Concern for people in the family, Church and school
General data
Course ID: | WSR-NR-2-ToR |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Concern for people in the family, Church and school |
Name in Polish: | Troska o człowieka w rodzinie, Kościele i szkole |
Organizational unit: | Faculty of Family Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Full description: |
(in Polish) 1. Prawo i obowiązek wychowania 2. Troska o człowieka w rodzinie 3. Troska o człowieka w szkole 4. Troska o człowieka w Kościele 5. Dialog wychowawczy rodziny, parafii i szkoły 6. Korelacja wychowania w rodzinie, parafii, szkole 7. Ograniczenia i możliwości wzajemnej współpracy |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura: Dziekoński S., Korelacja wychowania w rodzinie, parafii, szkole – potrzeba i możliwości, w: Tomasik P. (red.), Rodzina – szkoła – Kościół. Korelacja i dialog. Warszawa 2003 s. 27-46 Kulpaczyński S. (red.), Miejsca katechezy: rodzina, parafia, szkoła, Lublin 2005. Regulska A. Najda A. (red.), Wsparcie rodziny – założenia i praktykawujęciu interdyscyplinarnym, Warszawa 2016. Regulska A., Nowe formy pracy z rodziną i dzieckiem we współczesnym systemie wspierania rodziny,„ Studia nad Rodziną” 2015, nr 36, s. 65-76. Rzepa W., Wychowanie chrześcijańskie w rodzinie . W: Rodzina jako Kościół domowy . Red. A. Tomkiewicz, W. Wieczorek. Lublin 2010 s. 381-393. Skreczko A., Kościelna pomoc rodzicom w wychowaniu ich dzieci w wierze, w: W. Przygoda, K. Święs (red.), Duszpasterstwo wobec kryzysu wiary, Lublin 2013, s. 265-288. Skreczko A., Kreatywna współpraca katechetów z rodzicami, „Studia nad Rodziną” 30-31(2012), s. 185-196. Skreczko A., Parafia jako środowisko wychowawczego wsparcia rodziny, „Studia nad Rodziną” 17(2013), 2(33), s. 277-290. Skreczko A., Szkoła obok rodziny – wspomaganie w realizacji funkcji wychowawczej, w: J. Stala (red.), Wychowanie młodzieży na poziomie szkół ponadgimnazjalnych, cz. 2, Tarnów 2007 [druk 2008], s. 297-309. Skreczko A., Współpraca rodziny i szkoły, w: J. Stala (red.), Wychowanie dzieci w młodszym wieku szkolnym, Tarnów 2006, cz. II, s. 309-331. Skreczko A., Współpraca środowisk wychowawczych, w: E. Osewska, J. Stala (red.), Wychowanie dzieci w wieku przedszkolnym, Tarnów 2005, s. 401-410. Tomasik P. , Wzajemny dialog rodziny, szkoły i Kościoła, w: Rodzina — szkoła — Ko‐ ściół. Korelacja i dialog, red. P. Tomasik, Warszawa 2003, s. 47 – 57. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) 1. Uczestnictwo w zajęciach 2 nieobecności nieusprawiedliwione obniżają ocenę końcową Uczestnictwo aktywne w dyskusji wpływa także na ocenę końcową 2. Opracowanie 3 stronicowego tekstu na obrany temat. Liczy sie dobrze dobrana literatura (5 pozycji, a w tym 3 naukowe, 2 popularnonaukowe np, artykuł w gazecie). Opracowania na nośniku lub wydrukowane będą archiwizowane. 3. Przedstawienie krótkie zagadnienia na zajęciach. Liczy się umiejętność syntezy, atrakcyjna forma przedstawienia (może być prezentacja), postawienie pytania problemowego, przeprowadzenie krótkiej dyskusji i podsumowanie. 4. Kowersatoryjna forma sprawdzenia zadanych na zajęcia treści |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.