Anatomy and Physiology of Man
General data
Course ID: | WSR-NR-D-AFC2 |
Erasmus code / ISCED: |
14.9
|
Course title: | Anatomy and Physiology of Man |
Name in Polish: | Anatomia i fizjologia człowieka |
Organizational unit: | Faculty of Family Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) NRL_W07; NRL_W08; NRL_U03; NRL_U10; NRL_K01; NRL_K08 |
Short description: |
(in Polish) Wpływ warunków życia i wzorców zachowań na zdrowie. Określenie czynników sprzyjających rozwojowi chorób cywilizacyjnych. Zależność pomiędzy aktywnością fizyczną a zapotrzebowaniem energetycznym. Zanalizowanie własnego sposobu odżywiania. |
Full description: |
(in Polish) Treści programowe 1. Budowa komórki 2. Budowa i rodzaje tkanek 3. Budowa i funkcjonowanie układu kostnego 4. Budowa i funkcjonowanie układu mięśniowego 5. Budowa i funkcjonowanie układu pokarmowego 6. Budowa i funkcjonowanie układu oddechowego 7. Budowa i funkcjonowanie układu krwionośnego 8. Budowa i funkcjonowanie układu moczowego 9. Budowa i funkcjonowanie układu hormonalnego 10.Budowa i funkcjonowanie układu nerwowego |
Bibliography: |
(in Polish) A. Michajlik, W. Romanowski, Anatomia i fizjologia człowieka, Warszawa 2003; Anatomia czynnościowa, red. R. Maciejewski, Lublin 2007; P. Abrahams, Atlas anatomii. Ciało człowieka: budowa i funkcjonowanie, Warszawa 2008; B. Gołąb, Podstawy anatomii człowieka. Podręcznik dla studentów, Warszawa 2008; W. Traczyk, Fizjologia człowieka w zarysie, Warszawa 2007. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Po zaliczeniu przedmiotu student: Wiedza EK_1 - zna podstawowe terminy i pojęcia z anatomii i fizjologii człowieka, EK_2 - zna nazywa i charakteryzuje poszczególne układy w organizmie człowieka, Umiejętności EK_3 - potrafi nazywać główne procesy fizjologiczne i rozróżnia poszczególne czynności organizmu człowieka; EK_4 - potrafi rozpoznać zaburzenia w funkcjonowaniu organizmu, Kompetencje EK_5 - ma świadomość złożoności funkcjonowania organizmu i jego zależności od czynników wewnętrznych i zewnętrznych. udział w wykładzie - 15 godzin; samodzielne przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu - 14 godzin; egzamin - 1 godzina; Łącznie 30 godzin - 1 ECTS. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wiedza (EK 1-2): Ocena 2 (ndst) – student nie zna podstawowych terminów i pojęć z anatomii i fizjologii człowieka, nie posiada podstawowej wiedzy dotyczącej zdrowia fizycznego człowieka, jego ochrony i promocji Ocena 3 (dst) – student w ograniczonym stopniu zna podstawowe terminy i pojęcia z anatomii i fizjologii człowieka oraz w ograniczonym stopniu posiada podstawową wiedzę dotyczącą zdrowia fizycznego człowieka, jego ochrony i promocji Ocena 4 (db) – student poprawnie potrafi posługiwać się podstawowymi terminami i pojęciami z anatomii i fizjologii człowieka oraz posiada podstawową wiedzę dotyczącą zdrowia fizycznego człowieka, jego ochrony i promocji Ocena 5 (bdb) – student dokładnie zna podstawowe terminy i pojęcia z anatomii i fizjologii człowieka i swobodnie się nimi posługuje oraz posiada podstawową wiedzę dotyczącą zdrowia fizycznego człowieka, jego ochrony i promocji Umiejętności (EK 3-4): Ocena 2 (ndst) – student nie potrafi nazwać i charakteryzować podstawowych struktur anatomicznych w organizmie ludzkim, nie potrafi nazywać głównych procesów fizjologicznych i rozróżniać poszczególnych czynności organizmu człowieka oraz nie posiada umiejętność rozpoznawania podstawowych problemów zdrowotnych Ocena 3 (dst) – student w ograniczonym stopniu potrafi nazwać i charakteryzować podstawowych struktur anatomicznych w organizmie ludzkim,w ograniczonym stopniu potrafi nazywać główne procesy fizjologiczne i rozróżniać poszczególne czynności organizmu człowieka oraz w ograniczonym stopniu posiada umiejętność rozpoznawania podstawowych problemów zdrowotnych Ocena 4 (db) – student poprawnie nazwa i charakteryzuje podstawowe struktury anatomiczne w organizmie ludzkim, poprawnie potrafi nazywać główne procesy fizjologiczne i rozróżniać poszczególne czynności organizmu człowieka oraz posiada umiejętność rozpoznawania podstawowych problemów zdrowotnych Ocena 5 (bdb) – student szczegółowo nazwa i charakteryzuje podstawowe struktury anatomiczne w organizmie ludzkim, szczegółowo potrafi nazywać główne procesy fizjologiczne i rozróżniać poszczególne czynności organizmu człowieka oraz posiada umiejętność rozpoznawania podstawowych problemów zdrowotnych Kompetencje społeczne (EK 5-6): Ocena 2 (ndst) – student nie uznaje wartości ludzkiego ciała i potrzeby troski o jego prawidłowe funkcjonowanie oraz nie posiada świadomości złożoności jego funkcjonowania oraz nie wykazuje odpowiedzialności za przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki Ocena 3 (dst) – student w ograniczonym stopniu posiada świadomość złożoności ludzkiego ciała, jego wartości oraz potrzeby troski o jego prawidłowe funkcjonowanie oraz w ograniczonym stopniu przejawia odpowiedzialność za przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki Ocena 4 (db) – student posiada świadomość złożoności ludzkiego ciała, jego wartości oraz potrzeby troski o jego prawidłowe funkcjonowanie oraz wykazuje odpowiedzialność za przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki Ocena 5 (bdb) – student posiada bardzo jasną świadomość złożoności ludzkiego ciała, jego wartości oraz potrzeby troski o jego prawidłowe funkcjonowanie oraz wykazuje odpowiedzialność za przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki Do zaliczenia przedmiotu wymagana jest: 1. obecność i aktywny udział w zajęciach - dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności; każda kolejna nieobecność skutkuje dodatkowymi pytaniami na teście końcowym; 2. zaliczenie testu. Metody realizacji i weryfikacji: Efekty wiedzy (EK 1-2): Realizacja: metody dydaktyczne – wykład informacyjny, prezentacja multimedialna, indywidualna lektura literatury przedmiotu Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach oraz test sprawdzający Efekty umiejętności (EK 3-4): Realizacja: metody dydaktyczne – prezentacja multimedialna i dyskusja Weryfikacja - obserwacja aktywności studentów i test sprawdzający Efekty kompetencji społecznych (EK 5-6): Realizacja: metody dydaktyczne – dyskusja Weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów, bieżąca informacja zwrotna |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.