,

- nauczą się redagowania pracy dyplomowej (licencjackiej).

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

1) Stachowiak Z., Metodyka i metodologia pisania prac kwalifikacyjnych: (licencjackich, magisterskich i podyplomowych), Warszawa 2001.

2) Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, 1999.

3) Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2006/Wrocław

2010.

4) Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2014-2015.

Literatura uzupełniająca:

1) Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2007.

2) Frankfort-Nachmias Ch. , Nachmias D. , Metody badawcze w naukach społecznych,

Poznań 2001.

3) Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995.

4) Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 1996.

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours more information
Coordinators: Karolina Dłuska
Group instructors: Karolina Dłuska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) 2 ECTS = 50 godz.

Udział w konwersatorium: 15 godz.

Przygotowanie do pracy pisemnej dot. streszczania tekstu naukowego: 10 godz.

Przygotowanie do kolokwium: 15 godz.

Przygotowanie się do aktywnego udziału w zajęciach: 10 godz.


Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest nauczenie studentów zasad komponowania i redagowania tekstu naukowego, stosowanych w procesie tworzenia pisemnej pracy dyplomowej w zakresie nauk społecznych, w szczególności zarządzania publicznego.

Studenci podczas prowadzonych zajęć:

- zdobędą wiedzę nt. wybranych metod i technik badawczych, stosowanych najczęściej w procesie tworzenia pracy dyplomowej (licencjackiej),

- poznają strukturę pracy dyplomowej (licencjackiej) i nauczą się ją tworzyć,

- będą rozwijać umiejętności poprawnego komponowania tekstu naukowego,

- poznają zasady i możliwości korzystania z różnego rodzaju źródeł w pracach naukowych (dokumentów prawnych, danych statystycznych, danych ekonomicznych), w tym specyfiki źródeł internetowych,

- nauczą się redagowania pracy dyplomowej (licencjackiej).

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

1) Stachowiak Z., Metodyka i metodologia pisania prac kwalifikacyjnych: (licencjackich, magisterskich i podyplomowych), Warszawa 2001.

2) Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, 1999.

3) Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2006/Wrocław

2010.

4) Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2014-2015.

Literatura uzupełniająca:

1) Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2007.

2) Frankfort-Nachmias Ch. , Nachmias D. , Metody badawcze w naukach społecznych,

Poznań 2001.

3) Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995.

4) Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 1996.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)