Theology of Spirituality
General data
Course ID: | WSR-NR-D-DU1 |
Erasmus code / ISCED: |
14.9
|
Course title: | Theology of Spirituality |
Name in Polish: | Teologia duchowości |
Organizational unit: | Faculty of Family Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
Basic issues from the field of Catholic spirituality. |
Full description: |
Course contents: 1.History of the theology of spirituality 2.A universal call to holiness 3.The sanctifying grace 4.The spiritual organism 5.Stages of the development of religious life An outline of marital spirituality according to John Paul II |
Bibliography: |
(in Polish) Katechizm Kościoła Katolickiego. Jan Paweł II, Mężczyzną i niewiastą stworzył ich, Watykan 1986 Chmielewski M., Metodologiczne problemy posoborowej teologii duchowości katolickiej, Lublin 2001. Chmielewski M., Vademecum duchowości katolickiej, 101 pytań o życie duchowe, Lublin 2004. Duchowość chrześcijańska, Kolekcja Communio t. 10, Pallottinum 1995. Garrigou-Lagrange R. OP, Trzy okresy życia wewnętrznego, Niepokalanów 1998; Leksykon duchowości katolickiej, red. Chmielewski M, Lublin-Kraków 2002. Pinckaers S. T. OP, Życie duchowe chrześcijanina według św. Pawła i św. Tomasza z Akwinu, Pallotinum 1998; |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EK_1 - student identyfikuje elementarną terminologię dotyczącą, katolickiej teologii życia duchowego. EK_2 - student charakteryzuje wybrane teologiczne koncepcje człowieka, stanowiące teoretyczne podstawy działalności na rzecz małżeństwa i rodziny. EK_3 - student objaśnia etapy rozwoju człowieka w aspekcie religijnym. Umiejętności: EK_4 - student potrafi, zastosować chrześcijańskie zasady etyczne i powiązać je z rozwojem duchowym człowieka EK_5 student potrafi opracowywać zagadnienia dotyczące problemów duchowych i religijnych członków rodziny. Kompetencje: EK_6 - student ma świadomość konieczności troski o osobisty rozwój religijno-duchowy. ECTS: udział w wykładach - 15 przygotowanie do zajęć i lektura tekstów - 10 wykonywanie zadań na e-learningu -10 SUMA GODZIN 35 (35/30(25) = 1) LICZBA ECTS - 1 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceniania: Wiedza (EK 1-3): Ocena 2 (ndst) – student nie potrafi zidentyfikować elementarnej terminologii dotyczącej katolickiej teologii życia duchowego, ani scharakteryzować wybranych teologicznych koncepcji człowieka a także nie potrafi objaśnić etapów jego rozwoju w aspekcie religijnym co ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach. Ocena 3 (dst) – student w ograniczonym stopniu identyfikuje elementarną terminologię dotyczącą katolickiej teologii życia duchowego, oraz niedokładnie charakteryzuje wybrane teologiczne koncepcje człowieka a także etapy jego rozwoju w aspekcie religijnym co ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach. Ocena 4 (db) – student poprawnie identyfikuje elementarną terminologię dotyczącą katolickiej teologii życia duchowego oraz poprawnie charakteryzuje wybrane teologiczne koncepcje człowieka a także etapy jego rozwoju w aspekcie religijnym co ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach. Ocena 5 (bdb) – student dokładnie identyfikuje elementarną terminologię dotyczącą katolickiej teologii życia duchowego, oraz dokładnie charakteryzuje wybrane teologiczne koncepcje człowieka a także etapy jego rozwoju w aspekcie religijnym co ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach. Umiejętności (EK 4-5): Ocena 2 (ndst) – student nie potrafi zastosować chrześcijańskich zasad etycznych i powiązać je z rozwojem duchowym człowieka ani nie potrafi opracowywać zagadnień dotyczących problemów duchowych i religijnych członków rodziny, co ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach. Ocena 3 (dst) – student w ograniczonym stopniu potrafi zastosować chrześcijańskie zasady etyczne i powiązać je z rozwojem duchowym człowieka oraz niedokładnie opracowuje zagadnienia dotyczące problemów duchowych i religijnych członków rodziny, co ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach. Ocena 4 (db) – student poprawnie potrafi zastosować chrześcijańskie zasady etyczne i powiązać je z rozwojem duchowym człowieka oraz poprawnie opracowuje zagadnienia dotyczące problemów duchowych i religijnych członków rodziny, co ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach. Ocena 5 (bdb) – student dokładnie potrafi zastosować chrześcijańskie zasady etyczne i powiązać je z rozwojem duchowym człowieka oraz dokładnie opracowuje zagadnienia dotyczące problemów duchowych i religijnych członków rodziny, co ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach. Kompetencje społeczne (EK 6): Ocena 2 (ndst) – student nie jest przekonany o konieczności troski o osobisty rozwój religijno-duchowy, nie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć i dyskusji i to ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach. Ocena 3 (dst) – student w ograniczonym stopniu jest przekonany o konieczności troski o osobisty rozwój religijno-duchowy, rzadko angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć i dyskusji i to ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach.. Ocena 4 (db) – student uznaje wartość i znaczenie konieczności troski o osobisty rozwój religijno-duchowy, oraz angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach. Ocena 5 (bdb) – student w pełni uznaje wartość i znaczenie konieczności troski o osobisty rozwój religijno-duchowy, oraz bardzo często angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułuje własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne, które rzetelnie opisuje w opracowaniach. Do zaliczenia wykładu wymagane jest: 1. obecność i aktywny udział w zajęciach - dopuszczalne są 3 nieobecności; każda kolejna nieobecność skutkuje dodatkowym zadaniem; 2. zaliczenie wszystkich zadań na e-learningu. 3. ocena końcowa jako średnia wszystkich ocen za poszczególne zadania (testy). Metody realizacji i weryfikacji: Metody: Efekty wiedzy (EK 1-3): metoda dydaktyczna – wykład informacyjno-konwersatoryjny prezentacja multimedialna i dyskusja, indywidualna lektura literatury przedmiotu; weryfikacja: na e-learningu sprawdzenie indywidualnych zadań i testów (test wielokrotnego wyboru /MCQ/, test wielokrotnej odpowiedzi /MRQ/, test T/N, test uzupełniania odpowiedzi); Efekty umiejętności (EK 4-5): metody dydaktyczne – praca z tekstem, weryfikacja - bieżąca informacja zwrotna sprawdzenie przesłanych testów i zadań, obserwacja aktywności studentów Efekty kompetencji społecznych (EK 6): metody dydaktyczne – dyskusja, analiza tekstów weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów, bieżąca informacja zwrotna. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.