General Didactics
General data
Course ID: | WSR-NR-D-DY1 |
Erasmus code / ISCED: |
14.9
|
Course title: | General Didactics |
Name in Polish: | Dydaktyka ogólna |
Organizational unit: | Faculty of Family Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
A presentation of recent developments in general didactics. The lecture aims at showing the nature of the didactic process and didactic methods; discusses in detail the school as an institution of systematic teaching and education; also, attempts at promoting the basic competences of the teacher within didactic programming and correct application of didactic methods. |
Full description: |
Course contents: 1.Etymology, genesis and meaning of the term "didactics" 2.The object and tasks of didactics 3.Didactic systems 4.Model of the educating school in the post-concilliar teaching of the Church 5.Provisions and legal status of the reform of educational system in Poland 6.Principles of teaching and learning 7.Methods of teaching and learning 8.Organizational forms of education 9.Didactic tools 10.Bad performance at school 11.The teacher - his didactic and educational tasks and qualifications 12.Competences of a contemporary school Teacher 13.Education in EU countries 14.Educational system in the USA 15.Attitude problems among schoolchildren |
Bibliography: |
(in Polish) R. M. Gagné, L. J. Briggs, Zasady projektowania dydaktycznego, Warszawa 1992; K. Konarzewski (Red.), Sztuka nauczania. Szkoła, Warszawa 1998; K. Kruszewski (Red.), Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, Warszawa 1998; Cz. Kupisiewicz, Podstawy dydaktyki ogólnej, Warszawa 1996; A. Nalaskowski, Niepokój o szkołę, Kraków 1995; J. Półturzycki, Dydaktyka dla nauczycieli, Toruń 1998; |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA: EK_1 - zna podstawy dydaktyczne i systemy dydaktyczne, EK_2 - zna model szkoły wychowującej w posoborowym nauczaniu Kościoła. UMIEJĘTNOŚCI: EK_3 - potrafi porządkować podstawowe pojęcia i koncepcje z zakresu teorii nauczania i uczenia się, EK_4 - potrafi studiować literaturę podstawową i uzupełniającą oraz potrafi łączyć wiedzy teoretyczną z doświadczeniami szkolnymi, EK_5 - potrafi kształtować ogólne umiejętności dydaktyczne, przekazuje wiedzę oraz potrafi aktywizować uczniów. KOMPETENCJE: EK_ 6 - rozumie cel pracy w zespole, wykazuje odpowiedzialność za wynik pracy grupy. ECTS: Udział w wykładach - 15 godzin Udział w ćwiczeniach – 15 godzin Przygotowanie się do kolokwium – 15 godzin, Przygotowanie konspektu - 15 godzin Samodzielna lektura literatury przedmiotu – 15 godzin Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Do zaliczenia ćwiczeń wymagane jest: 1. obecność i aktywny udział w zajęciach - dopuszczalne są 3 nieusprawiedliwione nieobecności; 2. Napisanie konspektu WIEDZA: student zna podstawy dydaktyczne i systemy dydaktyczne, zna model szkoły wychowującej w posoborowym nauczaniu Kościoła. UMIEJĘTNOŚCI: student potrafi porządkować podstawowe pojęcia i koncepcje z zakresu teorii nauczania i uczenia się, potrafi studiować literaturę podstawową i uzupełniającą oraz potrafi łączyć wiedzy teoretyczną z doświadczeniami szkolnymi, potrafi kształtować ogólne umiejętności dydaktyczne, przekazuje wiedzę oraz potrafi aktywizować uczniów. KOMPETENCJE: rozumie cel pracy w zespole, wykazuje odpowiedzialność za wynik pracy grupy. Metody realizacji i weryfikacji: Efekty wiedzy: Realizacja: metody dydaktyczne – wykład informacyjny, prezentacja multimedialna, indywidualna lektura literatury przedmiotu Weryfikacja: kolokwium, przygotowanie do kolejnych zajęć oraz aktywny udział w zajęciach Efekty umiejętności: Realizacja: metody dydaktyczne – wykład konwersatoryjny Weryfikacja - kolokwium, obserwacja aktywności studentów Efekty kompetencji społecznych: Realizacja: metody dydaktyczne – dyskusja Weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów podczas zajęć, bieżąca informacja zwrotna. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.