(in Polish) Rodzina środowiskiem przygotowania do małżeństwa
General data
Course ID: | WSR-NR-1-RPM |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Rodzina środowiskiem przygotowania do małżeństwa |
Organizational unit: | Faculty of Family Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Full description: |
(in Polish) Zagadnienia 1. Znaczenie wychowania w rodzinie dla rozwoju osobowego dziecka 2. Wychowanie personalistyczne wychowaniem chrześcijańskim 3. Współzależność wychowania i rozwoju dziecka 4. Rodzina środowiskiem pełnego rozwoju człowieka 5. Role wychowawcze rodziców 6. Wychowanie religijne w rodzinie 7. Wychowanie do miłości. 8. Rola rodziców w wychowaniu seksualnym młodzieży 9. Wychowanie do odpowiedzialnego rodzicielstwa 10. Wykorzystanie środków masowego przekazu w wychowaniu rodzinnym |
Bibliography: |
(in Polish) Adamczyk S., Przygotowanie do małżeństwa w warunkach Kościoła w Polsce, Sandomierz 2001. Arbaszewski P., Rodzina podmiotem przygotowania do sakramentu małżeństwa, Lublin 2009. Malcher G., Wychowanie do miłości - rodzina szkołą miłości, w: Adamski F. (red.), Wychowanie w rodzinie, Kraków 2010, s. 175-192. Mierzwiński B., Współpraca Kościoła i rodziny w przygotowaniu dzieci i młodzieży do życia w małżeństwie i rodzinie. „Studia nad Rodziną” 1(1998), s. 79-91. Półtawska W., Przygotowanie do małżeństwa, Kraków 1993. Pryba A., Przygotowanie do sakramentalnego małżeństwa, Kazimierz Biskupi 2006. Ryś M., Wychowanie do miłości, w: Adamski F. (red.), Wychowanie osobowe, Kraków 2011, s. 164-181. Sakowicz T., Polskie doświadczenia w przygotowaniu młodych do małżeństwa i życia w rodzinie. „Sprawy Rodziny” 2001, nr 57-58, s. 73-84. Skreczko A. Przygotowanie do życia w rodzinie, w: R. Horodeński, E. Ozorowski (red.), Rodzina.Etyka.Ekonomia, Białystok 2005, s. 87-101. Tomkiewicz A., Nerlo M.. Rodzina podstawowym środowiskiem przygotowania do życia małżeńsko-rodzinnego w świetle publikacji ks. Piotra Poręby. „Studia Warmińskie” 1995, nr 32, s. 215-236. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) 1. Uczestnictwo w zajęciach 2 nieobecności nieusprawiedliwione obniżają ocenę końcową Uczestnictwo aktywne w dyskusji wpływa także na ocenę końcową 2. Opracowanie 3 stronicowego tekstu na obrany temat. Liczy sie dobrze dobrana literatura (5 pozycji, a w tym 3 naukowe, 2 popularnonaukowe np, artykuł w gazecie). Opracowania na nośniku lub wydrukowane będą archiwizowane. 3. Przedstawienie krótkie zagadnienia na zajęciach. Liczy się umiejętność syntezy, atrakcyjna forma przedstawienia (może być prezentacja), postawienie pytania problemowego, przeprowadzenie krótkiej dyskusji i podsumowanie. 4. Kowersatoryjna forma sprawdzenia zadanych na zajęcia treści |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.