(in Polish) Umiejętności i kompetencje rodzicielskie
General data
Course ID: | WSR-NR-1-UKR |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Umiejętności i kompetencje rodzicielskie |
Organizational unit: | Faculty of Family Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Full description: |
(in Polish) 1. Umiejętności komunikacyjne, dialog, konflikty. 2. Metody oddziaływań wychowawczych. 3. Metody opieki. 4. Umiejętności i kompetencje społeczne, psychiczne, emocjonalne. 5. Okres wczesnego rodzicielstwa (od poczęcia dziecka do wieku poniemowlęcego). 6. Umiejętności wychowawcze i opiekuńcze rodziców dzieci w wieku przedszkolnym. 7. Umiejętności i kompetencje rodziców dzieci w młodszym wieku szkolnym. 8. Umiejętności i kompetencje rodziców dzieci nastolatków. 9. Wchodzenie dziecka w dorosłość i usamodzielnienie. 10. Rodzice a dorosłe dziecko (i jego rodzina). Kompetencje i role. 11. Seniorzy a ich dorosłe dzieci - role i zadania. 12. Trudności i niepowodzenia wychowawcze. 13. Sytuacje trudne w rodzicielstwie. 14. Władza rodzicielska a miłość i odpowiedzialność. 15. Osobowe spełnienie w rodzicielstwie. |
Bibliography: |
(in Polish) - G. Gajewska, Wsparcie dziecka w rozwoju. Konteksty opieki i edukacji, Zielona Góra 2010. - A. Regulska, Rozwijanie umiejętności opiekuńczo-wychowawczych rodziców w zadaniach asystenta rodziny, „Studia nad Rodziną” 2014, nr 35, s. 241-252. - A. Regulska, Autonomia i prymat rodziny w wychowaniu i opiece nad dzieckiem, „Studia nad Rodziną” 2017, Nr 44, s. 123-134. - A. Regulska, Placówki wsparcia dziennego i rodziny wspierające jako nowe formy pomocy rodzinie w opiece i wychowaniu dziecka, „Warmińsko-Mazurski Kwartalnik Naukowy. Nauki Społeczne” 2017, nr 1 (21), s. 23-33. - Dziecko w świecie współdziałania. Poszukiwanie podstaw samorządności, współ- działania, demokracji, red. Bronisława Dymara, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, wyd. II, Kraków 2010. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) ECTS: 4 udział w wykładach: 30 godz. - 1 ECTS napisanie pracy semestralnej: 25 godz. - 1 ECTS przygotowanie do egzaminu pisemnego: 25 godz. - 1 ECTS lektura literatury przedmiotu: 20 godz. - 1 ECTS Suma godzin: 100 = 4 ECTS [1 ECTS=30(25) godz.] Liczba ECTS: 4 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody: Efekty wiedzy (EK 1-3): metoda dydaktyczna – wykład informacyjny, prezentacja multimedialna, indywidualna lektura literatury przedmiotu weryfikacja: kolokwium pisemne, praca semestralna, przygotowanie do kolejnych wykładów oraz aktywny w nich udział Efekty umiejętności (EK 4-6): metody dydaktyczne – wykład konwersatoryjny, case study, praca z tekstem weryfikacja - kolokwium pisemne, praca semestralna, obserwacja aktywności studentów Efekty kompetencji społecznych (EK 7-8): metody dydaktyczne – dyskusja, case study, analiza tekstów weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów podczas ćwiczeniach, bieżąca informacja zwrotna Kryteria oceniania: Do zaliczenia wykładu wymagane jest: 1. obecność i aktywny udział w zajęciach - dopuszczalne są 3 nieusprawiedliwione nieobecności; 2. prezentacja pracy semestralnej. 3. zaliczenie pisemne treści programowych - kolokwium. Zaliczenie przedmiotu na ocenę. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.