Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Anatomy and Physiology of Man

General data

Course ID: WSR-NR-D-AFC2
Erasmus code / ISCED: 14.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Anatomy and Physiology of Man
Name in Polish: Anatomia i fizjologia człowieka
Organizational unit: Faculty of Family Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) NRL_W07; NRL_W08; NRL_U03; NRL_U10; NRL_K01; NRL_K08


Short description: (in Polish)

Wpływ warunków życia i wzorców zachowań na zdrowie. Określenie czynników sprzyjających rozwojowi chorób cywilizacyjnych. Zależność pomiędzy aktywnością fizyczną a zapotrzebowaniem energetycznym. Zanalizowanie własnego sposobu odżywiania.

Full description: (in Polish)

Treści programowe

1. Budowa komórki

2. Budowa i rodzaje tkanek

3. Budowa i funkcjonowanie układu kostnego

4. Budowa i funkcjonowanie układu mięśniowego

5. Budowa i funkcjonowanie układu pokarmowego

6. Budowa i funkcjonowanie układu oddechowego

7. Budowa i funkcjonowanie układu krwionośnego

8. Budowa i funkcjonowanie układu moczowego

9. Budowa i funkcjonowanie układu hormonalnego

10.Budowa i funkcjonowanie układu nerwowego

Bibliography: (in Polish)

A. Michajlik, W. Romanowski, Anatomia i fizjologia człowieka, Warszawa 2003;

Anatomia czynnościowa, red. R. Maciejewski, Lublin 2007;

P. Abrahams, Atlas anatomii. Ciało człowieka: budowa i funkcjonowanie, Warszawa 2008;

B. Gołąb, Podstawy anatomii człowieka. Podręcznik dla studentów, Warszawa 2008;

W. Traczyk, Fizjologia człowieka w zarysie, Warszawa 2007.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Po zaliczeniu przedmiotu student:

Wiedza

EK_1 - zna podstawowe terminy i pojęcia z anatomii i fizjologii człowieka,

EK_2 - zna nazywa i charakteryzuje poszczególne układy w organizmie człowieka,

Umiejętności

EK_3 - potrafi nazywać główne procesy fizjologiczne i rozróżnia poszczególne czynności organizmu człowieka;

EK_4 - potrafi rozpoznać zaburzenia w funkcjonowaniu organizmu,

Kompetencje

EK_5 - ma świadomość złożoności funkcjonowania organizmu i jego zależności od czynników wewnętrznych i zewnętrznych.

udział w wykładzie - 15 godzin;

samodzielne przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu - 14 godzin;

egzamin - 1 godzina;

Łącznie 30 godzin - 1 ECTS.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Wiedza (EK 1-2):

Ocena 2 (ndst) – student nie zna podstawowych terminów i pojęć z anatomii i fizjologii człowieka, nie posiada podstawowej wiedzy dotyczącej zdrowia fizycznego człowieka, jego ochrony i promocji

Ocena 3 (dst) – student w ograniczonym stopniu zna podstawowe terminy i pojęcia z anatomii i fizjologii człowieka oraz w ograniczonym stopniu posiada podstawową wiedzę dotyczącą zdrowia fizycznego człowieka, jego ochrony i promocji

Ocena 4 (db) – student poprawnie potrafi posługiwać się podstawowymi terminami i pojęciami z anatomii i fizjologii człowieka oraz posiada podstawową wiedzę dotyczącą zdrowia fizycznego człowieka, jego ochrony i promocji

Ocena 5 (bdb) – student dokładnie zna podstawowe terminy i pojęcia z anatomii i fizjologii człowieka i swobodnie się nimi posługuje oraz posiada podstawową wiedzę dotyczącą zdrowia fizycznego człowieka, jego ochrony i promocji

Umiejętności (EK 3-4):

Ocena 2 (ndst) – student nie potrafi nazwać i charakteryzować podstawowych struktur anatomicznych w organizmie ludzkim, nie potrafi nazywać głównych procesów fizjologicznych i rozróżniać poszczególnych czynności organizmu człowieka oraz nie posiada umiejętność rozpoznawania podstawowych problemów zdrowotnych

Ocena 3 (dst) – student w ograniczonym stopniu potrafi nazwać i charakteryzować podstawowych struktur anatomicznych w organizmie ludzkim,w ograniczonym stopniu potrafi nazywać główne procesy fizjologiczne i rozróżniać poszczególne czynności organizmu człowieka oraz w ograniczonym stopniu posiada umiejętność rozpoznawania podstawowych problemów zdrowotnych

Ocena 4 (db) – student poprawnie nazwa i charakteryzuje podstawowe struktury anatomiczne w organizmie ludzkim, poprawnie potrafi nazywać główne procesy fizjologiczne i rozróżniać poszczególne czynności organizmu człowieka oraz posiada umiejętność rozpoznawania podstawowych problemów zdrowotnych

Ocena 5 (bdb) – student szczegółowo nazwa i charakteryzuje podstawowe struktury anatomiczne w organizmie ludzkim, szczegółowo potrafi nazywać główne procesy fizjologiczne i rozróżniać poszczególne czynności organizmu człowieka oraz posiada umiejętność rozpoznawania podstawowych problemów zdrowotnych

Kompetencje społeczne (EK 5-6):

Ocena 2 (ndst) – student nie uznaje wartości ludzkiego ciała i potrzeby troski o jego prawidłowe funkcjonowanie oraz nie posiada świadomości złożoności jego funkcjonowania oraz nie wykazuje odpowiedzialności za przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki

Ocena 3 (dst) – student w ograniczonym stopniu posiada świadomość złożoności ludzkiego ciała, jego wartości oraz potrzeby troski o jego prawidłowe funkcjonowanie oraz w ograniczonym stopniu przejawia odpowiedzialność za przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki

Ocena 4 (db) – student posiada świadomość złożoności ludzkiego ciała, jego wartości oraz potrzeby troski o jego prawidłowe funkcjonowanie oraz wykazuje odpowiedzialność za przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki

Ocena 5 (bdb) – student posiada bardzo jasną świadomość złożoności ludzkiego ciała, jego wartości oraz potrzeby troski o jego prawidłowe funkcjonowanie oraz wykazuje odpowiedzialność za przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki

Do zaliczenia przedmiotu wymagana jest:

1. obecność i aktywny udział w zajęciach - dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności; każda kolejna nieobecność skutkuje dodatkowymi pytaniami na teście końcowym;

2. zaliczenie testu.

Metody realizacji i weryfikacji:

Efekty wiedzy (EK 1-2):

Realizacja: metody dydaktyczne – wykład informacyjny, prezentacja multimedialna, indywidualna lektura literatury przedmiotu

Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach oraz test sprawdzający

Efekty umiejętności (EK 3-4):

Realizacja: metody dydaktyczne – prezentacja multimedialna i dyskusja

Weryfikacja - obserwacja aktywności studentów i test sprawdzający

Efekty kompetencji społecznych (EK 5-6):

Realizacja: metody dydaktyczne – dyskusja

Weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów, bieżąca informacja zwrotna

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)