Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Technologia informacyjna z elementami redakcji tekstów

General data

Course ID: WSR-NR-1-TIERTx
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Technologia informacyjna z elementami redakcji tekstów
Organizational unit: Faculty of Family Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

family studies

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) 1. Student zna podstawowe programy ( Word, Excel) do zapisu elektronicznego określonego tekstu. ćwiczenia.

2. Student potrafi przesyłać zadany materiał (tekst, ćwiczenia) drogą elektroniczną na program Moodle (lub na inny adres) wskazany przez Prowadzącego.

3. Student potrafi w Internecie odnaleźć wskazaną literaturę Przedmiotu.

Short description: (in Polish)

Zapoznanie się w sposób ogólny z urządzeniami elektronicznymi przeznaczonymi do redakcji i drukowania tekstów. Poznanie podstawowych programów pakietu Office.

Umiejętność redakcji tez naukowych. Właściwy wybór bibliografii. Umiejętność przeprowadzania badań na podstawie ankiet. Umiejętność sporządzania spisu treści w sposób automatyczny. Zapis elektroniczny opracowanego tematu - tezy. Właściwa korekta. Zasady wydruku tekstów.

Full description: (in Polish)

Są to zajęcia laboratoryjne, wymagające posiadania komputera, tabletu lub innego sprzętu komputerowego obsługującego programy do edycji tekstu.

Na zajęcia składać się będą następujące bloki tematyczne:

1. Całokształt zagadnień, metod, środków i działań związanych z przetwarzaniem informacji.

2. Poznanie urządzeń elektronicznych niezbędnych przy pisaniu pracy.

3. Prezentacja narzędzi (w tym oprogramowania), jak również innych technologii, które służą wszechstronnemu posługiwaniu się informacją.

4. Zapoznanie się z programem do edycji tekstów MS Word. Poznanie podstaw obsługi programu.

5. Podstawy redakcji tekstów naukowych: zachowanie właściwej gramatyki i ortografii danego języka.

6.Zapoznanie się z obowiązującymi normami i przepisami redakcji teksów.

7. Omówienie najważniejszych elementów pracy:

8. Wybór i redakcja tematu pracy dyplomowej

9. Podział części głównej pracy: strona tytułowa, spis treści, wykaz skrótów b wprowadzenie. treść pracy, zakończenie, bibliografia, aneksy.

10. Korekty i redakcja tekstów

11. Prawa autorskie i ich respektowanie.

12. Prace dyplomowe: prezentacja, praca licencjacka, praca magisterska

13. Skład tekstów w programach graficznych.

14. Programy antyplagiatowe i ich zastosowanie

15. Drukowanie tekstów. Charakterystyka urządzeń.

Bibliography: (in Polish)

Antczak M., Nowacka A., Przypisy. Powołania. Bibliografia załącznikowa, wyd. SBP, Warszawa 2008.

Antczak M., Przypisy. Powołania. Bibliografia załącznikowa, wyd. SBP, Warszawa 2009.

Apanowicz J., Metodologia ogólna, wyd. Diecezji Pelplińskiej , Bernardinum, Gdynia 2002.

Apanowicz J., Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej, wyd. Difin, Warszawa 2005.

Bielecki J.E., Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne, wyd. WAM, Kraków 1993.

Chwałowski R., Typografia typowej książki, wyd. Helion, Gliwice 2002.

Dudkiewicz W., Przewodnik metodyczny dla studentów pedagogiki, wyd. Strzelec, Kielce 1996.

Garbal Ł., Edytorstwo. Jak wydawać współczesne teksty literackie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.

Grzechowiak S., Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych, wyd. Gaudentinum, Gniezno 1995.

Ozorowski M., Przewodnik pisania pracy naukowej, wyd. Akademii Teologii Katolickiej, Warszawa 1997.

Pieter J., Ogólna metodologia pracy naukowej, wyd. Zakładu Narodowego im. Ossolińskich, wyd. Polskiej Akademii Nauk, Wrocław 1967.

Pieter J., Zarys metodologii pracy naukowej, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1975.

Polski Komitet Normalizacyjny, Informacja i dokumentacja. Wytyczne opracowania przypisów bibliograficznych i powołań na zasoby informacji, PN-ISO 690:2012, wersja polska, Warszawa 2012.

Seweryniak H., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych z teologii, Płocki Instytut Wydawniczy, Płock 1997.

Sirojć Z., Przygotowanie pracy dyplomowej. Poradnik dla studentów i promotorów, wyd. Wyższej Szkoły Działalności Gospodarczej w Warszawie, Warszawa 2009.

Struzik Z., Metodyka pismenych prac naukowych, wyd. IPJPII, Warszawa 2020.

Sydor M., Wskazówki dla piszących prace dyplomowe, wyd. Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań 2014.

Wasylczuk P., Prezentacje naukowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017.

Wolański A., Edycja tekstów. Praktyczny poradnik, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.

Wspólna deklaracja europejskich ministrów edukacji zebranych w Bolonii w dniu 19 czerwca 1999 r., w: Europejski obszar szkolnictwa wyższego. Antologia dokumentów i materiałów, red. E. Kula, M. Pękowska, wyd. Wszechnica Świętokrzyska, Kielce 2006, s. 129‑132.

Zenderowski R., Technika pisania prac licencjackich i magisterskich, wyd. X, Warszawa 2018.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Efekty kształcenia

1. Student poszerzył wiedzę o treści zawarte w Planie Przedmiotu.

2. Student posiadł umiejętności ogólnego redagowania: tematu pracy, prezentacji, eseju, pracy licencjackiej.

3. Student potrafi wyszukiwać tematyczne treści Przedmiotu w zasobach bibliotecznych i internetowych

Wiedza:

NRL_W11 - zna i rozumie w stopniu zaawansowanym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego, ochrony własności intelektualnej, etyki prowadzenia działań naukowo-badawczych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy

Umiejętności:

NRL_U07 - potrafi w stopniu zaawansowanym planować własne uczenie się i rozwój zawodowy

Kompetencje społeczne:

NRL_K06 - jest w stopniu zaawansowanym gotów do przestrzegania zasad etyki w

projektowaniu i realizacji procedur badawczych oraz wymagania tego od innych

w ramach utrzymywania jakości prowadzonej działalności badawczej oraz

kultury współpracy

ECTS:

Liczba ECTS: 2

udział w laboratorium: 30 godz.

przygotowanie zadań zaliczeniowych: 15 godz.

lektura literatury przedmiotu: 15 godz.

przygotowanie do ćwiczeń: 10 godz.

konsultacje: 10 godz.

SUMA GODZIN 70

LICZBA ECTS 70 godz./30 (25) godz. = 2

[1 ECTS = 30 (25) godz.]

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Sposób weryfikacji efektów kształcenia: ocenianie ciągłe.

Na ocenę końcową składają się:

- obecność na zajęciach: lista obecności będzie sprawdzana na każdych zajęciach; dopuszczalne są 2 nieobecności; każda kolejna nieobecność skutkuje obniżeniem oceny końcowej o 0,5 stopnia,

- aktywność na zajęciach,

- wykonanie zadanych ćwiczeń i przesłanie ich w wyznaczonym terminie na platformę moodle lub w inny uzgodniony ze studentami sposób; zadania przesłane po terminie będą miały ocen obniżoną o 0,5 stopnia. Każde ćwiczenie będzie ewaluowane zgodnie z ocenami stosowanymi w Protokołach (2;3;3+;4;4+;5). Suma ocen będzie dzielona na ilość ćwiczeń (6).

Ewaluacja

1. Student zgodnie z tygodniowym rozkładem zajęć wykonuje określone zada-nie/ćwiczenie.

2. Ćwiczenia dotyczą podstawowych części redagowanych tekstów, takich jak: Strona tytułowa (z podanym tematem), Spis treści, Stosowane skróty. Automatyczny Spis treści, Bibliografia (pełna i skrócona), Aneksy.

3. Każde ćwiczenie będzie przesyłane (zgodnie z Programem) do Prowadzącego.

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Laboratory, 30 hours more information
Coordinators: Zdzisław Struzik
Group instructors: Zdzisław Struzik
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Laboratory - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) ECTS:

Liczba ECTS: 2

udział w laboratorium: 30 godz.

przygotowanie zadań zaliczeniowych: 15 godz.

lektura literatury przedmiotu: 15 godz.

przygotowanie do ćwiczeń: 10 godz.

konsultacje: 10 godz.

SUMA GODZIN 70

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Zapoznanie się w sposób ogólny z urządzeniami elektronicznymi przeznaczonymi do redakcji i drukowania tekstów. Poznanie podstawowych programów pakietu Office.

Umiejętność redakcji tez naukowych. Właściwy wybór bibliografii. Umiejętność przeprowadzania badań na podstawie ankiet Umiejętność redakcji spisu treści w sposób automatyczny. Zapis elektroniczny opracowanego tematu - tezy. Właściwa korekta. Zasady wydruku tekstów.

Full description: (in Polish)

1. Podstawy prawne pracy naukowej

2. Ogólna charakterystyka prac dyplomowych

3. Charakterystyka poszczególnych prac dyplomowych

4. Badania naukowe

5. Sformułowania tez, założeń, tematów

6. Wystąpienia publiczne o charakterze naukowym

7. Struktura pracy dyplomowej i naukowej

8. Przypisy

9. Bibliografia

10. Zalecenia edytorskie dla prac dyplomowych

11. Przygotowanie tekstu pracy do publikacji

12. Skład i druk pracy

13. Formy zapisu treści

14. Aneksy w pracy dyplomowej.

15. Programy antyplagiatowe.

Bibliography: (in Polish)

1. Antczak M., Nowacka A., Przypisy, Powołania, bibliografia załącznikowa, Warszawa 2008, ISBN 978-83-61464-03-07.

2. Apanowicz J. Metodologia ogólna. Gdynia 2002, ISBN 83-910869-9-3.

3. Grzechowiak S.: Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych. Gniezno 1995, ISBN: 00-01-25846-X.

4. Kohtamäki N., Praktyczny Przewodnik Antyplagiatowy, [online] Warszawa 2014 [dostęp: 24.08.2014], Dostępny w Internecie: http://www.wfch.uksw.edu.pl/node/1234.

5. Ozorowski M., Przewodnik pisania pracy naukowej, Warszawa 1997, ISBN brak.

6. Pieter J.: Zarys metodologii pracy naukowej. Warszawa 1975, ISBN brak.

7. Seweryniak H. Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych z teologii, Płock 1997, ISBN brak.

8. Struzik, Z. Metodyka pisemnych prac naukowych, wyd. IPJPII i Wydawnictwo Naukowe UKSW, Warszawa 2020.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)