Bachelor Seminar
General data
Course ID: | WSR-NR-1-SL1 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Bachelor Seminar |
Name in Polish: | Seminarium licencjackie |
Organizational unit: | Faculty of Family Studies |
Course groups: |
(in Polish) Seminaria licencjackie |
ECTS credit allocation (and other scores): |
6.00
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Brak wymagań wstępnych. |
Short description: |
(in Polish) Seminarium dyplomowe przygotowujące do napisania oraz obrony pracy licencjackiej. Zajęcia są wzmacniane częściowo w formie kontaktu asynchronicznego na platformie Moodle. http://e.uksw.edu.pl/ |
Full description: |
(in Polish) Zakres tematyczny: Podstawy prawne pracy naukowej. Ogólna charakterystyka prac dyplomowych. Praca licencjacka i jej cele. Zasady pisania pracy dyplomowej. Poprawność metodologiczna. Wybór zagadnień badawczych. Opracowanie tematu pracy dyplomowej. Zasady prowadzenia badań literaturowych. Bazy czasopism naukowych. Dobre praktyki cytowań. Analiza struktury i układu pracy dyplomowej. Rodzaje i zasady sporządzania przypisów. Rodzaje i zasady sporządzania odniesień. Rodzaje i zasady sporządzania bibliografii. Konstrukcja założeń pracy badawczej. Zaplanowanie i opracowanie projektu badawczego (m.in. dobór grupy, metoda i technika badawcza, poprawność metodologiczna narzędzia). Realizacja badań właściwych. Opracowanie i analiza otrzymanych wyników. Obrona pracy dyplomowej. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. M. Ozorowski, Przewodnik pisania pracy naukowej, Warszawa 2002 2. J. Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001 3. J. Apanowicz, Metodologia ogólna, Gdynia 2002 4. J.W. Creswell, Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2009 5. Struzik Z., Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019. 6. Szkutnik Z., Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005. Literatura uzupełniająca: 7. J. Bornat, Biographical methods, in: The Sage Handbook of Social Research Methods. Alasuutari, Pertti, eds. L. Bickman, J. Brannen, London 2008 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA EK 1 - Student ma podstawową wiedzę o miejscu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach w szczególności z pedagogiką. EK 2 - Student ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. UMIEJĘTNOŚCI EK 3 - Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT). KOMPETENCJE SPOŁECZNE EK 4 - Student docenia znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania zadań osobistych i zawodowych. PUNKTY ECTS: udział w zajęciach – 1 pkt (30 h) gromadzenie materiałów i literatury przedmiotu – 1 pkt (30 h) przygotowanie do zajęć i prezentacja postępów pracy – 2 pkt (60 h) realizacja badań i pisanie pracy – 2 pkt (60 h)/4 pkt (120) LICZBA ECTS - 6/8 180 godz./30 = 6 pkt ECTS/ 200 godz./30 = 8 pkt ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie seminarium odbywa się na podstawie wyników oceny ciągłej oraz spełnienia warunku/warunków zaliczenia danego semestru seminarium dyplomowego: Warunki zaliczenia danego semestru seminarium dyplomowego: 1. I semestr: a. ustalony z promotorem temat b. zgromadzona podstawowa literatura przedmiotu c. przedstawiony wstępny plan pracy. 2. II semestr: zaprojektowane badania oraz ukończone narzędzie 3. III semestr: gotowa do złożenia praca dyplomowa. Stosowane metody dydaktyczne: Wiedza: wykład informacyjny, praca z tekstem. Umiejętności: analiza tekstów źródłowych, analiza fragmentów pisanych przez studentów prac dyplomowych. Kompetencje społeczne: dyskusja, praca w grupach, studium przypadku. WIEDZA (EK 1-2) Ocena ndst (2) - Student nie ma wiedzy o miejscu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach w szczególności z pedagogiką. Student nie ma elementarnej wiedzy o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. Ocena dst (3) – Student ma elementarną wiedzę o miejscu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach w szczególności z pedagogiką. Student ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. Ocena db (4) – Student ma dobrą wiedzę o miejscu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach w szczególności z pedagogiką. Student ma dobrą wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. Ocena bdb (5) – Student ma zaawansowaną wiedzę o miejscu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach w szczególności z pedagogiką. Student ma zaawansowaną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. UMIEJĘTNOŚCI (EK 3) Ocena ndst (2) - Student nie posiada elementarnych umiejętności badawczych pozwalających na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; nie potrafi formułować wniosków opracować i zaprezentować wyników (z wykorzystaniem ICT). Ocena dst (3) - Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; potrafi sformułować główne wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT). Ocena db (4) - Student posiada dobre umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; potrafi sformułować poprawne i rozbudowane wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT). Ocena bdb (5) - Student posiada bardzo zaawansowane umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; potrafi sformułować wiele rozbudowanych wniosków, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT). KOMPETENCJE SPOŁECZNE (EK 4) Ocena ndst (2) - Student nie docenia znaczenia nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i nie umie odnieść zdobytej wiedzy do projektowania zadań osobistych i zawodowych. Ocena dst (3) - Student docenia w sposób elementarny znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania zadań osobistych i zawodowych. Ocena db (4) - Student docenia w sposób właściwy znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania zadań osobistych i zawodowych. Ocena dst (5) - Student docenia w sposób pełny, kompletny znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania zadań osobistych i zawodowych. |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH SEMLI
FR |
Type of class: |
BA Seminar, 25 hours
|
|
Coordinators: | Justyna Stępkowska | |
Group instructors: | Justyna Stępkowska | |
Course homepage: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3akoH_WVhQ8qTfCuD1KNZpAwp1H_cfUrw6LAXmAA8A56k1%40thread.tacv2/conversations?groupId=750fa80a-931b-4e3e-861f-37bf2bf316df&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
credit
BA Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) PUNKTY ECTS: udział w zajęciach – 1 pkt (30 h) gromadzenie materiałów i literatury przedmiotu – 1 pkt (30 h) przygotowanie do zajęć i prezentacja postępów pracy – 2 pkt (60 h) realizacja badań i pisanie pracy – 2 pkt (60 h) LICZBA ECTS - 6 180 godz./30 = 6 pkt ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Seminarium dyplomowe przygotowujące do napisania oraz obrony pracy licencjackiej. Zajęcia są wzmacniane częściowo w formie kontaktu asynchronicznego na platformie Moodle. http://e.uksw.edu.pl/ |
|
Full description: |
(in Polish) Zakres tematyczny: Podstawy prawne pracy naukowej. Ogólna charakterystyka prac dyplomowych. Praca licencjacka i jej cele. Zasady pisania pracy dyplomowej. Poprawność metodologiczna. Wybór zagadnień badawczych. Opracowanie tematu pracy dyplomowej. (I-IV) Zasady prowadzenia badań literaturowych. Bazy czasopism naukowych. (I-II) Dobre praktyki cytowań. Analiza struktury i układu pracy dyplomowej. Rodzaje i zasady sporządzania przypisów. Rodzaje i zasady sporządzania odniesień. Rodzaje i zasady sporządzania bibliografii. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. M. Ozorowski, Przewodnik pisania pracy naukowej, Warszawa 2002 2. J. Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001 3. J. Apanowicz, Metodologia ogólna, Gdynia 2002 4. J.W. Creswell, Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2009 5. Struzik Z., Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019. 6. Szkutnik Z., Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005. Literatura uzupełniająca: 7. J. Bornat, Biographical methods, in: The Sage Handbook of Social Research Methods. Alasuutari, Pertti, eds. L. Bickman, J. Brannen, London 2008 |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO SEMLI
TU W TH FR |
Type of class: |
BA Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Justyna Stępkowska | |
Group instructors: | Justyna Stępkowska | |
Course homepage: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aE6DqpRUssYZ5lATdha5mozaxjvPanU6lnh48Gb7U8VE1%40thread.tacv2/conversations?groupId=09000e3b-16f6-4ff2-b7c4-52cb58d5ecf3&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
credit
BA Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) PUNKTY ECTS: udział w zajęciach – 1 pkt (30 h) gromadzenie materiałów i literatury przedmiotu – 1 pkt (30 h) przygotowanie do zajęć i prezentacja postępów pracy – 2 pkt (60 h) realizacja badań i pisanie pracy – 2 pkt (60 h) LICZBA ECTS - 6 180 godz./30 = 6 pkt ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Seminarium dyplomowe przygotowujące do napisania oraz obrony pracy licencjackiej. Zajęcia są wzmacniane częściowo w formie kontaktu asynchronicznego na platformie Moodle. http://e.uksw.edu.pl/ |
|
Full description: |
(in Polish) Zakres tematyczny: Zasady pisania pracy dyplomowej. Poprawność metodologiczna. Konstrukcja założeń pracy badawczej.(I) Konstrukcja założeń pracy badawczej.(II) Zaplanowanie i opracowanie projektu badawczego (m.in. dobór grupy, metoda i technika badawcza, poprawność metodologiczna narzędzia).(I-VII) Realizacja badań właściwych.(I-III) |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. M. Ozorowski, Przewodnik pisania pracy naukowej, Warszawa 2002 2. J. Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001 3. J. Apanowicz, Metodologia ogólna, Gdynia 2002 4. J.W. Creswell, Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2009 5. Struzik Z., Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019. 6. Szkutnik Z., Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005. Literatura uzupełniająca: 7. J. Bornat, Biographical methods, in: The Sage Handbook of Social Research Methods. Alasuutari, Pertti, eds. L. Bickman, J. Brannen, London 2008 |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH SEM
FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Justyna Stępkowska | |
Group instructors: | Justyna Stępkowska | |
Course homepage: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aE6DqpRUssYZ5lATdha5mozaxjvPanU6lnh48Gb7U8VE1%40thread.tacv2/conversations?groupId=09000e3b-16f6-4ff2-b7c4-52cb58d5ecf3&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) PUNKTY ECTS: udział w zajęciach – 1 pkt (30 h) gromadzenie materiałów i literatury przedmiotu – 1 pkt (30 h) przygotowanie do zajęć i prezentacja postępów pracy – 2 pkt (60 h) realizacja badań i pisanie pracy – 4 pkt (80 h) LICZBA ECTS - 8 200 godz./30 = 8 pkt ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Seminarium dyplomowe przygotowujące do napisania oraz obrony pracy licencjackiej. Zajęcia są wzmacniane częściowo w formie kontaktu asynchronicznego na platformie Moodle. http://e.uksw.edu.pl/ |
|
Full description: |
(in Polish) Zakres tematyczny: Opracowanie i analiza otrzymanych wyników.(I-VII) Pasanie pracy, korekty, ulepszanie. (I-VII) Obrona pracy dyplomowej. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. M. Ozorowski, Przewodnik pisania pracy naukowej, Warszawa 2002 2. J. Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001 3. J. Apanowicz, Metodologia ogólna, Gdynia 2002 4. J.W. Creswell, Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2009 5. Struzik Z., Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019. 6. Szkutnik Z., Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005. Literatura uzupełniająca: 7. J. Bornat, Biographical methods, in: The Sage Handbook of Social Research Methods. Alasuutari, Pertti, eds. L. Bickman, J. Brannen, London 2008 |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.