Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Theology of Spirituality

General data

Course ID: WSR-NR-D-DU1
Erasmus code / ISCED: 14.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Theology of Spirituality
Name in Polish: Teologia duchowości
Organizational unit: Faculty of Family Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description:

Basic issues from the field of Catholic spirituality.

Full description:

Course contents:

1.History of the theology of spirituality

2.A universal call to holiness

3.The sanctifying grace

4.The spiritual organism

5.Stages of the development of religious life

An outline of marital spirituality according to John Paul II

Bibliography: (in Polish)

Katechizm Kościoła Katolickiego.

Jan Paweł II, Mężczyzną i niewiastą stworzył ich, Watykan 1986

Chmielewski M., Metodologiczne problemy posoborowej teologii duchowości katolickiej, Lublin 2001.

Chmielewski M., Vademecum duchowości katolickiej, 101 pytań o życie duchowe, Lublin 2004.

Duchowość chrześcijańska, Kolekcja Communio t. 10, Pallottinum 1995.

Garrigou-Lagrange R. OP, Trzy okresy życia wewnętrznego, Niepokalanów 1998;

Leksykon duchowości katolickiej, red. Chmielewski M, Lublin-Kraków 2002.

Pinckaers S. T. OP, Życie duchowe chrześcijanina według św. Pawła i św. Tomasza z Akwinu, Pallotinum 1998;

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

EK_1 - student identyfikuje elementarną terminologię dotyczącą, katolickiej teologii życia duchowego.

EK_2 - student charakteryzuje wybrane teologiczne koncepcje człowieka, stanowiące teoretyczne podstawy działalności na rzecz małżeństwa i rodziny.

EK_3 - student objaśnia etapy rozwoju człowieka w aspekcie religijnym.

Umiejętności:

EK_4 - student potrafi, zastosować chrześcijańskie zasady etyczne i powiązać je z rozwojem duchowym człowieka

EK_5 student potrafi opracowywać zagadnienia dotyczące problemów duchowych i religijnych członków rodziny.

Kompetencje:

EK_6 - student ma świadomość konieczności troski o osobisty rozwój religijno-duchowy.

ECTS:

udział w wykładach - 15

przygotowanie do zajęć i lektura tekstów - 10

wykonywanie zadań na e-learningu -10

SUMA GODZIN 35 (35/30(25) = 1)

LICZBA ECTS - 1

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kryteria oceniania:

Wiedza (EK 1-3):

Ocena 2 (ndst) – student nie potrafi zidentyfikować elementarnej terminologii dotyczącej katolickiej teologii życia duchowego, ani scharakteryzować wybranych teologicznych koncepcji człowieka a także nie potrafi objaśnić etapów jego rozwoju w aspekcie religijnym co ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach.

Ocena 3 (dst) – student w ograniczonym stopniu identyfikuje elementarną terminologię dotyczącą katolickiej teologii życia duchowego, oraz niedokładnie charakteryzuje wybrane teologiczne koncepcje człowieka a także etapy jego rozwoju w aspekcie religijnym co ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach.

Ocena 4 (db) – student poprawnie identyfikuje elementarną terminologię dotyczącą katolickiej teologii życia duchowego oraz poprawnie charakteryzuje wybrane teologiczne koncepcje człowieka a także etapy jego rozwoju w aspekcie religijnym co ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach.

Ocena 5 (bdb) – student dokładnie identyfikuje elementarną terminologię dotyczącą katolickiej teologii życia duchowego, oraz dokładnie charakteryzuje wybrane teologiczne koncepcje człowieka a także etapy jego rozwoju w aspekcie religijnym co ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach.

Umiejętności (EK 4-5):

Ocena 2 (ndst) – student nie potrafi zastosować chrześcijańskich zasad etycznych i powiązać je z rozwojem duchowym człowieka ani nie potrafi opracowywać zagadnień dotyczących problemów duchowych i religijnych członków rodziny, co ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach.

Ocena 3 (dst) – student w ograniczonym stopniu potrafi zastosować chrześcijańskie zasady etyczne i powiązać je z rozwojem duchowym człowieka oraz niedokładnie opracowuje zagadnienia dotyczące problemów duchowych i religijnych członków rodziny, co ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach.

Ocena 4 (db) – student poprawnie potrafi zastosować chrześcijańskie zasady etyczne i powiązać je z rozwojem duchowym człowieka oraz poprawnie opracowuje zagadnienia dotyczące problemów duchowych i religijnych członków rodziny, co ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach.

Ocena 5 (bdb) – student dokładnie potrafi zastosować chrześcijańskie zasady etyczne i powiązać je z rozwojem duchowym człowieka oraz dokładnie opracowuje zagadnienia dotyczące problemów duchowych i religijnych członków rodziny, co ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach.

Kompetencje społeczne (EK 6):

Ocena 2 (ndst) – student nie jest przekonany o konieczności troski o osobisty rozwój religijno-duchowy, nie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć i dyskusji i to ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach.

Ocena 3 (dst) – student w ograniczonym stopniu jest przekonany o konieczności troski o osobisty rozwój religijno-duchowy, rzadko angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć i dyskusji i to ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach..

Ocena 4 (db) – student uznaje wartość i znaczenie konieczności troski o osobisty rozwój religijno-duchowy, oraz angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach.

Ocena 5 (bdb) – student w pełni uznaje wartość i znaczenie konieczności troski o osobisty rozwój religijno-duchowy, oraz bardzo często angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułuje własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne, które rzetelnie opisuje w opracowaniach.

Do zaliczenia wykładu wymagane jest:

1. obecność i aktywny udział w zajęciach - dopuszczalne są 3 nieobecności; każda kolejna nieobecność skutkuje dodatkowym zadaniem;

2. zaliczenie wszystkich zadań na e-learningu.

3. ocena końcowa jako średnia wszystkich ocen za poszczególne zadania (testy).

Metody realizacji i weryfikacji:

Metody:

Efekty wiedzy (EK 1-3):

metoda dydaktyczna – wykład informacyjno-konwersatoryjny prezentacja multimedialna i dyskusja, indywidualna lektura literatury przedmiotu;

weryfikacja: na e-learningu sprawdzenie indywidualnych zadań i testów (test wielokrotnego wyboru /MCQ/, test wielokrotnej odpowiedzi /MRQ/, test T/N, test uzupełniania odpowiedzi);

Efekty umiejętności (EK 4-5):

metody dydaktyczne – praca z tekstem,

weryfikacja - bieżąca informacja zwrotna sprawdzenie przesłanych testów i zadań, obserwacja aktywności studentów

Efekty kompetencji społecznych (EK 6):

metody dydaktyczne – dyskusja, analiza tekstów

weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów, bieżąca informacja zwrotna.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)